INNE EBOOKI AUTORA
#11/2022
W numerze między innymi:
Czy i jak śpiewać operę po polsku? W kontekście odbywającego się w Warszawie Konkursu Moniuszkowskiego Małgorzata Komorowska zastanawia się nad tym, czy istnieje polska szkoła wokalna. Jacek Marczyński rozmawia z Danutą Bernolak o polskich śpiewakach za granicą. Tomasz Pasternak stawia zasłużony pomnik coachom wokalnym – cichym bohaterom niejednego wybitnego spektaklu.
Relacje z festiwali: Kody w Lublinie, Wittener Tage für neue Kammermusik, Nowa Tradycja w Warszawie oraz spektakli: „Król Roger” w Szczecinie, „Tannhäuser” w Hamburgu i „De Bekeerlinge” w Antwerpii.
W korespondencji zagranicznej Ostap Manulak pisze o współczesnej muzyce ukraińskiej.
Rozmowa z Jerzym Artyszem – fragment opublikowanego przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne wywiadu-rzeki Aleksandra Laskowskiego i Sylwii Wachowskiej.
Sylwetka Nateli Swanidze, czyli nowy odcinek cyklu Jana Topolskiego „Światy równoległe”.
Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Głosów pięknych u nas pod dostatkiem – Małgorzata Komorowska | |
Danuta Bernolak: Wyszłam z dobrej szkoły – Jacek Marczyński | |
Za każdym śpiewakiem stoi pianista – Tomasz Pasternak | |
| |
RELACJE | |
Dobre spotkania – Adam Suprynowicz | |
Neosonoryzm i ekologia – Tomasz Biernacki | |
Tradycja na bogato – Katarzyna Ryzel | |
Mahler kameralny i liryczny – Jan Topolski | |
Złowieszczy uśmiech Pasterza – Jacek Marczyński | |
Tarzan-häuser dostąpił zbawienia – Jolanta Łada-Zielke | |
Religijne nawrócenie rodzi tragedię – Jacek Marczyński | |
| |
ZAGRANICA | |
Współczesna muzyka ukraińska jako wieszcz kolektywny? – Ostap Manulak | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Płytoteka#: Schumann na fortepian. Reine Gianoli – wielowymiarowe mistrzostwo – Dariusz Marciniszyn | |
Nie oceniaj po okładce – Mateusz Borkowski | |
Pomnik Krzanowskiego odsłonięty – Piotr Mika | |
Damoiselle z mufką – Łucja Siedlik | |
Czarno na białym – Wioleta Żochowska | |
Nasłuchując wspólnoty – Piotr Tkacz | |
Dziedzictwo Walerii – Katarzyna Ryzel | |
Bardzo Bliski Wschód – Tomasz Gregorczyk | |
W obliczu majestatu – Bartosz Żurawiecki | |
Niespodziewane znalezisko, czyli habent sua fata libelli – Krzysztof Bilica | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Jerzy Artysz: Podglądanie nie ma ni wspólnego z teatrem – Aleksander Laskowski, Sylwia Wachowska | |
Światy równoległe (13): Natela Swanidze (1926–2017) – Jan Topolski | |
| |
OD REDAKCJI | |
Opera jak pomnik – Michał Mendyk | |
| |
FELIETON | |
| |
Z ARCHIWUM R | |
Polsko-ukraińskie spotkanie – Katarzyna Ryzel | |
| |
REKOMENDACJE | |
| |
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY | |
Tylko do tego jesteś mi potrzebny – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk | |