POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji.
W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 174 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis Treści | |
Wprowadzenie (Urszula Szuścik) / | 7 |
Artykuły | |
Marzena Bogus | |
Model kariery polskiego nauczyciela na Śląsku Cieszyńskim w czasach austriackich / | 11 |
Wiesława Korzeniowska | |
Pozostały – ślad i pamięć (Z życia i działalności trzech górnośląskich nauczycieli) / | 29 |
Elżbieta Marek | |
Kształcenie nauczycieli klas początkowych w Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej / | 41 |
Krzysztof Śleziński | |
Niedoceniona rola nauczyciela. Na podstawie własnych obserwacji / | 62 |
Krzysztof Zajdel | |
Jakość pomiaru dydaktycznego oraz procedur ewaluacyjnych w poprawie jakości kształcenia / | 72 |
Krzysztof Zajdel | |
Znaczenie oceny nauczyciela akademickiego / | 82 |
Emilia Olejnik‑Krupa | |
Wyzwalanie odwagi dzieci do szerszych wypowiedzi ustnych. O znaczeniu stylu pracy nauczyciela / | 91 |
Marek Jagusz, Katarzyna Sojka‑Krawiec | |
Nauczyciel w diagnozie aktywności fizycznej ucznia / | 102 |
Anna Boguszewska | |
Władysław Skoczylas (1883–1934) – wybitny nauczyciel kształcenia artystycznego / | 111 |
Alina Górniok‑Naglik | |
Bronisława Dymara – charyzmatyczny pedagog, „człowiek ducha”, naukowy przewodnik / | 121 |
Małgorzata Bortliczek | |
Refleksje lingwistyczne o znaczeniu i kontekstach frazemów sztuka bycia nauczycielem, sztuka uczenia / | 126 |
Natalia V. Morse, Nadia R. Baltyk | |
Використання start‑up проектів для формування підприємницької компе-тентності майбутніх інформатиків / | 139 |
Nowości, recenzje i omówienia | |
Elżbieta Marek: Koncepcje kształcenia dzieci i ich nauczycieli w twórczości Ryszarda Więckowskiego. Piotrków Trybunalski: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim, 2013, ss. 347 (Urszula Szuścik) / | 155 |
Kronika | |
Kronika naukowa 2014 (oprac. Urszula Szuścik) / | 163 |
Noty o autorach / | 165 |
Indeks osobowy (oprac. Urszula Szuścik) / | 167 |