INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Książka jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym przeglądem innowacji stosowanych w przedsiębiorstwach komunikacji publicznej, a także wprowadzanych w organizacji przewozów transportu publicznego. Autor usystematyzował wiedzę na temat podstawowych grup stosowanych innowacji, a także dokonał ich analizy pod kątem zgodności z definicją i modelami tworzenia i wdrażania innowacji obecnymi w naukach ekonomicznych.
Czy wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach transportu publicznego to jedynie zabieg wizerunkowy? Czy też przeciwnie, za ich wdrażaniem przemawia realizacja długofalowych celów przedsiębiorstwa (organizacji), a innowacje stanowią element długofalowej strategii rozwoju organizacji i efektywnego zarządzania nią? Na rynku transportu publicznego powstaje ciekawa płaszczyzna potencjalnego konfliktu między celami społecznymi i związanymi z realizacją celu publicznego a priorytetami zarządczymi służącymi osiąganiu celu ekonomicznego.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 139 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu |
ISBN-13 | 978-83-8211-097-5 |
Numer wydania | 139 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Innowacje finansowe
do koszyka
Innowacje i eksperymenty pedagogiczne...
do koszyka
Innowacje i jakość w zarządzaniu...
do koszyka
Innowacje i konkurencyjność
do koszyka
Spis treści
Wstęp. Od Schumpetera do autobusów wodorowych | |
1. Innowacja w teorii ekonomii i w naukach o zarządzaniu | |
1.1. Model powstania innowacji J.A. Schumpetera | |
1.2. Równowaga ogólna a równowaga rynku | |
1.3. Klasyczne i współczesne koncepcje klasyfikacji innowacji | |
1.4. Miejsce innowacji w naukach o zarządzaniu | |
1.5. Uwarunkowania funkcjonowania sektora publicznego | |
1.6. Uwarunkowania funkcjonowania transportu publicznego a pandemia | |
2. Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym | |
2.1. Źródła innowacji | |
2.2. Nowoczesne zarządzanie jako źródło innowacji | |
2.3. Integracja środków transportu jako innowacja | |
2.4. Innowacja w przedsiębiorstwie a rozpowszechnienie innowacji | |
2.5. Innowacje jako katalizator rozwoju przedsiębiorstwa | |
2.6. Działalność innowacyjna w sektorze usług publicznych | |
3. Rynek transportu publicznego – specyfika działalności | |
3.1. Błędne koło komunikacji miejskiej | |
3.2. Organizacja transportu publicznego: rola i zadania organizatora oraz operatorów | |
3.3. Przedsiębiorstwa transportu publicznego – charakterystyka działalności | |
3.4. Świadczenie usługi i oczekiwania klientów | |
3.5. Kryteria oceny efektywności działania | |
3.6. Innowacje jako katalizator rozwoju rynku | |
4. Innowacje w funkcjonowaniu operatora i organizatora transportu publicznego | |
4.1. Katalog stosowanych innowacji | |
4.2. Wybrane innowacje w transporcie publicznym – klasyfikacja | |
4.3. Innowacje dotyczące funkcjonalności pojazdów komunikacji publicznej | |
4.4. Pojazdy autonomiczne | |
4.5. Napędy alternatywne dla pojazdów komunikacji publicznej | |
4.6. Systemy informatyki i automatyki dla operatora i organizatora transportu | |
4.7. Systemy mobilności indywidualnej jako źródło innowacji w transporcie publicznym | |
4.8. Wybrane innowacje organizacyjne | |
4.9. Innowacyjne środki transportu | |
5. Innowacje i ich wpływ na rynek transportu publicznego | |
5.1. Wdrażanie innowacji jako element realizacji celu publicznego | |
5.2. Wdrażanie innowacji a efektywność ekonomiczna przedsiębiorstwa | |
5.3. Innowacja a rynek transportu publicznego | |
5.4. Innowacje a rynek użytkowników transportu publicznego | |
Podsumowanie | |
Bibliografia | |
Spis tabel i rysunków | |
Summary. Innovations in public transport | |