INNE EBOOKI AUTORA
#12/2024
W nowym numerze między innymi:
Wielką sztuką jest odejść w odpowiednim momencie. Dla mnie w klasyce wydarzyło się już wszystko – mówi Thomas Quasthoff w okładkowej rozmowie z Jakubem Kuklą.
Czego uszy nie słyszą, czyli sztuka od zaplecza. Wioleta Żochowska pisze o pracy producentek i producentów koncertów. Ada Bystrzycka w rozmowie z Marylą Zając-Wodziańską opowiada o tajnikach oświetlenia. Aleksandr Przybylski sprawdza poziom bezpieczeństwa na koncertach.
Relacje z festiwali: Kultura Natura w Katowicach i Organy Plus, premier operowych dla dzieci, Gluck-Festspiele, wrocławskiej „Włoszki w Algierze” oraz „Okupu z Zamory” w Saint-Étienne.
Recenzje płyt, m.in. nagrania moniuszkowskich „Widm” w interpretacji Fabio Biondiego, albumu „Solo” Isabele Faust, różnych nagrań Stabat Mater Pergolesiego, „Poloneza” Lumpeksu, drugiego tomu „Rok wychowania przez sztukę” Anny Weber oraz nut „Four Women Changed the Musical World” Leah Broad.
O operach Pétera Eötvösa pisze Tomasz Biernacki. Cykl „Tajne/Muzyczne” kontynuuje Danuta Gwizdalanka.
Kolejny odcinek cyklu „Wydział Instrumentalny” Beniamina Vogla.
Rok wydania | 2024 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
OD REDAKCJI | |
Bądź Mi Zawsze Ku Pomocy – Piotr Mika | |
| |
AKTUALNOŚCI | |
Czarne serduszko nie bierze jeńców – z Rafałem Ryterskim rozmawia Piotr Mika | |
Przegląd wydarzeń – Opr. Maciej Kucharski | |
| |
STREFA RUCHU | |
Szybkie zapobieganie kraksom – Wioleta Żochowska | |
Dobrego światła nie widać – Maryla Zając-Wodziańska | |
Do Re Mi. Be Ha Pe – Aleksander Przybylski | |
| |
Muzyka sfer i przestrzeni – Krzysztof D. Szatrawski | |
Sięgając gwiazd – Bartosz Witkowski | |
Diabli wiedzą, jak się gra Bacha – Maria Wilczek-Krupa | |
Piszczałka w modernie – Igor Torbicki | |
Baba Jaga czy Królowa Nocy – Jacek Marczyński | |
Psychoanaliza według Glucka – Jolanta Łada-Zielke | |
Włoszka współcześnie wyzwolona – Izabella Starzec | |
Ostatnia opera Gounoda – Leszek Bernat | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Wywoływanie muzycznych zjaw – Jacek Marczyński | |
Brawurowo i patriotycznie – Witold Paprocki | |
Sekularyzacja Pergolesiego, czyli hity i kity – Andrzej Kwieciński | |
Polifonia na czterech strunach – Karolina Kolinek-Siechowicz | |
Wiolinistyka kameleonowa – Bartosz Witkowski | |
Nic dwa razy – Piotr Mika | |
Zmierzch granic dźwięku – Wioleta Żochowska | |
Nie tylko Mary Halvorson – Tomasz Gregorczyk | |
Recykling tradycji – Katarzyna Ryzel | |
Akademia pani Anny – Joanna Bronisławska | |
Czy feminizm potrzebuje muzyki? – Piotr Mika | |
| |
ROZMOWA | |
Piękny głos z łzą – z Thomasem Quasthoffem rozmawia Jakub Kukla | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Między snem a jawą – Tomasz Biernacki | |
Tajne/Muzyczne (16): Obrazki z przeszłości – Danuta Gwizdalanka | |
| |
FELIETON | |
Dawni ludzie – Ewa Grochowska | |
| |
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja | |
Markiewicz czy Mackiewicz, lutnik warszawski czy petersburski? – Beniamin | |