INNE EBOOKI AUTORA
#12/2022
W numerze między innymi:
Być muzykiem to coś znacznie więcej – mówi Anne Sophie Mutter w okładkowej rozmowie z Marią Sławek.
Czy po Mariupolu można jeszcze grać „Leningradzką”? Danuta Gwizdalanka odkrywa przed czytelnikami niezwykłe manipulacje, jakim poddano odbiorców słynnej symfonii Szostakowicza.
Karolina Dąbek dokonuje przeglądu rodzimych dzieł ostatniego stulecia, naznaczonych politycznymi
wątkami i społecznymi wstrząsami. Kompozytor Rafał Ryterski opowiada w przejmującej rozmowie z Michałem Mendykiem o mierzeniu się z szeroko pojętą przemocą.
Relacje z festiwali: Kultura Natura w Katowicach, Musica Polonica Nova we Wrocławiu i Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Dyrygentów im. W. Lutosławskiego w Białymstoku, a także spektakli: „Wesela Figara” w Operze Wrocławskiej, „Lancelota” w Opéra de Saint-Étienne oraz „Julie” w Opéra de Dijon.
Recenzje dziewięciu albumów, m.in. z muzyką Iannisa Xenakisa w stulecie urodzin, najnowszych nagrań Concerto Italiano pod batutą Rinaldo Alessandriniego oraz płyty „Edvard Grieg” duetu Lise Davidsen i Leif Ove Andsnes, a także zbioru nutowego „Women Composers. A Graded Anthology for Piano”.
Druga część opowieści Tona Koopmana o kolekcjonowaniu książek oraz rozmowa Leszka Bernata z wybitnym dyrygentem, organistą i klawesynistą. Sylwetkę niedawno zmarłego Radu Lupu kreśli Dariusz Marciniszyn. Michał Bajer kontynuuje cykl „Łapanie za słowa”.
Nowy odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” pióra Pawła Bienia.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
| |
STREFA RUCHU | |
Czy po Mariupolu można jeszcze grać Symfonię „Leningradzką”? – Danuta Gwizdalanka | |
Czuła strażniczka historii – Karolina Dąbek | |
Rafał Ryterski: Brzydkie słowo na „P” – Michał Mendyk | |
| |
RELACJE | |
Powrót do tradycji – Bartosz Witkowski | |
Kuszące wędrówki – Radosław Wieczorek | |
Czekając na Fitelberga – Magdalena Gajl | |
Musica Polonica updatowana – Marta Konieczna | |
Sen Geroncjusza, czyli wędrówka duszy – Michał Klubiński | |
Czerwień – kolor miłości i zazdrości – Jacek Marczyński | |
Nowa szansa Lancelota – Leszek Bernat | |
Szaleństwo Julii – Leszek Bernat | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Xenakis 100 – Jan Topolski | |
Lutni śpiew – Bartosz Witkowski | |
Płytoteka#: L’estro armonico Vivaldiego Nie tylko Pory roku… – Jacek Hawryluk | |
Dong-Hyek Lim zaskakuje – Dariusz Marciniszyn | |
Szczeciński Król Olch – Jacek Marczyński | |
Grieg dla ochłody – Mateusz Borkowski | |
(D)efekt obcości muzyki poważ(a)nej – Piotr Tkacz | |
Kiedy przychodzi kryzys greckości – Piotr Mika | |
Współczesne nagrania koźlarskie – Ewelina Grygier | |
Trzy instrumenty jak jeden – Maciej Krawiec | |
Antologia muzyki ignorowanej – Agnieszka Kopińska | |
| |
ROZMOWA | |
Anne-Sophie Mutter: Być muzykiem to coś znacznie więcej – Maria Sławek | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Namiętność kolekcjonowania (2): O kolekcjonowaniu książek (2) – Ton Koopman | |
Ton Koopman: Jestem muzycznym poliglotą – Leszek Bernat | |
Radu Lupu – mistrz pianistycznej kolorystyki – Dariusz Marciniszyn | |
Łapanie za słowa: Sześć wejść morderczyni – Michał Bajer | |
| |
OD REDAKCJI | |
Brzydkie słowa na „P”? – Daniel Cichy | |
| |
FELIETON | |
| |
Z ARCHIWUM R | |
Muzyka a totalitaryzm – Katarzyna Ryzel | |
| |
REKOMENDACJE | |
| |
SŁUCHANIE OBRAZÓW | |
Przy cytrze i lustrze – Paweł Bień | |