POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Tradycją w polskich uczelniach jest, że kadra akademicka nie jest w sposób celowy i zorganizowany przygotowywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jeśli, po ukończeniu studiów, ambicją młodego człowieka jest podjęcie pracy na uczelni, z pewnością myśli o pracy badawczej, ale również o prowadzeniu laboratoriów, ćwiczeń i wykładów. Do prowadzenia badań jest on zwykle dość dobrze przygotowany, zaś do pracy dydaktycznej nie. Większość świeżo upieczonych dydaktyków, chcąc uczyć studentów, przyjmuje jakiś jeden lub kilka wzorców znanych z własnego doświadczenia jako słuchacza i uzupełnia je o własne elementy. Książka Uczyć z pasją stanowi zbiór refleksji, wskazówek i porad, które mogą okazać się prawdziwą pomocą w rozwiązywaniu dylematów, które każdy z nauczycieli akademickich z pewnością posiada i w jakiś sposób rozwiązuje. Intencją redaktorów i autorów niniejszego zbioru było wzbudzenie refleksji na temat własnego potencjału, warsztatu, skuteczności i ograniczeń wśród nauczycieli akademickich, niezależnie od stażu pracy czy dziedziny wiedzy oraz specjalizacji, którą się zajmują. Refleksja, która ma przyczynić się do tego, aby uczenie studentów w dzisiejszej – dość trudnej dla uniwersytetów – rzeczywistości, mogło stać się czymś, co – choć trudne, pełne wyzwań i przeciwności – przynosi nauczycielowi indywidualną satysfakcję i jest równocześnie ukierunkowane na zwiększenie umiejętności współpracy, innowacyjności i przedsiębiorczości studentów.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 394 |
Kategoria | Pedagogika pracy |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-136-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Jak uczyć uczenia się
do koszyka
Bicia nie trzeba było ich uczyć
do koszyka
Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem....
do koszyka
Jak się uczyć
do koszyka
Jak się uczyć, żeby zapamiętać
do koszyka
Jak uczyć czytać z popiołów?
do koszyka
Jak uczyć dzieci, by wykorzystywały w...
do koszyka
Jak uczyć sie języków obcych
do koszyka
Jak uczyć się języków
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Barbara Kożusznik, Jarosław Polak) | 7 |
Jarosław Polak | |
Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów | 9 |
Barbara Kożusznik | |
Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy | 33 |
C z ę ś ć p i e r w s z a | |
Dwa przepisy na zajęcia doskonałe | |
Bogdan Doleżych, Mirosław Nakonieczny | |
Dydaktyka z żywym organizmem w tle. Jak ciekawie nauczyć i nie zabić? | 61 |
Andrzej Boczarowski | |
Niekończąca się opowieść. Przepis na wykład z pasją | 93 |
C z ę ś ć d r u g a | |
Rzecz najważniejsza. Komunikacja | |
Jerzy Jarosz | |
O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce? | 121 |
Tomasz Rożek | |
Komunikacja naukowa. Mówić tak, by każdy zrozumiał | 137 |
Anna Guzy, Magdalena Ochwat | |
W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycieli | 151 |
Eugenia Smyrnova-Trybulska | |
Przykłady dobrej praktyki zastosowania platformy kształcenia na odległość WEiNoE UŚ w nauczaniu i uczeniu się | 187 |
Michał Brol | |
Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych | 209 |
Monika Jagielska | |
Kształcenie w językach obcych. Warto? | 233 |
C z ę ś ć t r z e c i a | |
Pasjonujące studiowanie. Jak motywować studentów? | |
Marek Adamiec | |
Pomagamy myśleć. Kilka zasad | 243 |
Damian Grabowski | |
Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego | 265 |
Marta Stasiła-Sieradzka | |
Skuteczne motywowanie w nauczaniu kluczem do sukcesu w pracy nauczyciela | 297 |
Małgorzata Chrupała-Pniak, Agata Chudzicka-Czupała | |
Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami | 317 |
Barbara Smorczewska | |
Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego | 351 |
Dawid Stanik | |
Nowoczesne modele nauczania dorosłych zorientowane na rezultat | 365 |