INNE EBOOKI AUTORA
#14/2023
W numerze między innymi:
Fatma Said w okładkowej rozmowie z Jakubem Kuklą przyznaje, że nie radzi sobie z aplauzem.
Opera ma przyszłość. Bierzemy pod lupę najnowsze osiągnięcia w operowym świecie – przyglądamy się repertuarowej rewolucji w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, podejmujemy próbę określenia najważniejszych kierunków, w których zmierzają polscy twórcy gatunku oraz analizujemy utwory, który powstają dla najmłodszych. Piszą: Jacek Marczyński, Aneta Derkowska oraz Maria Majewska-Mocek.
Relacje z festiwali: Survival we Wrocławiu, Ephemera w Warszawie, Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu, a także z ostatniego koncertu Simona Rattle’a z LSO oraz ze spektakli: „Peter Grimes” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Włoszka w Algierze” w Polskiej Operze Królewskiej, „Faust” w Teatrze Wielkim w Łodzi.
Recenzje sześciu albumów, m.in. kompletu symfonii Carla Nielsena, nowych płyt Andrzeja Szadejki czy reedycji nagrania „V Symfonii” Mahlera pod batutą Claudia Abbado, a także książek: „Słownik odgłosów somatycznych” Adama Regiewicza oraz „Holy Ghost: The Life and Death of Free Jazz Pioneer Albert Ayler” Richarda Kolody.
Paweł Romańczuk pisze o nietypowych instrumentach w muzyce współczesnej, a Mateusz Ciupka o antypodach awangardy – twórczości Neda Rorema i Romualda Twardowskiego.
Dominika Micał przesyła muzyczną pocztówkę z Łańcuta.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
REKOMENDACJE | |
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja | |
Muzyczne dziedzictwo Lubomirskich | |
STREFA RUCHU | |
Lepsza współczesność niż klasyka – Jacek Marczyński | |
Największy z muzycznych paradoksów – Aneta Derkowska | |
Dorastanie z operą – Maria Majewska-Mocek | |
RELACJE | |
Słoje, rury i tramwaje – Joanna Kwapień | |
Dekonstrukcja przesilenia – Angelika Tracz | |
Turangalîla na miarę XXI wieku – Jerzy Stankiewicz | |
Rekonstrukcja zdarzeń – Dominika Olender | |
Zmierzch w muzeum – Krzysztof Stefański | |
Żywioł morza i tłumu – Bartosz Kamiński | |
Poskromienie złośnika makaronem – Tomasz Pasternak | |
Bunt samotnej Małgorzaty – Jacek Marczyński | |
WYDAWNICTWA | |
Banalne skojarzenia – Krzysztof Stefański | |
Koniec moim jest początkiem – Bartosz Witkowski | |
Nowości znad Bałtyku – Witold Paprocki | |
Litanie dla Ostrej Bramy – Jacek Marczyński | |
Płytoteka#: Symfonia obłędnej miłości. Pięć interpretacji – Przemek Psikuta | |
Muzyka, której nie słychać – Mariusz Gradowski | |
Wymagające ćwiczenia ze słuchania – Wioleta Żochowska | |
Stalowowolanka – Piotr Mika | |
Z kobiecych rąk – Katarzyna Ryzel | |
Przyjemna podróż – Katarzyna Ryzel | |
Stłumione lamentacje, agresywne wydalanie – Jan Topolski | |
Albert Ayler pod lupą – Maciej Krawiec | |
ROZMOWA | |
Fatma Said: Dopóki śpiewam, wszystko jest w porządku – Jakub Kukla | |
SWOBODA RUCHU | |
Koń trojański eksperymentu czy kolorowy potwór – Paweł Romańczuk | |
Antypody awangardy: Ned Rorem, Romuald Twardowski – Mateusz Ciupka | |
OD REDAKCJI | |
Zmierzch opery – Daniel Cich | |
FELIETON | |
Orkiestra gra na końcu – Bartek Chaciński, Jacek Hawryluk (HCH) | |
Z ARCHIWUM R | |
Opera wczoraj, opera jutro – Katarzyna Ryzel | |
– Dominika Micał | |