INNE EBOOKI AUTORA
#13/2022
W numerze między innymi:
Między kobietą a mężczyzną – fenomen operowych kastratów. Pisze o nich Anna Markuszewska.
Przyglądamy się programowaniu i dramaturgii koncertów w polskich instytucjach kultury. Krzysztof Stefański szuka odpowiedzi na pytanie „Jak zaprogramować dobry koncert?”. O społecznej roli programów koncertowych i festiwalowych mówi Jan Tomasz Adamus w rozmowie z Mateuszem Ciupką.
Podsumowanie 11 Konkursu Moniuszkowskiego. Przegląd koncertów w polskich filharmoniach, m.in. w Sopocie, Katowicach, Szczecinie, Gdańsku, Łodzi, Toruniu, Koszalinie, Jeleniej Górze. Relacje z festiwali w Łańcucie i Leo Festival we Wrocławiu, a także ze spektakli: „Alicji w krainie czarów” w Bydgoszczy i „Tryptyku baletowego” w Teatrze Wielkim w Łodzi.
O międzynarodowej karierze indonezyjskiego gamelanu Katarzyna Ryzel rozmawia z Dawidem Martinem i Krzysztofem Dziubą.
Recenzje dziewięciu albumów, m.in. najnowszej płyty Jakuba Józefa Orlińskiego, Avery Gagliano i kompletu nagrań archiwalnych Wilhelma Kempffa dla wytwórni Decca, a także podręcznika „The Mazzanti Method, Daily Exercises for Piccolo”.
Paweł Miczka pisze o zapomnianych instrumentach smyczkowych, a Danuta Gwizdalanka w cyklu „Tajne/Muzyczne” o pewnej pianistce, która wzięła na siebie rolę agentki kontrwywiadu.
Olgierd Pisarenko przygląda się iluminacji średniowiecznego „Codex buranus”, po który sięgnął Carl Orff.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Jak zaprogramować dobry koncert? – Krzysztof Stefański | |
Jan Tomasz Adamus: Wszyscy jesteśmy warci sztuki – Mateusz Ciupka | |
| |
RELACJE | |
Dominacja zagranicznych sopranów – Tomasz Pasternak | |
Trzydzieści lat minęło – Jacek Marczyński | |
Łańcut (znów) melomanami stoi – Monika Partyk | |
Poruszenie – Filip Lech | |
Tożsamość w różnorodności – Joanna Kołodziejska | |
Alicja w krainie bez tańca – Katarzyna Gardzina | |
Nieoczywiste inspiracje baletowe – Jacek Marczyński | |
| |
ZAGRANICA | |
Dawid Martin i Krzysztof Dziuba: Z sułtańskiego dworu na uniwersytety. Jak indonezyjski gamelan podbił świat – Katarzyna Ryzel | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Kontratenor w antologii pieśni – Witold Paprocki | |
Polski Telemann – Mateusz Borkowski | |
Rameau i Rossini – w jednym stali domu – Jacek Hawryluk | |
Jackpot dla fanów Kempffa – Dariusz Marciniszyn | |
Jałowy debiut – Dariusz Marciniszyn | |
Klasyczny polski trans – Tomasz Gregorczyk | |
Ku światłu – Magdalena Tejchma | |
Ani rozmiar, ani technika – Ewa Liebchen | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Frigidus et maleficatus. Kastraci ku chwale Boga i teatru – Aneta Markuszewska | |
Zapomniane instrumenty smyczkowe – Paweł Miczka | |
Tajne/Muzyczne (4): Od Maty Hari do Pani Twardowskiej – Danuta Gwizdalanka | |
| |
OD REDAKCJI | |
Jak zaplanować dobry numer? – Krzysztof Stefański | |
| |
FELIETON | |
| |
Z ARCHIWUM R | |
Ni pies, ni wydra (2) – Katarzyna Ryzel | |
| |
REKOMENDACJE | |
| |
HISTORIE Z FOTOGRAFII | |
O Fortuna! – Olgierd Pisarenko | |