Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku

1 opinia

Wydawca:

MT Biznes

Format:

epub, mobi

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi

51,92  64,90 (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 64,90 zł 

Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń.
Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji.


Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć.


Strategia Umami w projektowaniu doświadczeń
Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym. Model zaproponowany przez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala:
(a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi klienci;
(b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami;
(c) zdefiniować idealne przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć;
(d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji; oraz
(e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów.


Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientów
Pełna praktycznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i praktycznych porad, ta książka pomoże ci dostosować organizację do budowania wyjątkowej wartości rynkowej przez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń. Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swojej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany przez swoich klientów, którzy będą chętnie opowiadać o tobie innym. Bo żeby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić.


Rok wydania2022
Liczba stron267
KategoriaInne
WydawcaMT Biznes
ISBN-13978-83-8231-185-3
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  Wprowadzenie
  Część pierwsza
  Odkrywanie przewagi konkurencyjnej płynącej z doświadczeń
  1. Ja Doświadczające i Ja Zapamiętujące
  Cechy doświadczenia
   Ja Doświadczające i Ja Zapamiętujące
  2. Charakter oczekiwań
  Złudzenie poznawcze
  Kształtowanie oczekiwań
  Strefa tolerancji
  3. Wzór na doświadczenie
  O obiecywaniu zbyt wiele
  Pierwsze wrażenie jest mniej istotne niż się wydaje
  Reguła peak-end
  Krzywa doświadczenia
  W doświadczeniu chodzi o budowanie trwałej relacji
  4. Mit racjonalności
  Mit homo economicus
  Proces podejmowania decyzji
  5. Podstawy
  Podstawy dotyczące doświadczenia
  Funkcjonalność
  Wiarygodność
  Użyteczność
  Estetyka
  6. Czynniki motywujące
  Empatia
  Przyjemność
  Zaangażowanie
  Poczucie sensu
  Nawiązywanie do immanentnych potrzeb
  7. Umami w biznesie
  Efekt negatywności
  Rozmowy o emocjach
  Szczęśliwsza wersja samych siebie
  
  Część druga
  Definiowanie strategii Umami
  1. Zachowawczość jest ryzykowna
  Oferowanie tego, co jest odrobinę lepsze
  Niejednorodnie jednorodni
  Znacząco inni
  2. Baza Umami
  O naturze opowiadanych historii
  Zbieranie opowiadanych historii
  Kocha, nie kocha
  3. Wizja Umami
  Wasza wizja
  Moc historii
  Poszukiwania idealnego klienta
  Psychografia
  4. Wyróżniki Umami
  Znalezienie własnego wyróżnika
  Wyróżniki jako zasady
  Wybór wyróżników
  Balansowanie
  Rozdział 5. Wskaźniki Umami
  Do czego służą wskaźniki?
  Wartość wielu różnych wskaźników
  Więcej podobnych historii
  Wybór najważniejszego działania, które należy podjąć w następnej kolejności
  
  Strategia Umami – narzędzia praktyczne
  1. Kwestionariusz Bazy Umami
  Benchmarking z innymi lubianymi markami
  Gromadzenie historii opowiadanych przez klientów
  Odczytywanie sentymentu klientów względem marki
  2. Kwestionariusz postępów Umami
  Ocena postępów na drodze do urzeczywistnienia Wizji Umami
  Ocena postępów związanych z wyróżnikami
  3. Mapa aspiracji
  4. Pięć razy Dlaczego – reaktywacja
  5. Definiowanie wyróżników
  6. Benchmarking wyróżników
  7. Rozstrzyganie dylematów
  8. Definiowanie Wskaźników Umami
  9. Szeregowanie pomysłów z wykorzystaniem Tabeli Umami
  
  Część trzecia. Nastawienie Umami
  1. Pozytywna adaptacja
  Dlaczego się adaptujemy?
  Spowalnianie pozytywnej adaptacji
  2. Gra bez końca
  Gra skończona
  Zagrozić drapieżnikowi szczytowemu
  Gra bez końca
  Wybór gry
  3. Jak się rozwijać w skomplikowanych czasach
  Wejście w obszar złożony
  Eksperymenty w praktyce
  Bezpieczna porażka
  Pozyskiwanie informacji poprzez projektowanie
  Oswoić niepewność
  4. Magia tonowania obietnic
  Dotrzymywanie obietnic
  Tonowanie obietnic
  5. Opór jest nieunikniony
  Radzenie sobie z oporem
  Mentalność tego innego
  Dołek
  Na początek refleksja
  Posłowie
  Podziękowania
RozwińZwiń