POLECAMY
-32%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka jest zbiorem scenariuszy skierowanych do nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w gimnazjach, aby przeprowadzić zajęcia z młodzieżą. Program ten może być stosowany jako całość bądź pojedyncze scenariusze. Tematyka obejmuje szeroko rozumiany zakres kompetencji społecznych, takich jak: umiejętność pracy w grupie, komunikacja, asertywność, czy radzenie sobie ze stresem.
Biorąc pod uwagę trudności, jakie w pracy z młodym człowiekiem napotykają m.in. nauczyciele, program ten może pomóc nam dotrzeć do młodego człowieka, a młodzieży ma szansę przekazać dodatkowe kompetencje społeczne. Większość scenariuszy, ćwiczeń była stosowana przez autorkę w jej codziennej pracy.
Książka skierowana jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, aby uatrakcyjnić ich zajęcia z młodzieżą w wieku gimnazjalnym. Zbiór ten może być także wykorzystywany przez poradnie psychologiczne.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 72 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-355-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Integracja | 9 |
I spotkanie (integracja, wprowadzenie do zajęć, aktywne słuchanie) | 9 |
II spotkanie (integracja cd.) | 11 |
Rozdział 2. Asertywność i przemoc | 15 |
I spotkanie (przemoc, agresja, uległość) | 15 |
II spotkanie (asertywność) | 17 |
Rozdział 3. Komunikacja | 22 |
I spotkanie (rola słuchania i komunikowania się) | 22 |
II spotkanie (aktywne słuchanie) | 23 |
III spotkanie (aktywne słuchanie cd.) | 25 |
Rozdział 4. Pozytywna autoprezentacja | 28 |
I spotkanie (pozytywne myślenie – mam zalety i mocne strony) | 28 |
II spotkanie (jak widzą mnie inni?) | 30 |
III spotkanie (jak widzą mnie inni, a jak chcę, żeby mnie widzieli?) | 31 |
Rozdział 5. Stres | 38 |
I spotkanie (stres – jak na nas wpływa?) | 38 |
II spotkanie (stres – teoria i relaksacja) | 39 |
III spotkanie (stres cd.) | 40 |
IV spotkanie (zarządzanie czasem i relaksacja) | 43 |
Rozdział 6. Koncentracja uwagi i usprawnianie pamięci | 47 |
I spotkanie (koncentracja) | 47 |
II spotkanie (koncentracja cd.) | 49 |
III spotkanie (koncentracja cd.) | 52 |
Rozdział 7. Rozwiązywanie konfliktów | 61 |
I spotkanie (co to jest konflikt?) | 61 |
II spotkanie (konflikty cd.) | 63 |
Bibliografia | 69 |