Ruch Muzyczny nr 13/2022

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi, pdf

5,90

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł 

#13/2022


W numerze między innymi:


Między kobietą a mężczyzną – fenomen operowych kastratów. Pisze o nich Anna Markuszewska.


Przyglądamy się programowaniu i dramaturgii koncertów w polskich instytucjach kultury. Krzysztof Stefański szuka odpowiedzi na pytanie „Jak zaprogramować dobry koncert?”. O społecznej roli programów koncertowych i festiwalowych mówi Jan Tomasz Adamus w rozmowie z Mateuszem Ciupką.


Podsumowanie 11 Konkursu Moniuszkowskiego. Przegląd koncertów w polskich filharmoniach, m.in. w Sopocie, Katowicach, Szczecinie, Gdańsku, Łodzi, Toruniu, Koszalinie, Jeleniej Górze. Relacje z festiwali w Łańcucie i Leo Festival we Wrocławiu, a także ze spektakli: „Alicji w krainie czarów” w Bydgoszczy i „Tryptyku baletowego” w Teatrze Wielkim w Łodzi.


O międzynarodowej karierze indonezyjskiego gamelanu Katarzyna Ryzel rozmawia z Dawidem Martinem i Krzysztofem Dziubą.


Recenzje dziewięciu albumów, m.in. najnowszej płyty Jakuba Józefa Orlińskiego, Avery Gagliano i kompletu nagrań archiwalnych Wilhelma Kempffa dla wytwórni Decca, a także podręcznika „The Mazzanti Method, Daily Exercises for Piccolo”.


Paweł Miczka pisze o zapomnianych instrumentach smyczkowych, a Danuta Gwizdalanka w cyklu „Tajne/Muzyczne” o pewnej pianistce, która wzięła na siebie rolę agentki kontrwywiadu.


Olgierd Pisarenko przygląda się iluminacji średniowiecznego „Codex buranus”, po który sięgnął Carl Orff.


Rok wydania2022
Liczba stron48
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU

  

Jak zaprogramować dobry koncert? – Krzysztof Stefański

  

Jan Tomasz Adamus: Wszyscy jesteśmy warci sztuki – Mateusz Ciupka

  

  

RELACJE

  

Dominacja zagranicznych sopranów – Tomasz Pasternak

  

Trzydzieści lat minęło – Jacek Marczyński
Między pandemią a solidarnością z Ukrainą – Ewa Palińska, Bartosz Maślanka, Michał Bajer, Igor Torbicki, Beata Gorecka

  

Łańcut (znów) melomanami stoi – Monika Partyk

  

Poruszenie – Filip Lech

  

Tożsamość w różnorodności – Joanna Kołodziejska

  

Alicja w krainie bez tańca – Katarzyna Gardzina

  

Nieoczywiste inspiracje baletowe – Jacek Marczyński

  

  

ZAGRANICA

  

Dawid Martin i Krzysztof Dziuba: Z sułtańskiego dworu na uniwersytety. Jak indonezyjski gamelan podbił świat – Katarzyna Ryzel

  

  

WYDAWNICTWA

  

Kontratenor w antologii pieśni – Witold Paprocki

  

Polski Telemann – Mateusz Borkowski

  

Rameau i Rossini – w jednym stali domu – Jacek Hawryluk

  

Jackpot dla fanów Kempffa – Dariusz Marciniszyn

  

Jałowy debiut – Dariusz Marciniszyn
Sploty nieustannych rytmów – Piotr Tkacz

  

Klasyczny polski trans – Tomasz Gregorczyk

  

Ku światłu – Magdalena Tejchma

  

Ani rozmiar, ani technika – Ewa Liebchen

  

  

SWOBODA RUCHU

  

Frigidus et maleficatus. Kastraci ku chwale Boga i teatru – Aneta Markuszewska

  

Zapomniane instrumenty smyczkowe – Paweł Miczka

  

Tajne/Muzyczne (4): Od Maty Hari do Pani Twardowskiej – Danuta Gwizdalanka

  

  

OD REDAKCJI

  

Jak zaplanować dobry numer? – Krzysztof Stefański

  

  

FELIETON
Wolniej, wolniej, wolniej, mądrzej – Magda Miśka-Jackowska

  

  

Z ARCHIWUM R

  

Ni pies, ni wydra (2) – Katarzyna Ryzel

  

  

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

  

  

HISTORIE Z FOTOGRAFII

  

O Fortuna! – Olgierd Pisarenko

RozwińZwiń