INNE EBOOKI AUTORA
#15-16/2023
W wakacyjnym numerze podwójnym między innymi:
Krzesimir Dębski w okładkowej rozmowie z Zuzanną Całką przyznaje, że pomysły przychodzą mu do głowy we śnie.
Piosenka na lato, piosenka na lata, czyli przyglądamy się muzyce popularnej. Maria Wilczek-Krupa w 110 rocznicę urodzin Jerzego Wasowskiego pisze o kluczowej roli piosenki w kabarecie artystycznym. Mariusz Gradowski układa listę 15 piosenek, które zmieniły polską muzykę. Krzysztof Marciniak pisze o artystycznym statusie piosenki, a Tadeusz Sławek o pieśniach rockowych, dostrzegając w nich cechy arcydzieł.
Relacje z festiwali: AżTak w Warszawie, Omnia Beneficia w Starym Sączu, NDI Sopot Classic, Malta w Poznaniu, Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej oraz koncertów w Warszawie i Wrocławiu, a także spektakli: „Latający Holender” o w Operze Leśnej w Sopocie, „L’Orfeo” w Opéra national de Montpellier, „Loteria na mężów” w Sopocie i „Ariadna na Naxos” w Garsington Opera.
W dziale Zagranica Katarzyna Ryzel pisze o muzyce gambijskiej, a w szczególności o Jali Bubie, wirtuozie kory.
Recenzje dwunastu albumów, m.in. najnowszej płyty Michaela Spyresa, nagrań suit Marchanda, nowej studyjnej rejestracji „Turandot”, a także książek: „Engaging Cultural Ideologies. Classical Composers and Musical Life in Poland 1918–1956” Cindy Bylander oraz „Krzyż Jezusa i ślepy Amor. Słowo o religijnym przesłaniu instrumentalnych dzieł Jana Sebastiana Bacha” Józefa Majewskiego.
Jan Topolski w cyklu „Światy równoległe” kreśli sylwetkę Else Marie Pade. Aleksander Mocek pisze o Williamie Byrdzie w 400 rocznicę śmierci kompozytora.
Nowy odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 60 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Cóż to było za fajne panisko! – Maria Wilczek-Krupa | |
Złota piętnastka – Mariusz Gradowski | |
Miliony – Krzysztof Marciniak | |
Po drugiej stronie torów, czyli gdzie indziej – Tadeusz Sławek | |
RELACJE | |
Pierwsze owoce – Krzysztof Stefański | |
Projekty (nie)specjalne – Maciej Krawiec | |
W stronę jubileuszu – Witold Paprocki | |
Sabat organowy – Agata Pasińska | |
Konkurs in statu nascendi – Olga Borzyszkowska | |
Amerykanin w Sopocie – Monika Partyk | |
(Ro)zbiory i (roz)ruchy – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Holender wyszedł z lasu – Jacek Marczyński | |
Odmienne oblicze Orfeusza – Leszek Bernat | |
Bez sensu trwać w bezżennym stanie – Tomasz Pasternak | |
Ariadna w angielskim parku – Jacek Kornak | |
ZAGRANICA | |
Dumna tradycja griotów – Katarzyna Ryzel | |
WYDAWNICTWA | |
Spyres-kontra-fach – Andrzej Kwieciński | |
{oh!} Marchand – Jacek Hawryluk | |
Lipiński i Moniuszko w lżejszej szacie – Mateusz Borkowski | |
Płytoteka#: Gwiazdorsko, ale nie legendarnie – Mateusz Ciupka | |
Zawodowstwo amatorów – Rafał Wawrzyńczyk | |
Renesans średniowiecznego instrumentu – Wioleta Żochowska | |
Morskie opowieści – Wioleta Żochowska | |
Diabeł odratowany – Katarzyna Ryzel | |
Multiwersum Kucharczyka – Katarzyna Ryzel | |
Improwizacja wielokrotnego użytku – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Przeszłość przetworzona – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Polityka ukryta w programach koncertowych – Marta Szoka | |
Bach i złudna magia liczb – Tomasz Górny | |
ROZMOWA | |
Krzesimir Dębski: Melodia musi być bardzo prosta – Zuzanna Całka | |
SWOBODA RUCHU | |
Światy równoległe (17): Else Marie Pade (1924–2016) – Jan Topolski | |
William Byrd cztery wieki po śmierci – Aleksander Mocek | |
OD REDAKCJI | |
Piosenka na poważnie – Dominika Micał | |
FELIETON | |
Les adieux – Rafał Wawrzyńczyk | |
Z ARCHIWUM R | |
Ciarki chodzą po grzbiecie – Katarzyna Ryzel | |
REKOMENDACJE | |
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja | |
Bakkis, czyli demon na scenie – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk | |