INNE EBOOKI AUTORA
W numerze między innymi:
Kto zaszczekał na Reksia? Muzyka w animacji. Maria Wilczek-Krupa pisze o polskich kompozytorach eksperymentujących w kinie rysunkowym. Jan Topolski pisze o kompozytorach współpracujących z twórcą animacji Kazimierzem Urbańskim, a z Agnieszką Tomicką, odpowiadającą za polskie wersje dźwiękowe wielu popularnych współczesnych animacji, rozmawia Magda Miśka-Jackowska.
Relacje ze spektakli: „Katia Kabanowa” w Opéra de Lyon, „Księżniczka czardasza” w Operze Bałtyckiej, „Messa da Requiem” w Theater St. Gallen, „Innocence” w Royal Opera House, „Beethoven i szkoła holenderska” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, podsumowanie Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari, recenzja filmu „Pianoforte”, a także festiwale: Millenium Docs Against Gravity i Spor w Aarhus.
Recenzje dziesięciu albumów, m.in. najnowszych nagrań Amandine Beyer, Erica Lu i Patricii Kopatchinskiej, a także książek: „Chopina” Jakuba Puchalskiego z serii Małych Monografii PWM oraz „Suzuki, The Man and His Dream to Teach the Children of the World” Eri Hotty.
Benjamin Vogel pisze o muzyce żydowskiej. Jakub Gucik o rozszerzonych technikach instrumentalnych i nowym podejściu do instrumentu w muzyce współczesnej. Marcin Abijski wyjaśnia, czym jest „Irmologion supraski”. Michał Bajer kontynuuje cykl „Łapanie za słowa”, a Paweł Bień „Słuchanie obrazów”.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Między igraszkami a demonami. Markowski, Urbański i polskie animacje – Jan Topolski | |
Agnieszka Tomicka: Bajki z piosenką – Magda Miśka-Jackowska | |
| |
RELACJE | |
Konkursowy finał w Krakowie – Mateusz Borkowski | |
Pióra, cekiny i szpagaty – Aleksandra Andrearczyk | |
Ciemno wszędzie, głucho wszędzie – Jacek Marczyński | |
Niewinność nie istnieje – Jacek Kornak | |
Czysta radość tańca – Katarzyna Gardzina | |
Piękni i bestia – Marcin Bogucki | |
O czym brzmią dokumenty? – Filip Lech | |
Pogłębione studia nad klasyką – Agata Pasińska | |
Nieszpory posoborowe – Magdalena Gajl | |
Tuba z innej planety – Iga Batog | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Kalejdoskop wspomnień – Szymon Atys | |
Płytoteka#: Schubertowskie mistrzostwo – Dariusz Marciniszyn | |
Jak grać? – Łucja Siedlik | |
Korki z Hemsing – Łucja Siedlik | |
Lecz pamiętaj, naprawdę nie dzieje się nic... – Filip Lech | |
Muzyka lekko odciążona – Piotr Mika | |
Head over heels – Piotr Mika | |
Małe, ale śmiałe – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Tak rzadkie motywy – Ewelina Grygier | |
Teraz Chopin – Witold Paprocki | |
Suzuki – więcej niż metoda – Katarzyna Ryzel | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Wykonawstwo współczesne. Syntezator strunowy – Jakub Gucik | |
Na pograniczu kultur: Irmologion supraski 1598–1601 – Marcin Abijski | |
Łapanie za słowa: Przyszła noblistka w operze – Michał Bajer | |
| |
| |
| |
| |
Czego słucha kolorysta – Paweł Bień | |