POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie to inicjatywa wydawnicza pracowników i studentów Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nawiązująca do wielowiekowych cieszyńskich tradycji kształceniowych i publikacyjnych. Praca zbiorowa pt. Między teorią a praktyką zapoczątkowuje serię wydawniczą Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie – forum prezentacji i wymiany myśli przyszłych i początkujących pedagogów, animatorów, etnologów, które w przyszłości może przyczynić się do jeszcze większej aktywności naukowej, organizacyjnej i społecznej środowiska studenckiego i zainteresowania młodej kadry podejmowaniem badań naukowych.
Tom pierwszy serii wydawniczej Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie zatytułowany Między teorią a praktyką prezentuje i upowszechnia autorski dorobek żaków. Obejmuje swą tematyką obszar nauk społecznych i humanistycznych, stwarza pole do namysłu nad współczesnymi zjawiskami edukacyjnymi, społecznymi, kulturowymi, psychologicznymi, ekonomicznymi i politologicznymi. Autorzy poszczególnych tekstów, studenci i absolwenci Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach podejmują próby ukazania związków teorii naukowych ze współczesną praktyką (społeczną, edukacyjną, kulturalną), rozpoznają nowe tropy kulturowe, budują krytyczny ogląd i perspektywę obrazu świata i życia społecznego.
Publikacja gromadzi artykuły naukowe, komunikaty z badań, sprawozdania z konferencji, recenzje prac naukowych oraz materiały pomocnicze dla studentów. Prezentuje także doświadczenia krajowe i zagraniczne studentów oraz ukazuje działalność studencką.
Praca zainteresować może głównie obecnych, przyszłych i początkujących pedagogów, ale także psychologów, socjologów, filozofów, badaczy kultury oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie polityki oświatowej i społecznej.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 174 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-423-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Alina Szczurek-Boruta | |
Między teorią a praktyką — siła cieszyńskiej tradycji kształcenia akademickiego, presja współczesności, pytania o przyszłość / | 9 |
Artykuły i rozprawy | |
Łukasz Matusiak | |
Paideia w Państwie Platona / | 19 |
Katarzyna Szolc | |
Rola dzieła sztuki w przeżyciu estetycznym / | 30 |
Kuba Moczyróg | |
Internet w środowisku społecznym / | 40 |
Komunikaty z badań | |
Anna Twardzik | |
Czynniki warunkujące system wartości dzieci żyjących w środowisku wiejskim — prezentacja wyników badań własnych / | 55 |
Regina Pazdur | |
Wychowanie do nadziei — przykłady narzędzi diagnostycznych do badania nadziei podstawowej i nadziei na sukces / | 70 |
Doświadczenia krajowe i zagraniczne | |
Łukasz Matusiak | |
Czy osoby niepełnosprawne są w Polsce pełnoprawnymi członkami społeczności akademickiej? / | 85 |
Agnieszka Kozieł | |
Animacja poklatkowa i jej zalety w pracy z dziećmi / | 94 |
Sandra Kocjan | |
Refleksje dotyczące różnic między działalnością portugalskiego a polskiego przedszkola / | 107 |
Działalność studencka | |
Aleksandra Rogalska | |
Studenckie Koło Artystyczno-Naukowe Animatorów Kultury / | 117 |
Sandra Kocjan | |
Studenckie Koło Naukowe Edukacji Międzykulturowej — najnowsze wydarzenia / | 123 |
Z przeszłości i współczesności kształcenia w Cieszynie | |
Aleksandra Rogalska | |
Kształcenie pedagogów kulturalno-oświatowych i animatorów kultury w Cieszynie / | 131 |
Kronika | |
Katarzyna Zloch, Aleksandra Gancarz | |
Idee na przekór schematom, czyli myślenie lateralne (Cieszyn, 12 grudnia 2013 r.) / | 141 |
Materiały pomocnicze dla studentów | |
Wykaz literatury z zakresu wychowania do nadziei (opracowała Regina Pazdur) / | 147 |
Recenzje prac naukowych | |
Zenon Gajdzica: Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej (Agnieszka Cieślar) / | 155 |
Artur Kołakowski (red.): Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka (Karolina Czech) / | 160 |
Nota o autorach / | 167 |