INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Firmy (małe i duże) w związku z nabywaniem produktów i usług mogą marnować pieniądze na wiele różnych sposobów.
Zacznijmy od anegdoty: amerykański naukowiec pracujący dla sektora kosmicznego chwali się podczas konferencji swojemu rosyjskiemu koledze, że NASA wydała miliony dolarów na wynalezienie pióra, które pozwoliłoby astronautom pisać w stanie nieważkości. I że po kilku latach odnieśli sukces: zaprojektowali specjalny mechanizm, który pompuje tusz do stalówki w środowisku pozbawionym grawitacji. „To naprawdę sprytne – mówi Rosjanin. – Rzeczywiście świetnie to obmyśliliście. My po prostu używamy ołówków”.
O tym właśnie jest ta książka - o marnotrawieniu pieniędzy na gigantyczną skalę na bezsensowne projekty. Żaden kraj, żadna organizacja, żadna firma nie są wolne od takich nieudanych inwestycji. Praktyki i procesy związane ze złymi decyzjami zakupowymi widać zarówno wtedy, gdy w KFC – ku przerażeniu klientów firmy – zabraknie mięsa z kurczaków albo gdy firma taka jak Skanska wypłaca olbrzymie kwoty oszustom na podstawie złych faktur, jak i wtedy, kiedy władze Kenii wydają 35 milionów dolarów na kilkanaście kilometrów ogrodzenia z siatki.
Peter Smith, specjalista mający za sobą 35-letnie doświadczenie w zakresie zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw, stworzył wciągającą opowieść o największych błędach oraz oszustwach związanych z zakupami dóbr i usług, które przydarzyły się zarówno nowicjuszom, jak i ekspertom z całego świata. Zebrał w niej ważne lekcje na temat tego, jak nie zarządzać firmą, a także praktyczne wskazówki, jak uniknąć kompromitujących błędów, zminimalizować straty i podejmować dobre strategiczne decyzje
***
Mnóstwo faktów, a także zabawnych i praktycznych anegdot. Ta książka to prawdziwe objawienie! […] Opisuje liczne kosztowne katastrofy! Jeśli tej książki nie przeczytasz, sam możesz zostać taką katastrofą dotknięty!
dr Richard Russil, autor i trener
Ograniczenia związane z Covid-19 pokazały, jak ważne są globalne łańcuchy dostaw oraz jakie trudności powoduje sytuacja, w których wszyscy chcą kupić to samo w tym samym czasie. Książka Petera pokazuje, gdzie może dojść do zakupowych katastrof i jak można ich uniknąć. Gdyby ukazała się przed wybuchem pandemii, pewnie niektórych związanych z nią koszmarnych wpadek można by uniknąć. Lektura obowiązkowa dla przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego.
generał porucznik sir Andrew Gregory, kontroler, SSAFA
Znakomita okazja, by uczyć się na cudzych błędach zamiast na własnych. Na podstawie świetnie przygotowanych i omówionych przykładów Peter pokazuje początkującym oraz doświadczonym fachowcom, w jaki sposób mogą uniknąć tych samych błędów. Gorąco polecam tę książkę każdemu, kto ma jakikolwiek kontakt z wydawaniem pieniędzy w imieniu organizacji.
Garry Mansell, były menedżer ds. zakupów w Coupa Software
Peter Smith zawarł tu bogactwo przykładów korupcji, ale i niezamierzonych acz kosztownych błędów popełnianych przez ludzi biznesu. Na zakupy dóbr i usług organizacje wydają biliony dolarów, więc to lektura obowiązkowa dla wszystkich członków kierownictwa, którzy za ten proces odpowiadają lub go nadzorują.
Raj Sharma, założyciel i prezes Public Spend Forum
***
Peter Smith ma ponad 35-letnie doświadczenie w realizacji procesów nabywczych i zarządzaniu łańcuchem dostaw, jest również konsultantem, analitykiem i autorem książek o tej tematyce. Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora zarządzającego w Procurement Excellence Ltd, czołowej firmie konsultingowej. Jest uznawany za jednego z najlepszych brytyjskich ekspertów w zakresie poprawy wyników organizacji w sektorze publicznym i prywatnym poprzez usprawnienia w procesie nabywczym. Wykształcenie matematyczne odebrał na Cambridge University, jest również byłym przewodniczącym i obecnym członkiem Chartered Institute of Procurement and Supply. Jego pierwsza książka, Buying Professional Services, ukazała się w 2010 roku nakładem wydawnictwa Profile.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 372 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | MT Biznes |
ISBN-13 | 978-83-8231-141-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Złe kobiety
do koszyka
Złe kobiety czy zła sława?
do koszyka
Złe kolory. Zemsta i Partnerzy. Część 11
do koszyka
Złe miejsce
do koszyka
Złe miejsce
do koszyka
Spis treści
Okładka | |
Strona tytułowa | |
Strona redakcyjna | |
Spis treści | |
Opinie | |
Dedykacja | |
O autorze | |
Podziękowania | |
Wprowadzenie | |
Część pierwsza. Błędy | |
1. Zgodnie ze specyfikacją | |
2. Znajomość rynku | |
3. Wybór dostawców | |
4. Zbytnie uzależnienie nie popłaca | |
5. Jak negocjować | |
6. Oddziaływanie na dostawcę | |
7. Jak nie wyjść na głupka (zwłaszcza gdy jest się politykiem) | |
8. Nikomu nie ufać (a już z pewnością nie dostawcom) | |
9. Zmiany | |
10. Gdzie tu ryzyko? | |
11. Blaski zarządzania umowami | |
Część druga. Oszustwa i korupcja | |
12. Ogólne rozważania o oszustwach | |
13. Od kogo tak naprawdę to kupujemy? | |
14. Selektywny wybór kontrahentów | |
15. Co tak naprawdę kupuję? | |
16. Wydawanie nieswoich pieniędzy | |
17. Za co tak naprawdę płacę? | |
18. Przekręty w polityce | |
19. Jak zapobiegać oszustwom? | |
Część trzecia. Jak unikać wpadek | |
20. Zasady dobrego kupowania | |
Bibliografia | |