Wąż w raju. Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym

Wąż w raju. Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zabawa jest naturalnym, powszechnym i uniwersalnym elementem ludzkiej aktywności, a przez to także ważnym elementem kultury. Ludyzm – uwarunkowana kulturowo skłonność do bawienia się – przejawiając się w przestrzeniach kultury związanych z rozrywką, spędzaniem wolnego czasu, celebrowaniem ważnych prywatnych i publicznych wydarzeń, reguluje istotny obszar ludzkich zachowań, działań i wzajemnych interakcji. Zarówno ludyzm, jak i zabawę można rozpatrywać jako zjawiska indywidualne i grupowe, odnoszące się do postaw, światopoglądów i ideologii. Związane są z religią, instytucjami władzy, organizacją społeczną, normami i wartościami kulturowymi. We współczesnym społeczeństwie, będąc wyznacznikiem postawy konsumpcyjnej, zabawa staje się także jednym z najważniejszych motorów gospodarki. Bawimy się i jesteśmy zabawiani. Jak wszystkie dobra kulturowe, różne formy zabawy są na sprzedaż i do kupienia. Zabawa zostaje oderwana od swojego społecznego podłoża, przenosząc się w świat zorganizowanej, masowej konsumpcji. Czy umiemy i potrafimy się bawić? Na ile zabawa jest wciąż elementem społecznej więzi i czynnikiem grupowej integracji? Jakie formy zabawy oferuje współczesne społeczeństwo konsumpcyjne? Na te i inne pytania szukają odpowiedzi autorzy tekstów zawartych w niniejszej książce.


Rok wydania2011
Liczba stron212
KategoriaTeoria kultury
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3108-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    7
  Tadeusz Paleczny, Zabawa w czasach globalizacji    9
  Ryszard Kantor, Społeczeństwo konsumpcji zabawy. Przypadek polski    31
  Magdalena Szalbot, Miejsce zabawy w społeczeństwie konsumpcyjnym    57
  Tomasz Michalewski, Zabawy młodzieży akademickiej w społeczeństwie konsumpcyjnym    75
  Agata Kowalik, Centrum handlowe jako nowa przestrzeń zabawy młodzieży    93
  Maciej Kucia, Ludyczność jako środek ekspresji współczesnej awangardy    113
  Jolanta Podsiadło, Muzeum miejscem zabawy?    123
  Magdalena Banaszkiewicz, Homo turisticus – młodszy brat homo ludens?    133
  Joanna Dziadowiec, Homo festivus, czyli o zabawie, grze i rytuale na współczesnych międzynarodowych festiwalach folklorystycznych    147
  Aleksy Awdiejew, Humor w komunikacji    167
  Renata Hołda, Władza śmiechu    175
  Monika Szlęzak, Zachowania ludyczne wśród polskich użytkowników portalu społecznościowego Facebook    185
  Bartosz Kosiński, Gra w życie. Ludyczna analiza Second Life    201
RozwińZwiń