Kształtowanie wartości ZOZ nowym wyzwaniem menedżerów

Kształtowanie wartości ZOZ nowym wyzwaniem menedżerów

1 ocena

Format:

ibuk

Z uwagi na to, iż zarządzanie wartością, w szerokim znaczeniu, obejmuje ukierunkowanie
polityki zakładu opieki zdrowotnej (ZOZ) na wartość firmy dla właścicieli (publicznych lub prywatnych), klientów (pacjentów), pracowników, kadry menedżerskiej, których interesy ze względu na cel strategiczny muszą być koordynowane,
należy szczególnie propagować, a także wymuszać aktywny i konstruktywny wpływ menedżerów na kształtowanie wartości zakładu. Przyjęcie strategii dążącej do wzrostu wartości firmy medycznej służy bowiem bardziej wnikliwemu procesowi podejmowania decyzji zarówno w aspekcie systemowo-właścicielskim, aspekcie pacjenta, jak i finansowo-rozliczeniowym.


W dobie przekształceń własnościowych oraz w okresie umacniania zadań publicznych
w samorządach z zakresu ochrony zdrowia, zagadnienie to, jego ocena i wskazanie kierunku prawidłowego rozwoju, jest szczególnie trudne, choć niezmiernie potrzebne.


Książka jest pokłosiem interdyscyplinarnego forum prezentacji spostrzeżeń, osiągnięć badawczych oraz przedsięwzięć praktycznych i doświadczeń w zakresie zarządzania wartością zakładu opieki zdrowotnej, służących doskonaleniu szeroko rozumianego systemu opieki zdrowotnej w Polsce. Szczególna wartość to konfrontacja wiedzy akademickiej z doświadczeniami praktyków, która przyczynia się do wskazania dobrych praktyk oraz wypracowania wspólnych rozwiązań umożliwiających dalsze doskonalenie systemu, a tym samym wpływa na poprawę poczucia bezpieczeństwa zdrowotnego obywateli i wzrost jakości usług medycznych udzielanych pacjentom.


Rok wydania2011
Liczba stron182
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-131-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Część 1. Budowanie wartości – aspekt systemowy i właścicielski
  
  Dorota Korenik: Źródła finansowania innowacji w MSP szansą na rozwój (poprawę kondycji finansowej) ZOZ     11
  Agnieszka Bem: Finansowanie ochrony zdrowia przez gospodarstwa domowe     23
  Anna Hnatyszyn-Dzikowska, Zofia Wyszkowska: Fundusze strukturalne UE jako determinanta konkurencyjności ZOZ     33
  Joanna Jończyk: Kultura organizacyjna a innowacyjność w szpitalu publicznym     43
  Joanna Sułkowska, Łukasz Sułkowski: Modele zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach medycznych     53
  
  Część 2. Budowanie wartości – aspekt rachunkowy i finansowy
  
  Sylwia Serwatka: Wzajemne współzależności pomiędzy audytem i kontrolą wewnętrzną w Zakładzie Opieki Zdrowotnej     63
  Maria Węgrzyn: Kształtowanie wartości ZOZ a rynek usług finansowych     70
  Alina Warelis: Wartość szpitala jako przedsiębiorstwa a wartość firmy (goodwill)     83
  Paweł Prędkiewicz: Identyfikacja potencjalnych problemów ze stosowaniem klasycznych metod wyceny przedsiębiorstw do samodzielnych publicznych ZOZ     93
  Robert Golej: Perspektywy wykupów menedżerskich w służbie zdrowia w Polsce     104
  Grzegorz Michalski: Efektywność inwestycji w płynne aktywa w opodatkowanych i nie opodatkowanych organizacjach opieki zdrowotnej     115
  Radosław Witczak: Wpływ norm podatkowych na wycenę zakładów opieki zdrowotnej – wybrane zagadnienia     129
  
  Część 3. Budowanie wartości – aspekt pacjenta
  
  Dorota Jachimowicz-Wołoszynek, Agnieszka Weber, Dorota Rogala, Agnieszka Skinder: Badanie poziomu oczekiwań i zadowolenia hospitalizowanych pacjentów – wybrane aspekty     139
  Katarzyna Krot: Zaufanie w relacji lekarz–pacjent     150
  Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska: Reputacja w funkcjonowaniu placówki zdrowotnej     161
  Anna Murawska, Anna Michalska: Ocena wybranych problemów ochrony zdrowia ludności w Polsce     174
  
  Part 1. Value Creation – system and ownership aspect
  
  Dorota Korenik: Sources of innovation in smes an opportunity for development – improving the financial situation of health care centers     22
  Agnieszka Bem: Financing of health care by households     32
  Anna Hnatyszyn-Dzikowska, Zofia Wyszkowska: EU Structural Funds as the determinant of the competitiveness in health care centre     42
  Joanna Jończyk: Organizational culture and innovation in a public hospital     52
  Joanna Sułkowska, Łukasz Sułkowski: Models of human resources management in medical organizations     60
  
  Part 2. Value Creation – accounting and financial aspect
  
  Sylwia Serwatka: Mutual interdependence of audit and internal control in a health care centre     69
  Maria Węgrzyn: Shaping the value of health care centre vs. financial services market     82
  Alina Warelis: Worth of hospital as a company vs its value (goodwill)     92
  Paweł Prędkiewicz: Identification of potential problems related to using traditional methods of valuing companies for public health care organizations     103
  Robert Golej: Prospects for management buyouts in the health sector in Poland     114
  Grzegorz Michalski: The efficiency of liquid assets investment: taxed and not taxed healthcare organizations case     128
  Radosław Witczak: The influence of tax provisions on the valuation of health care centers - chosen issues     136
  
  Part 3. Value Creation – aspect of patient
  
  Dorota Jachimowicz-Wołoszynek, Agnieszka Weber, Dorota Rogala, Agnieszka Skinder: Examination of the level of expectation and satisfaction of patients of chosen health care units - some aspects     149
  Katarzyna Krot: Trust in doctor-patient relationship     160
  Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska: Reputation in functioning of a health facility     173
  Anna Murawska, Anna Michalska: Evaluation of selected problems of healthcare in Poland     182
RozwińZwiń