Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

14,28  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,28 zł  


14,28

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tytuł tomu, Edukacja przez słowo ‒ obraz ‒ dźwięk, wyznacza szerokie spektrum zainteresowań z zakresu teorii i praktyki dydaktycznej w odniesieniu do przeróżnych tekstów audiowizualnych. Autorzy opisują edukacyjny potencjał: filmu (fabularnego, dokumentalnego, animowanego), literatury w relacji z ekranizacjami, dzieł sztuki mediów, telewizji i przekazów popkulturowych. Słowa, obrazy i dźwięki są bowiem źródłem refleksji, pobudzają odbiorców – zwłaszcza młodych – do nadawania im znaczeń, są nośnikiem wartości społecznych. Dlatego też badacze akademiccy, nauczyciele i animatorzy kultury tak chętnie sięgają w swoich działaniach edukacyjnych po szeroko rozumiane media, które stają się nie tylko obiektem studiów (analizy, interpretacji, opisu), ale też inspiracją dla aktywności twórczych – przetwarzania i zmiany wyjściowych tekstów. Co bardzo interesujące, zebrane w tomie artykuły odsłaniają podejścia przedstawicieli różnych dyscyplin. Są tu zarówno głosy polonistów, filmo- i medioznawców, jak i pedagogów i psychologów – a zatem zagadnienie edukacji medialnej, zaprezentowane z różnych perspektyw, zyskuje wiele wymiarów.


Rok wydania2015
Liczba stron218
KategoriaTeoria kultury
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-721-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie (Justyna Hanna Budzik, Ilona Copik) /    7
  
  Część I
  Wokół teorii
  
  Tadeusz Miczka
  Edukacja do mediów i o mediach oraz z mediami i przez media, czyli oswajanie technocodzienności /    23
  
  Ilona Copik
  Laboratorium (nie)możliwości. Spojrzenie na kondycję edukacji medialnej jako edukacji kulturowej we współczesnej szkole /    41
  
  Bartosz Kłoda-Staniecko
  Zrozumieć cyberkulturę. O potrzebie sprawnego operowania językiem mediów /    63
  
  Część II
  W stronę praktyki – strategie dydaktyczne
  
  Ewa Ogłoza
  Dzielny cynowy żołnierzyk oraz Pasterka i kominiarczyk Andersena i Mały żołnierz oraz Król i ptak Grimaulta (propozycja dydaktyczna – tekst i animacja) /    91
  
  Joanna Zabłocka-Skorek
  Edukacja filmowa w praktyce. Dobór filmów w Interdyscyplinarnym Programie Edukacji Medialnej „KinoSzkoła” w kontekście recepcji filmu przez młodego widza /    110
  
  Marek Kosma Cieśliński
  Współczesne praktyki edycji obrazów jako klucz do reinterpretacji klasyki kina /    139
  
  Monika Adamska-Staroń
  Kultura popularna jako przestrzeń edukacyjna /    153
  
  Aleksandra Bałdyga
  Motoryczno-sensoryczne wspieranie rozwoju dzieci we wczesnym dzieciństwie /    181
  
  Indeks osób /    203
  Noty o Autorach /    211
RozwińZwiń