Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw

Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rozważania podejmowane w monografii oraz prace badawcze przeprowadzone na jej potrzeby ukierunkowano na wyjaśnienie, uwzględniając perspektywę filantropii korporacyjnej, motywów i mechanizmów tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych oraz ich relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce. Praca zawiera analizę i syntezę teorii i praktyki filantropii korporacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem fundacji korporacyjnych na świecie, syntezę praktyki ich tworzenia, funkcjonowania i ich relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce, a także wnioski wynikające z odniesienia polskiej praktyki kształtowania fundacji korporacyjnych do praktyki i teorii na świecie.


Rok wydania2020
Liczba stron220
KategoriaPublic Relations
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-864-4
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  1. Istota filantropii korporacyjnej oraz wybrane elementy charakterystyki jej aktualnego stanu w praktyce zarządzania na świecie 17
    1.1. Filantropia korporacyjna – geneza, pojęcia i podejścia do definiowania zjawiska    17
    1.2. Motywy działań filantropijnych przedsiębiorstw – podstawowe pola eksploracji    34
    1.3. Filantropia korporacyjna jako przedmiot zarządzania    51
    1.4. Filantropia korporacyjna na świecie – analiza skali zjawiska w świetle dostępnych danych    62
  2. Podstawy teoretyczne filantropii korporacyjnej    72
    2.1. Filantropia korporacyjna w ekonomicznych teoriach przedsiębiorstwa    73
    2.2. Filantropia korporacyjna z perspektywy nauk o zarządzaniu    80
    2.3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako podstawa eksplanacji filantropii korporacyjnej    84
    2.4. Synteza diagnozy stanu wiedzy poznawczej o filantropii korporacyjnej w ekonomicznych teoriach przedsiębiorstwa i naukach o zarządzaniu    94
  3. Praktyka tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych i relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce    96
    3.1. Założenia metodologiczne postępowania badawczego    96
    3.2. Motywy i cele tworzenia fundacji korporacyjnych w Polsce    102
    3.3. Struktura prawno-organizacyjna fundacji korporacyjnych w Polsce    104
    3.4. Funkcjonowanie fundacji korporacyjnych w Polsce i warunki jego realizacji    131
    3.5. Korzyści, problemy i zagrożenia w relacjach fundacji korporacyjnych z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce    142
  4. Odniesienie polskiej praktyki tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych i ich relacji z podmiotami założycielskimi do stanu praktyki i teorii na świecie    150
    4.1. Synteza teorii i praktyki filantropii korporacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia i funkcjonowania fundacji korporacyjnych jako formy filantropii korporacyjnej na świecie    150
    4.2. Synteza praktyki tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych i ich relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce    155
    4.3. Polska praktyka kształtowania fundacji korporacyjnych na tle praktyki i teorii na świecie    164
  Zakończenie    171
  Załącznik 1 Kwestionariusz badania skierowany do fundacji    176
  Załącznik 2 Kwestionariusz ankiety skierowany do przedsiębiorstw tworzących fundacje    185
  Literatura    189
  Spis rysunków    203
  Spis tabel    204
  Summary    206
RozwińZwiń