Ruch Muzyczny 5/2023

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi, pdf

5,90

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł 

#5/2023


W numerze między innymi:


Opera jest kobietą! Przyglądamy się pierwszym operowym menadżerkom, heroinom dawnych librett – zastanawiając się, czy możliwe jest wyzwolenie ich z zaklętego tańca aniołów, męczennic i femme fatale – oraz reżyserkom, które być może ów chocholi


krąg demontują. Piszą Michał Bajer i Michał Bogucki, a z Karoliną Sofulak rozmawia Jacek Marczyński.


Relacje z inauguracji Hashtag Lab, Polin Music Festival, koncertów w Zielonej Górze i Krakowie oraz spektakli: „Raj i Peri”, „Lucio Silla” oraz „Tamerlano” na Festiwalu Opera Rara, a także „Rusałka” Dvořáka w Royal Opera House. Recenzja filmu „Il Boemo” o Josefie Myslivečku.


O sytuacji środowiska muzycznego w Stanach Zjednoczonych opowiada Maciej Żółtowski w rozmowie z Krzysztofem Stefańskim.


Recenzje jedenastu albumów, m.in.: nowej płyty Maurizia Polliniego, recitalu Jewgienija Kissina czy nowych nagrań Sheku Kanneh-Masona, a także książek: „Wieniawski” i „Moniuszko” z serii „Małe Monografie PWM”.


Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl „Tajne/Muzyczne”. O poszukiwaniach nowego brzmienia harfy pisze Zofia Dowgiałło.


Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia Artysty”.


Rok wydania2023
Liczba stron48
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU
Zmierzch bogów, świt bogiń – Michał Bajer

  

Reżyseria (rodzaju żeńskiego) – Marcin Bogucki

  

Karolina Sofulak: Drobna doza czarowania – Jacek Marczyński

  

 

  

RELACJE
Ciekawość, praca, muzyka – Adam Suprynowicz

  

Bogaty przekrój – Katarzyna Ryzel

  

Czeski Amadeusz? – Mateusz Ciupka

  

Pamiętamy, przypominamy – Barbara Literska

  

Muzyka u kresu – Zuzanna Hwang

  

Krew, tchnienie i łzy – Jacek Marczyński

  

Prawdziwa radość słuchania – Mateusz Borkowski

  

Rusałka po recyklingu – Jacek Kornak

  

 

  

ZAGRANICA

  

Maciej Żółtowski: Wszystko jest przeliczane na pieniądze – Krzysztof Stefański

  

 

  

WYDAWNICTWA
Hammerklavier bez trzymanki – Szymon Atys

  

Maestro z Jasnej Góry – Witold Paprocki

  

Mozart okay – Dariusz Marciniszyn

  

Kisin modernistyczny – Szymon Atys

  

Płytoteka#: Trzy kwadranse samotności – Jacek Hawryluk

  

Bo do tanga trzeba blachy falistej – Piotr Tkacz-Bielewicz

  

Osiem kontynentów – Rafał Wawrzyńczyk

  

Nie jazz i nie ambient – Tomasz Gregorczyk

  

Muzyka wyobrażona – Ewelina Grygier

  

Efekt Sheku – Katarzyna Świętochowska

  

Celebryta i domator – Celebryta i domator

  

 

  

SWOBODA RUCHU
Tajne/Muzyczne (9): Koncertowy agent kontrwywiadu – Danuta Gwizdalanka

  

O poszukiwaniach nowego brzmienia harfy – Zofia Dowgiałło

  


OD REDAKCJI
Czy Bizet był mizoginem? – Michał Mendyk

  


FELIETON
Różnorodność – konkrety czy konfetti – Krystian Lada

  


Z ARCHIWUM R
Halka świata warta – Katarzyna Ryzel

  


REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY

  

Polak w Paryżu, czyli opéra comique – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

RozwińZwiń