POLECAMY
-33%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Chociaż na rynku wydawniczym istnieje wiele prac poświęconych problematyce twórczości, książka ta stanowi pozycję wyróżniającą się. Otrzymaliśmy w niej sporą dawkę wiedzy o tym, czym są kompetencje osobowościowe i twórcze człowieka pracującego oraz kiedy i w czym mogą mu one być pomocne. Praca warta jest publikacji, gdyż wnosi nowy wkład w rozumienie analizowanych zagadnień.
prof. dr hab. Augustyn Bańka, Uniwersytet SWPS – z recenzji
Zaprezentowane badania dokumentują podejmowany przez psychologów trud weryfikacji opracowanych już narzędzi pomiaru i trwałe dążenie do ich doskonalenia. Przeprowadzone analizy mają wysoki walor zarówno poznawczy, jak i aplikacyjny. Stanowią także sygnał dla pracowników, że psychologowie dysponują narzędziami, które mogą pomóc osobom nastawionym na osobistą i zawodową karierę.
dr hab. Grażyna Mendecka, prof. GWSH – z recenzji
Barbara Mróz, prof. nadzw. dr hab. w dziedzinie psychologii, jest zatrudniona w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Opolskiego. Studia psychologiczne ukończyła na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, tam też się doktoryzowała. Przez 21 lat pracowała w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Mieszka we Wrocławiu. Jest autorką sześciu książek, w tym publikacji 20 lat później – osobowość i hierarchia wartości wybitnych aktorów polskich. Badania podłużne, która w 2016 r. zdobyła Nagrodę Teofrasta w kategorii najpopularniejsza naukowa książka psychologiczna.
Agata Chudzicka-Czupała, prof. nadzw. dr hab., pracuje na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS Wydział Zamiejscowy w Katowicach. Specjalizuje się w psychologii pracy i organizacji oraz w psychologii społecznej. Współpracuje z psychologami z różnych krajów, analizując również kulturowe uwarunkowania zachowania się pracowników. Autorka kilkudziesięciu publikacji, w tym kilku książek. Zajmuje się diagnozą, doradztwem oraz edukacją dla biznesu w zakresie poprawy jakości relacji międzyludzkich. Propaguje zespołowe, twórcze, aktywne podejście do rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy i do zapobiegania mobbingowi.
Małgorzata Kuśpit, doktor psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie obecnie pełni funkcję prodziekana ds. studenckich. Specjalizuje się w problematyce osobowościowych i emocjonalnych aspektów funkcjonowania jednostek zdolnych i uzdolnionych artystycznie, psychologii twórczości, różnic indywidualnych, konfliktów oraz agresji i radzenia sobie ze stresem w kontekście edukacyjnym, arteterapii, aktywizujących metod w pracy z grupą. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych poświęconych tej problematyce. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i menedżerów.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 174 |
Kategoria | Psychologia osobowości |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Scholar |
ISBN-13 | 978-83-7383-949-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp | 7 |
Część pierwsza | |
Osobowość i sfera wartości a poczucie jakości życia | |
Rozdział | 1 |
Wybrane wymiary osobowościowe i aksjologiczne | |
w zmodyfikowanym narzędziu do badania poczucia jakości życia | 13 |
1.1. Motywacja do działań efektywnych i twórczych w pracy | 13 |
1.2. Kompetencje osobowościowe i aksjologiczne a działania twórcze 20 | |
1.3. Poczucie jakości życia – nowe podejście 24 | |
1.4. Metodologia badań: charakterystyka metod, opis grupy badanej, | |
procedura badań grupy pracowników zaangażowanych zawodowo 31 | |
1.4.1. Statystki opisowe, podobieństwa i różnice w Modelu | |
Osobowościowo-Aksjologicznym 32 | |
1.4.2. Miara siły związku między zmiennymi Zmodyfikowanego | |
Kwestionariusza Poczucia Jakości Życia a MOA 41 | |
1.4.3. Uwarunkowania (kompetencje, relacje, autonomia, wartości) | |
poczucia jakości życia u osób zaangażowanych zawodowo 49 | |
1.4.4. Wpływ analizowanych zmiennych na poczucie jakości życia | |
u osób zaangażowanych zawodowo 54 | |
1.5. Podsumowanie 62 | |
Część druga | |
Twórczość a organizacja | |
Rozdział 2 | |
Teoria i badania twórczości w organizacji. Propozycja kreatywnego | |
podejścia do rozwiązywania problemu mobbingu w miejscu pracy 67 | |
2.1. Twórczość i kompetencje twórcze. Znaczenie twórczości, kreatywności | |
i innowacyjności w organizacji 67 | |
2.2. Rozwój badań nad kreatywnością i procesami twórczymi w organizacji. | |
Wybrane teorie i modele procesu twórczej aktywności pracownika 74 | |
2.3. Kreatywność jako domena jednostki i zespołu pracowniczego 80 | |
2.4. Rola kontekstu. Klimat organizacji, czynniki go kształtujące oraz ich | |
znaczenie dla twórczego rozwiązywania problemów 89 | |
2.5. Grupowe rozwiązywanie problemów w organizacji. Zastosowanie metody | |
partycypacyjnego badania w działaniu do twórczego radzenia sobie | |
z mobbingiem i dyskryminacją 94 | |
Część trzecia | |
Kompetencje osobowościowe a style radzenia sobie ze stresem | |
Rozdział 3 | |
Postawa twórcza a style radzenia sobie ze stresem | |
i wypalenie zawodowe nauczycieli szkół artystycznych 101 | |
3.1. Wprowadzenie 101 | |
3.2. Twórczość z perspektywy funkcjonowania człowieka 102 | |
3.3. Pojęcie stresu 105 | |
3.3.1. Wybrane psychologiczne koncepcje stresu 107 | |
3.3.2. Radzenie sobie ze stresem 110 | |
3.3.3. Stres w zawodzie nauczyciela 115 | |
3.4. Wypalenie zawodowe 117 | |
3.5. Wypalenie zawodowe a stres 119 | |
3.6. Metodologia badań: cel i problem badań, metody, opis grupy badanej 123 | |
3.7. Wyniki badań: wartości różnic, korelacje, analiza regresji 124 | |
3.8. Podsumowanie 134 | |
Zakończenie 141 | |
Summary 143 | |
Bibliografia 146 | |
Indeks nazwisk 165 | |
Biogramy autorek 172 | |