Language, Culture, Literature Intertwined

The Swahili Perspective

1 opinia

Format:

ibuk

Swahili is recognized as an important international language and ranks first among African languages taught to foreigners. This publication presents Swahili in its cultural setting by discussing selected issues pertaining to social values reflected in language usage and literary tradition, as well as issues of modern terminology and pragmatics. All contributions contain original and novel proposals, showing that the interdependence between language and culture can take many forms and can be analyzed from various perspectives.


The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/legalcode).


******


Powiązane języki, kultura i literatura. Perspektywa suahili


Suahili jest uznawany za ważny język międzynarodowy i zajmuje pierwsze miejsce wśród języków afrykańskich, których uczą się obcokrajowcy. Autorzy prezentują suahili w jego kontekście kulturowym, omawiając wybrane zagadnienia dotyczące wartości społecznych odzwierciedlonych w użyciu języka i tradycji literackiej, a także zagadnienia współczesnej terminologii i pragmatyki. Wszystkie teksty zawierają oryginalne i nowatorskie tezy pokazujące, że współzależności między językiem a kulturą mogą przybierać różne formy i można je analizować z wielu perspektyw.


Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).


Rok wydania2023
Liczba stron154
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-6199-6
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction    7
  
  Rosanna Tramutoli Cultural metaphors of emotions in Swahili and Zulu: language, body and healing practices    11
  
  Iwona Kraska-Szlenk Swahili proverbs from a cultural and
  cognitive perspective    29
  
  Izabela Romańczuk Feminist discourses on utu and heshima in selected works by Tanzanian women writers    61
  
  Thomas J. Hinnebusch Capturing the lexical richness of Swahili poetry    79
  
  Beata Wójtowicz Kirusi or virusi? Corpus-based research on COVID-19-related terminology in Swahili    99
  
  Magreth J. Kibiki Pragmatic marker tu as a source of
  implicature in Kiswahili    117
  
  Leonard Muaka The complexities of noun class system in the acquisition and learning of Swahili language    137
RozwińZwiń