Ruch Muzyczny 10/2023

Ruch Muzyczny 10/2023

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi, pdf

5,90

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł 

#10/2023


W numerze między innymi:


Nigel Kennedy: Szkoda czasu na maile – mówi słynny skrzypek w rozmowie okładkowej z Łucją Siedlik


Kim jesteś słuchaczu? Agnieszka Nowok-Zych pyta w instytucjach muzycznych o uczestników koncertów. Ziemowit Socha kreśli portret polskiego melomana, a Katarzyna Ryzel rozmawia z Alicją Cudną, jedną z najdłużej pracujących w Filharmonii Narodowej bileterek.


Relacje z festiwali: Dni Muzyki Nowej, Wszystkie Mazurki Świata, Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów, Jazz nad Odrą, licznych koncertów oraz spektakli: „Bastarda” w brukselskim Théâtre Royal de La Monnaie, „Tristan i Izolda” w Opera Vlaanderen w Antwerpii, „Wesoła wdówka” w Bydgoszczy, „We Will Rock You” w Teatrze Roma.


Recenzje dziesięciu albumów, m.in. bachowskiego nagrania Bruce’a Liu, nowej płyty Beatrice Rany, „From Ukraine, For Ukraine”, a także książek: „Zrozumieć muzykę” Rogera Scrutona, oraz „Dzieła muzyczne w muzeum wyobraźni” Lydii Goehr.


Dariusz Marciniszyn kreśli portret Michela Blocka, a Jan Topolski wspomina Giselę Gronemeyer.


Mateusz Rusowicz przesyła Muzyczną Pocztówkę z Krzeszowa.


Rok wydania2023
Liczba stron48
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU

  

Z życia melomana – kto i jak kocha muzykę – Agnieszka Nowok-Zych

  

Portret melomanów muzyki poważnej i szkic jego uzupełnień – Ziemowit Socha

  

Alicja Cudna: Nasi melomani czują się jak u siebie – Katarzyna Ryzel

  

 

  

RELACJE
Wściekłość i wrzask – Natalia Glinka-Hebel

  

Połączeni w Mazurkach – Katarzyna Ryzel

  

W poszukiwaniu przestrzeni – Olga Demeter

  

Jubileuszowy program – Małgorzata Komorowska

  

O czym tu pisać? – Maciej Krawiec

  

Absolutna władza reżysera – Jacek Kornak

  

Hipnotyzujące studium pożądania – Leszek Bernat

  

Wdówka po liftingu – Gabriela Ułanowska

  

Musical lepszy niż w Londynie – Jacek Marczyński

  

 

  

WYDAWNICTWA
Ma być miło – Mateusz Ciupka

  

Z organów na orkiestrę – Witold Paprocki

  

Płytoteka#: Konkursowy falstart – Dariusz Marciniszyn

  

Pianistyczne moratorium – Dariusz Marciniszyn

  

O jakiego Martinů walczyliśmy? – Łucja Siedlik

  

Oscylowanie w granicach poznania – Wioleta Żochowska

  

Estetyka czy archiwistyka – Łucja Siedlik

  

Zmienne, niewiadome – Piotr Tkacz-Bielewicz

  

Haskala i Moniuszko – Filip Lech

  

Podróż do kresu jazzu – Piotr Tkacz-Bielewicz

  

Słuchanie i nieposłuszeństwo – Paweł Siechowicz

  

Co się stało około roku 1800? – Krzysztof Bilica

  

 

  

ROZMOWA

  

Nigel Kennedy: Gra musi być warta swej ceny – Łucja Siedlik

  

  

SWOBODA RUCHU
Michel Block. Wizjoner o wielu obliczach – Dariusz Marciniszyn

  

Pożegnanie z Frau Musica Nova: Gisela Gronemeyer (1954–2023) – Jan Topolski

  


OD REDAKCJI
Głowa w filharmonii, nogi w operze? – Dominika Micał

  


FELIETON
Sztuka wielkich papug – Rafał Wawrzyńczyk

  


Z ARCHIWUM R
Słuchać jednym uchem – Katarzyna Ryzel

  


REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

Muzyczne pocztówki

  

Gadający Jeleń i Nowa Jerozolima na końcu świata – Mateusz Rusowicz

RozwińZwiń