INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Publikacja jest wprowadzeniem w problematykę gier komputerowych. Autor tłumaczy podstawowe różnice między platformami oraz gatunkami gier, opisuje profil polskiego gracza i główne założenia e-sportu, czyli rywalizacji profesjonalnych graczy w wirtualnych rozgrywkach, rolę branży gier w gospodarce oraz pozytywne i negatywne konsekwencje grania. Jako psycholog zajmujący się uzależnieniami behawioralnymi prezentuje wyniki własnych badań nad tzw. problemowym graniem, a jednocześnie identyfikuje objawy, podaje kryteria diagnostyczne, czynniki ryzyka, mechanizmy rozwoju, analizuje rolę samych gier w powstawaniu uzależnienia oraz wskazuje metody terapii.
Praca jest skierowana zarówno do wszystkich osób zainteresowanych problemowym graniem, a niemających wiedzy lub doświadczenia w tej dziedzinie: rodziców i opiekunów młodych graczy, nauczycieli, pedagogów, jak i do instytucji szkolnych, ośrodków zajmujących się profilaktyką bądź promocją zdrowia psychicznego, a także do graczy zainteresowanych problemem uzależnienia od gier komputerowych.
Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-SA 4.0) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode.pl).
*********
Computer Games: A Risky Twelfth Muse? The Identification of Psychological Aspects of Problem Gaming
The publication introduces the reader to the problem of computer games. The author explains the important differences between platforms and types of games, describes the profile of a Polish player and the main principles of e-sport, i.e. competitive professional players in virtual games, the role of the gaming industry in the economy and the positive and negative consequences of gaming. As a psychologist dealing with behavioural addictions, he presents the results of his own research concerning so called problem gaming, identifies the symptoms, gives diagnostic criteria, risk factors, development mechanisms and analyses the role of games in addictions and shows methods of treatment.
The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) (full license available at: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode).
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 45 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
ISBN-13 | 978-83-235-6144-6 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Gry afrykańskie
do koszyka
Gry codzienne i pozacodzienne
do koszyka
Gry decyzyjne narzędziem w naukach o...
do koszyka
Gry dla par + seks terapia
do koszyka
Gry i zabawy
do koszyka
Gry i zabawy na każdą porę roku
do koszyka
Gry i zabawy Turków osmańskich
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
CZĘŚĆ PIERWSZA 9 | |
1. Czym są gry? | 9 |
1.1. Gatunki gier | 10 |
1.2. Polscy gracze | 19 |
1.3. Jak świadomie wybrać grę? | 21 |
2. Zawodowa gra w gry | 23 |
3. Globalna branża gier | 25 |
CZĘŚĆ DRUGA 26 | |
4. Uzależnienia | 26 |
4.1. Uzależnienie behawioralne | 26 |
4.2. Uzależnienie behawioralne a uzależnienie od | |
substancji | 31 |
4.3. Uzależnienie od gier komputerowych | 31 |
5. Gaming disorder | 32 |
5.1. Kogo dotyczy problemowe granie i jak duża | |
jest to grupa osób? | 34 |
5.2. Rola mechanizmów gier | 35 |
5.3. Czynniki ryzyka oraz czynniki ochronne | 36 |
6. Czy gry wywołują agresję? | 37 |
7. Terapia | 38 |
8. Pozytywne następstwa grania w gry | 39 |
9. Podsumowanie | 39 |
Gdzie szukać pomocy? | 40 |
Bibliografia | 41 |