POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Problematyka rozrywki obecnej w środkach masowej komunikacji nie jest tematem nowym w dyskursie naukowym. Nie było jednak dotąd całościowych opracowań traktujących o ludyczności w radiu komercyjnym. Autorka publikacji w sposób kompleksowy opisuje sposoby realizowania funkcji rozrywkowej przez wybrane rozgłośnie reprezentujące polski rynek radiowy. Skupia się na trzech podstawowych obszarach działalności stacji: antenowym (programowym), pozastudyjnym (w postaci organizowanych wydarzeń muzycznych czy sportowych) i nowomedialnym (na stronach internetowych, w mediach społecznościowych czy aplikacjach mobilnych). Ich połączenie tworzy swoisty rozrywkowy konglomerat, przestrzeń wypełnioną ludycznością, w której mogą zanurzyć się odbiorcy.
*
Pisanie o radiu żywym zwłaszcza jest trudne, mamy bowiem do czynienia z fenomenem migotliwym, zmiennym, a przede wszystkim ulotnym. Łatwiej jest analizować kontynuację radia w jego rozmaitych odsłonach w Internecie, to wiemy. Z tego więc punktu widzenia każde podjęcie rozważań dotyczących metodologii radiowego medium jest wartościowe. I tak jest w tym przypadku. Nowe w tej pracy jest pewne przekierowywanie uwagi na radio formatowane, prywatne (gros medioznawczych opisów i podjętych badań cząstkowych/całościowych/historycznych odnosi się do radia/mediów publicznych).
Z recenzji prof. dr hab. Violetty Wejs-Milewskiej
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 136 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-690-6 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Historia muzyki rozrywkowej w zarysie
do koszyka
Oblicze gangstera
do koszyka
Oblicze gangstera
do koszyka
Oblicze Karrie White
do koszyka
Oblicze śmierci. Tom II
do koszyka
Oblicze śmierci. Tom II
do koszyka
Oblicze zła
do koszyka
Bestia. Prawdziwe oblicze
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
ROZDZIAŁ 1. Kulturowe źródła medialnej rozrywki | 15 |
1.1. Zabawy, rozrywki, gry – wzajemne uwarunkowania | 15 |
1.2. Przyjemność a rozrywka | 23 |
1.3. Koncepcje czasu wolnego | 24 |
1.4. Teoria karnawalizacji a ludyczność | 29 |
ROZDZIAŁ 2. Zabawa a społeczne funkcje mediów masowych | 35 |
2.1. Ludyczność mediów w teorii komunikowania masowego | 35 |
2.2. Rozrywka czynna czy bierna? | 39 |
ROZDZIAŁ 3. O radiu komercyjnym słów kilka | 43 |
3.1. Radio komercyjne jako organizacja medialna | 44 |
3.2. Merkantylny aspekt funkcjonowania stacji prywatnych | 48 |
ROZDZIAŁ 4. Ludyczność na radiowej antenie – krótki rys historyczny | 53 |
ROZDZIAŁ 5. Zabiegi o charakterze rozrywkowym w wybranych gatunkach radiowych | 57 |
5.1. Rozrywka w formach gatunkotwórczych | 59 |
5.1.1. Call-in, call-out i call-joke, czyli rozmowy ze słuchaczami | 59 |
5.1.2. Game show | 64 |
5.1.3. Wejście antenowe i kicker (drop-in) | 65 |
5.1.4. Muzyka | 67 |
5.1.5. Autopromocja | 69 |
5.1.6. Felieton | 71 |
5.1.7. Przegląd prasy | 74 |
5.1.8. Wywiad i dyskusja | 75 |
5.1.9. Kalendarium | 77 |
5.1.10. Formy słuchowiskowe i powieść radiowa | 78 |
5.2. Rozrywka w gatunkach audycji radiowych | 81 |
5.2.1. Drive-time shows | 81 |
5.2.2. Serwis informacyjny | 84 |
5.2.3. Lista przebojów | 92 |
5.2.4. Audycja towarzysząca | 93 |
5.2.5. Audycja autorska | 95 |
ROZDZIAŁ 6. Rozrywka w medium audialnym – perspektywa wertykalna | 101 |
6.1. Pozaantenowe formy rozrywki | 101 |
6.1.1. Wydarzenia muzyczne | 102 |
6.1.2. Wydarzenia sportowe | 105 |
6.1.3. Wyjazdy integracyjne | 106 |
6.1.4. Plenerowe studia radiowe | 108 |
6.2. Nowomedialne przestrzenie ludyczne | 110 |
6.2.1. Rozrywka na stronach internetowych rozgłośni | 111 |
6.2.2. Audiowizualne oblicze radia | 116 |
6.2.3. Aplikacje mobilne | 117 |
6.2.4. Radiostacje w serwisach społecznościowych | 118 |
Zakończenie | 123 |
Bibliografia | 127 |
Spis tabel | 135 |