Fizykochemiczne aspekty budowy i eksploatacji filtrów cząstek stałych

-33%

Fizykochemiczne aspekty budowy i eksploatacji filtrów cząstek stałych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

11,39  17,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 17,00 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,39 zł  


11,39

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prace konstruktorów mające na celu zmianę zjawisk zachodzących podczas spalania prowadzą jedynie do niewielkich różnic w emisji. Brak efektywności dotychczasowych działań spowodował konieczność prowadzenia badań nad pozasilnikowymi systemami oczyszczania gazów wylotowych. Podstawowym urządzeniem wykorzystywanym w tym celu jest reaktor katalityczny umożliwiający za pośrednictwem katalizatorów, głównie metali szlachetnych, zmniejszenie emisji gazowych składników
o ponad 90% w silnikach ZI oraz ponad 75% w silnikach ZS.


Rok wydania2016
Liczba stron176
KategoriaInżynieria środowiska
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-427-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz ważniejszych oznaczeń    5
  1. Wstęp    10
  2. Wybrane zagadnienia dotyczące przepisów zmniejszania emisji toksycznych składników spalin    13
    2.1. Wprowadzenie    13
    2.2. Przepisy w Europie    14
      2.2.1. Pojazdy osobowe kategorii PC    14
      2.2.2. Pojazdy ciężarowe kategorii HDV    16
    2.3. Przepisy dotyczące systemów oczyszczania gazów wylotowych w USA    18
    2.4. Europejskie przepisy dotyczące systemów oczyszczania gazów wylotowych    21
      2.4.1. Pojazdy kategorii PC i LDV    21
      2.4.2. Pojazdy kategorii HDV    27
  3. Badania systemów oczyszczania gazów wylotowych    31
    3.1. Uwagi ogólne    31
    3.2. Mechanizmy katalitycznego zmniejszania emisji    32
    3.3. Mechanizmy filtrowania cząstek stałych    42
      3.3.1. Badania warstw wspomagających regenerację    42
      3.3.2. Analiza spadku ciśnienia przy przepływie gazów wylotowych przez filtr czysty i wypełniony    43
      3.3.3. Popiół w filtrze cząstek stałych    48
  4. Emisja i utlenianie cząstek stałych    54
    4.1. Klasyfikacja cząstek stałych    54
      4.1.1. Powstawanie cząstek stałych    54
      4.1.2. Czynniki wpływające na klasyfikację cząstek stałych    56
      4.1.3. Analiza procesów utleniania cząstek stałych    63
      4.1.4. Analiza morfologii cząstek stałych podczas procesu utleniania    69
    4.2. Analiza mechanizmu utleniania    74
    4.3. Analiza utleniania cząstek stałych w atmosferze NO2    77
    4.4. Wpływ mikrostruktury na reaktywność sadzy w cząstkach stałych    78
    4.5. Wpływ wybranych parametrów pracy silnika na mikrostrukturę cząstek stałych    80
    4.6. Badania wpływu recyrkulacji gazów wylotowych na rozkład wymiarowy i mikrostrukturę cząstek stałych    83
      4.6.1. Badania na hamowni silnikowej    83
      4.6.2. Badania mikroskopowe    87
    4.7. Analiza cząstek stałych zgromadzonych w filtrze    94
      4.7.1. Metodyka doboru filtra cząstek stałych do badań    94
      4.7.2. Filtr cząstek stałych częściowo zapełniony przed regeneracją    95
      4.7.3. Filtr cząstek stałych po regeneracji    97
      4.7.4. Badania zużytego filtra cząstek stałych    98
  5. Metody otrzymywania warstw katalitycznych    100
    5.1. Założenia do budowy układu katalitycznego    100
    5.2. Charakterystyka metod typu spray otrzymywania nanoproszków    106
    5.3. Metody pomiarowe stosowane w katalizie    109
    5.4. Struktura typu rdzeń–warstwa    111
      5.5.1. Otrzymywanie nanosfer TiO2 metodą FSP    111
      5.5.2. Otrzymywanie nośnika katalitycznego wysokoporowatego z Ti4O7    112
      5.5.3. Otrzymywanie nanosfer TiO2–RuO2 metodą FSP    114
      5.5.4. Otrzymywanie nanocząstek w układzie Pt3Ni    116
      5.5.5. Otrzymywanie nanostruktur CeO2–ZrO2 z Pt    117
  6. Badania układów katalitycznych na hamowni silnikowej    120
    6.1. Badania katalizatora RuO2    120
    6.2. Badania układów katalitycznych Pt3Ni, Pd3Ru, TiO2–RuO2    122
    6.3. Badania stabilności termicznej układu RuO2–TiO2    123
  7. Analiza parametrów fizykochemicznych układu katalitycznego    127
    7.1. Konfiguracja części utleniającej układu katalitycznego    127
    7.2. Dobór podstawowych parametrów konstrukcyjnych systemów DOC+DPF    130
  8. Przykładowa metodyka badań wybranych systemów katalitycznych    133
    8.1. Charakterystyka badanych systemów katalitycznych    133
    8.2. Badania eksperymentalnego systemu katalitycznego DOC+DPF na hamowni silnikowej    135
      8.2.1. Analiza rozkładu temperatur    135
      8.2.2. Analiza stężenia szkodliwych składników gazów wylotowych oraz rozkładu wymiarowego liczby cząstek stałych    140
    8.3. Badania eksperymentalnego systemu katalitycznego DOC+DPF w rzeczywistych warunkach eksploatacji    142
  9. Przegląd zagadnień związanych z filtrami cząstek stałych do silników GDI    144
    9.1. Zwiększenie wymagań norm emisji dla silników ZI    144
    9.2. Formowanie cząstek stałych w silniku GDI    147
    9.3. Możliwości zmniejszenia emisji cząstek stałych w silnikach GDI    152
    9.4. Różnice pomiędzy silnikami GDI i ZS w aspekcie eksploatacji filtrów cząstek stałych    153
    9.5. Analiza parametrów filtrów do silników GDI    155
    9.6. Porównanie emisji bez filtra i z filtrem cząstek stałych w testach NEDC i WLTC    158
  10. Zakończenie    161
  Literatura    166
  Summary    176
RozwińZwiń