Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

41,40  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 41,40 zł  


41,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jednym najsilniej rozwijających się nurtów teorii i praktyki zarządzania jest Business Process Management – BPM. Koncentracja na procesach biznesowych stała się koniecznością w organizacjach, które osiągając większe rozmiary, przestały je kontrolować i doskonalić. W efekcie rozwinęło się również zainteresowanie procesem wspomagającym oraz przekonanie o konieczności metodycznego, spójnego z innymi procesami w organizacji projektowania ich i doskonalenia. Jednorazowe akcje i przedsięwzięcia generują wysokie koszty, a ich skutki nie utrwalają pożądanych zmian, dlatego współczesne doskonalenie organizacji powinno odbywać się jednocześnie poprzez procesy biznesowe i wspomagające.
Prezentowana książka odwołuje się do współczesnej roli procesów personalnych w organizacji w perspektywie koncepcji BPM oraz podstaw ich kształtowania w duchu koncepcji Human Resource Management. Zaproponowane modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi łączy doświadczenia oraz potrzeby współczesnych organizacji, które dostrzegły konieczność procesowego przeorientowania.


Rok wydania2018
Liczba stron236
KategoriaZarządzanie projektami
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21844-7
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  1. Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo     21
    1.1. Źródła reorientacji procesowej organizacji    21
    1.2. Współczesne podejście do zarządzania procesami w organizacji     28
    1.3. Ewoluowanie struktur organizacyjnych – funkcjonalne i procesowe koncepcje struktury organizacyjnej    32
    1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie zmian w organizacji i w zarządzaniu     37
  2. Modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo     41
    2.1. Przesłanki modelowego ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi     41
    2.2. Wyznaczanie celów zarządzania zasobami ludzkimi    44
    2.3. Kształtowanie warunków organizacyjnych i personalnych dla zarządzania zasobami ludzkimi     50
    2.4. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej    54
    2.5. Ocena dojrzałości procesów     60
    2.6. Uczestnictwo i odpowiedzialność w procesach personalnych     67
  3. Metodyczne aspekty badań     75
    3.1. Problemy, cele oraz założenia badawcze     75
    3.2. Zakres prowadzonych badań     78
    3.3. Zastosowane metody badań    80
    3.4. Dobór przedsiębiorstw objętych studiami przypadków     81
  4. Analiza podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi – studia przypadków    89
    4.1. Model organizacji procesowej     89
      4.1.1. Kształtowanie modelu organizacyjnego     89
      4.1.2. Procesy i role jako podstawowe elementy modelu organizacji procesowej    92
      Studium przypadku: Kształtowanie ról w Ericsson Sp. z.o.o     105
    4.2. Model kompetencji     108
      4.2.1. Podejście systemowe do kształtowania kompetencji    108
      4.2.2. Modelowanie kompetencji w organizacji zorientowanej procesowo    113
      4.2.3. Proces oceny kompetencji     117
      Studium przypadku: Rola wartości i kompetencji w rozwijaniu pracowników CEDC International     118
    4.3. Model wynagradzania     121
      4.3.1. Rola mierników procesów w ocenie wyników pracy    121
      Studium przypadku: Model wynagradzania pracowników oraz jego następstwa procesowe w Grupie Azoty S.A     123
      4.3.2. Powiązanie wyników pracy i oceny kompetencji w wynagradzaniu    129
      Studium przypadku: Performance Management w firmie T-Mobile Polska    129
      4.3.3. Kształtowanie wynagrodzenia podstawowego    136
    4.4. Model procesów personalnych    140
      4.4.1. Modele i standardy procesów personalnych    140
      Studium przypadku: Siły napędowe i zasady zarządzania w procesie rozwijania pracowników w Banku BGŻ BNP Paribas S.A     150
      Studium przypadku: Standaryzacja procesu rozwoju pracowników w PHZ „Baltona” S.A    154
      4.4.2. Hierarchia i architektura procesów     158
      Studium przypadku: Modelowanie procesów personalnych w Newag S.A     161
      Studium przypadku: Proces zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Azoty S.A     173
      4.4.3. Projektowanie i dokumentowanie procesów     182
      Studium przypadku: Dokumentowanie procesu rekrutacji pracowników w Poczcie Polskiej S.A     188
  5. Podsumowanie badań oraz wnioski dotyczące podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi     209
    5.1. Kształtowanie kultury organizacji procesowej    209
    5.2. Modelowanie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo    216
  Zakończenie     223
  Bibliografia     225
  Spis tabel    233
  Spis rysunków     235
RozwińZwiń