POLECAMY
-32%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Chcąc zmienić szkoły, system oświatowy, analizuje się wieloaspektowo te czynniki, które są widoczne i których wpływ przyjęło się rozumieć. Jednak właśnie dlatego, że wydają się one oczywiste, nie można ich uznawać za naturalny stan rzeczy. Nie można nie doceniać upływającego czasu, nowych wydarzeń i nowych potrzeb zbiorowych i jednostkowych.
Takie stanowisko przyjęli autorzy zbioru, wskazując, że przestrzeń edukacyjna szkoły nasycana jest wciąż nowymi treściami. […] Dobór tekstów pokazuje różne obszary zmian wewnątrz szkoły i obszary zmian, w których szkoła musi się odnaleźć. […]
Przedstawione w tym zbiorze propozycje […] sygnalizują zmiany, pokazują ich kontekst i znaczenie w szerzej ujętym procesie edukacyjnym. Są warte uwagi, w ich świetle bowiem widać kierunek zmian i można dostrzec bariery w ich drogach realizacji.
Prof. dr hab. Krystyna Ferenz
fragment Słowa wstępnego
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 231 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-724-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Krystyna Ferenz | |
Słowo wstępne | |
Część I | |
Przestrzeń edukacyjna – nadzieje i niepokoje społeczne | |
Bogusław Śliwerski | |
Komu służą rankingi oświatowe? Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji | |
Dariusz Stępkowski | |
Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego | |
W sprawie zapomnianej kategorii J. F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji | |
Mirosław Kowalski, Daniel Falcman | |
Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosow: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy) | |
Agnieszka Pawlak | |
Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii „społeczeństwa ryzyka” | |
Barbara Wolny | |
Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej – analiza założeń nowej Podstawy programowej) | |
Ryszard Małachowski | |
Biografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych | |
Beata A. Orłowska | |
Edukacja wielokulturowa – konieczność czy chwilowa moda? | |
Część II | |
Uczeń w przestrzeni edukacyjnej – oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne | |
Ewa Muszyńska | |
Ekstremalne zachowania uczniów | |
Monika Szpringer | |
Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych | |
Lidia Wawryk | |
Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów (komunikat z badań) | |
Anita Famuła-Jurczak | |
Uczniowie o sobie – budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej | |
Bożena Dusza | |
Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów (doniesienie z badań) | |
Agnieszka Olczak | |
Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej | |
Jolanta Lipińska-Lokś | |
„Dobry dorosły” w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością | |
Krzysztof Wąż | |
Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży | |
Mirosława Furmanowska | |
Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie | |
Helena Ochonczenko | |
Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych | |