Wirtualizacja zachowań konsumentów usług bankowych

Wirtualizacja zachowań konsumentów usług bankowych

1 opinia

Format:

ibuk

Głównym tematem publikacji jest przybliżenie poziomu wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych oraz autorskiej typologii konsumentów na tym rynku. Do celów metodycznych pracy zaliczyć należy rozstrzygnięcie problemów koncepcyjno-metodycznych związanych z badaniem wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych, w tym ocenę przydatności poszczególnych metod w analizach wirtualizacji zachowań konsumentów. Celem aplikacyjnym pracy jest wskazanie możliwości i obszarów praktycznego wykorzystania wiedzy na temat wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych w procesie podejmowania strategicznych decyzji marketingowych w bankach. Przedmiot badań w publikacji stanowią zachowania konsumentów usług bankowych, w szczególności poziom ich wirtualizacji oraz czynniki je kształtujące. W niniejszej monografii podjęto m.in. następujące zagadnienia: konsument i jego zachowania w warunkach wirtualizacji, pojęcie i charakterystyka rynku usług bankowych, proces wirtualizacji usług bankowych oraz specyfika rynku usług bankowych w Polsce w warunkach wirtualizacji, ewolucja badań i stan wiedzy w obszarze wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych, prezentacja wyników autorskich badań bezpośrednich dotyczących wirtualizacji zachowań konsumentów w ujęciu mimetycznym oraz procesu decyzyjnego konsumenta w kontekście wirtualizacji. Pracę zakończono wnioskami o charakterze poznawczym i aplikacyjnym wynikającymi zarówno z części teoretycznej, jak i praktycznej. Omówiono ograniczenia pracy i wskazano możliwe dalsze kierunki badań w tym obszarze.


Rok wydania2024
Liczba stron192
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-892-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Konsument i jego zachowania na rynku w warunkach wirtualizacji    13
  1.1. Konsument jako obiekt badań rynkowych    13
  1.2. Zachowania konsumentów – istota i charakterystyka    18
  1.3. Wirtualizacja zachowań konsumentów    26
  1.4. Czynniki determinujące wirtualizację zachowań konsumentów    34
  
  Rozdział 2. Rynek usług bankowych w warunkach wirtualizacji    42
  2.1. Rynek usług bankowych w Polsce    42
  2.2. Bankowość w warunkach wirtualizacji – pojęcia i charakterystyka    49
  2.3. Wirtualizacja na rynku usług bankowych w Polsce    56
  2.4. Charakterystyka rynku usług bankowych w Polsce w warunkach wirtualizacji    60
  2.5. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów usług bankowych w warunkach wirtualizacji    66
  
  Rozdział 3. Metodyczne aspekty badań wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych    72
  3.1. Ewolucja badań nad wirtualizacją zachowań konsumentów usług bankowych    73
  3.2. Źródła wtórne z zakresu wirtualizacji zachowań konsumentów    81
  3.3. Badania wirtualizacji zachowań konsumentów w kontekście paradygmatów nauk społecznych    83
  3.4. Metodyka i organizacja badań wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych    86
  
  Rozdział 4. Wirtualizacja zachowań konsumentów usług bankowych w ujęciu mimetycznym    96
  4.1. Poziom wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych    96
  4.2. Typologia konsumentów usług bankowych w świetle wirtualizacji ich zachowań    103
  4.3. Determinanty wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych    107
  4.4. Wirtualizacja a proces decyzyjny konsumentów usług bankowych    119
  
  Rozdział 5. Wirtualizacja zachowań konsumentów usług bankowych z perspektywy rynku i sieci    124
  5.1. Charakterystyka wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych w świetle przeprowadzonych wywiadów pogłębionych    124
  5.2. Charakterystyka zwirtualizowanych konsumentów usług bankowych – wyniki badań netnograficznych    130
  5.3. Perspektywy rozwoju wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych    141
  5.4. Kierunki działań marketingowych dla banków z uwzględnieniem wirtualizacji zachowań konsumentów    145
  
  Zakończenie    153
  Bibliografia    159
  Spis rysunków    179
  Spis tabel    181
  Załączniki    183
RozwińZwiń