INNE EBOOKI AUTORA
#10/2023
W numerze między innymi:
Nigel Kennedy: Szkoda czasu na maile – mówi słynny skrzypek w rozmowie okładkowej z Łucją Siedlik
Kim jesteś słuchaczu? Agnieszka Nowok-Zych pyta w instytucjach muzycznych o uczestników koncertów. Ziemowit Socha kreśli portret polskiego melomana, a Katarzyna Ryzel rozmawia z Alicją Cudną, jedną z najdłużej pracujących w Filharmonii Narodowej bileterek.
Relacje z festiwali: Dni Muzyki Nowej, Wszystkie Mazurki Świata, Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów, Jazz nad Odrą, licznych koncertów oraz spektakli: „Bastarda” w brukselskim Théâtre Royal de La Monnaie, „Tristan i Izolda” w Opera Vlaanderen w Antwerpii, „Wesoła wdówka” w Bydgoszczy, „We Will Rock You” w Teatrze Roma.
Recenzje dziesięciu albumów, m.in. bachowskiego nagrania Bruce’a Liu, nowej płyty Beatrice Rany, „From Ukraine, For Ukraine”, a także książek: „Zrozumieć muzykę” Rogera Scrutona, oraz „Dzieła muzyczne w muzeum wyobraźni” Lydii Goehr.
Dariusz Marciniszyn kreśli portret Michela Blocka, a Jan Topolski wspomina Giselę Gronemeyer.
Mateusz Rusowicz przesyła Muzyczną Pocztówkę z Krzeszowa.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Z życia melomana – kto i jak kocha muzykę – Agnieszka Nowok-Zych | |
Portret melomanów muzyki poważnej i szkic jego uzupełnień – Ziemowit Socha | |
Alicja Cudna: Nasi melomani czują się jak u siebie – Katarzyna Ryzel | |
| |
RELACJE | |
Połączeni w Mazurkach – Katarzyna Ryzel | |
W poszukiwaniu przestrzeni – Olga Demeter | |
Jubileuszowy program – Małgorzata Komorowska | |
O czym tu pisać? – Maciej Krawiec | |
Absolutna władza reżysera – Jacek Kornak | |
Hipnotyzujące studium pożądania – Leszek Bernat | |
Wdówka po liftingu – Gabriela Ułanowska | |
Musical lepszy niż w Londynie – Jacek Marczyński | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Z organów na orkiestrę – Witold Paprocki | |
Płytoteka#: Konkursowy falstart – Dariusz Marciniszyn | |
Pianistyczne moratorium – Dariusz Marciniszyn | |
O jakiego Martinů walczyliśmy? – Łucja Siedlik | |
Oscylowanie w granicach poznania – Wioleta Żochowska | |
Estetyka czy archiwistyka – Łucja Siedlik | |
Zmienne, niewiadome – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Haskala i Moniuszko – Filip Lech | |
Podróż do kresu jazzu – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Słuchanie i nieposłuszeństwo – Paweł Siechowicz | |
Co się stało około roku 1800? – Krzysztof Bilica | |
| |
ROZMOWA | |
Nigel Kennedy: Gra musi być warta swej ceny – Łucja Siedlik | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Pożegnanie z Frau Musica Nova: Gisela Gronemeyer (1954–2023) – Jan Topolski | |
| |
| |
| |
| |
Gadający Jeleń i Nowa Jerozolima na końcu świata – Mateusz Rusowicz | |