POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Kolejnym etapem procesu cyfryzacji gospodarki i uszczelniania systemu podatkowego w Polsce jest wprowadzenie przez MF, za pośrednictwem portalu KSeF, faktur ustrukturyzowanych. Używanie nowego systemu od 1.01.2022 r. jest dobrowolne, ale od 1.01.2024 r. e-faktury będą rozwiązaniem obligatoryjnym. Celem badań jest analiza stanu prawnego oraz identyfikacja korzyści i utrudnień dotyczących stosowania e-faktur w obrocie gospodarczym. Do podstawowych korzyści wynikających z wdrożenia nowego systemu należą: automatyzacja procesów fakturowania i księgowania czy zwolnienie podatników z obowiązku archiwizowania faktur. Oprócz korzyści podatnicy wskazują również na szereg wyzwań związanych z nowym obowiązkiem, takich jak: opracowanie nowych procedur związanych z wystawianiem i otrzymywaniem e-faktur czy brak możliwości poprawek w procesie fakturowania. Dostosowanie organizacji do wymogów KSeF, w opinii podatników, jest jednym z największych cyfrowych wyzwań w polskim systemie podatkowym.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 181 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Renata Burchart: Faktury ustrukturyzowane w obrocie gospodarczym. Korzyści i wyzwania dla przedsiębiorców / Structured invoices in business transactions. Benefits and challenges for entrepreneurs | 1 |
Aleksandra Drozd: Rynek motoryzacyjny w Polsce w latach 2015-2020 / Automotive market in Poland between 2015 and 2020 | 13 |
Małgorzata Magdalena Hybka: Performance of tax investigations and tax sanctions for income concealment in Poland / Skuteczność postępowań podatkowych i sankcji z tytułu nieujawniania dochodów do opodatkowania w Polsce | 25 |
Mikołaj Jalinik, Michał Roman: Wpływ Funduszu Leśnego na rozwój sylwanoturystyki w Puszczy Białowieskiej / Impact of the Forest Fund on the development of sylvan tourism in the Białowieża Primeval Forest | 38 |
Cyryl Kotyla: CIT minimalny – pułapka czy motywacja dla nierentownych przedsiębiorstw? / Minimum CIT – a trap or a motivation for unprofitable enterprises? | 50 |
Paweł Kulpaka: Analiza kształtowania się cen wybranych surowców w okresie pandemii COVID-19 / Analysis of the price development of selected raw materials during the COVID-19 pandemic | 60 |
Przemysław Niewiadomski, Bogdan Nogalski: Optymalizacja kosztów w obliczu transformacji produkcji – ocena w sektorze technicznych środków transportu rolniczego / Cost optimization in the face of production transformation – assessment in the technical means of agricultural transport sector | 75 |
Ryszard Orliński: Ocena wdrażania standardu rachunku kosztów w szpitalach / Assessment of the implementation of the cost account standard in hospitals | 95 |
Andrzej Raczyk, Sylwia Dołzbłasz: Organizacje realizujące projekty współpracy transgranicznej na pograniczach Polski – zmiany w latach 2007-2013 oraz 2014-2020 / Organisations implementing cross-border cooperation projects in the Polish borderlands − changes in the years 2007-2013 and 2014-2020 | 107 |
Adrian Sadłowski: Płatności bezpośrednie dla rolników – transfery, subsydia czy wydatki na dobra i usługi publiczne? / Direct payments for farmers – transfers, subsidies or expenditure on public goods and services? | 119 |
Cezary Szydłowski: Ocena udziału wydatków na lokalny transport zbiorowy w wydatkach z budżetu wybranych miast Polski jako obszar analizy finansowania zrównoważonego rozwoju / Evaluation of the share of expenditures on local collective transport in budget expenditures of selected Polish cities as an area of sustainable development financing analysis | 128 |
Michał Świtłyk: Efektywność techniczna i produktywność nawożenia mineralnego w Polsce / Technical efficiency and productivity of mineral fertilization in Poland | 142 |
Marek Zieliński: Organisational and economic characteristics of agriculture in Poland from areas especially predisposed for the delivery of public goods / Cechy organizacyjne i ekonomiczne rolnictwa w Polsce z obszarów szczególnie predestynowanych do dostarczania dóbr publicznych | 165 |