INNE EBOOKI AUTORA
#20/2021
W numerze między innymi:
Poloneza czas zacząć, czyli Konkurs Chopinowski! Adam Suprynowicz omawia wydaną niedawno pracę czworga badaczy z Instytutu Kultury Polskiej UW „Chopinowskie igrzysko”. Kacper Miklaszewski wyznaje, dlaczego nie lubi konkursów. Jakub Puchalski pisze o artystach wylansowanych bez konkursowych laurów. Krzysztof Stefański sprawdza fortepiany, na których grają uczestnicy Konkursu.
Relacje z festiwali: Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Festiwalu Goldbergowskiego oraz Konkursu Muzyki Polskiej w Rzeszowie, a także ze spektakli: „Złoty smok” P. Eötvösa w Krakowie, „Fidelio” w Operze Bałtyckiej i „Rinaldo” w Polskiej Operze Królewskiej.
Leszek Bernat w korespondencji z Bukaresztu o relacjonuje 25 edycję George Enescu Festival.
Recenzje nowych nagrań smyczkowej kameralistyki Krzysztofa Pendereckiego, kompletu dzieł Zacary da Teramo i muzyki Josquina w wykonaniu Gesualdo Six, edycji jubileuszowej Alexandra Zemlinskiego, a także perkusistki Evelyn Glennie, improwizatora i saksofonisty Colina Webstera, albumów „Right Before It Started”, „Música para cinta magnética” oraz książki „forte-piano” Ewy Pobłockiej wydanej przez słowo/obraz/terytoria. Małgorzata Sternal odpowiada na recenzję Ani Karpowicz.
Jacek Marczyński wspomina Teresę Żylis-Garę. Teresa Chylińska pisze o „nieznanej” „II Symfonii” Karola Szymanowskiego.
Wiktor Brégy. Historia artysty – W świecie stworków, myśliwych, giermków i jeńców etiopskich
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Kroniki bitewne – Adam Suprynowicz | |
Dlaczego nie lubię konkursów? – Kacper Miklaszewski | |
Poza konkursem – Jakub Puchalski | |
Pianista nie może czuć przeszkód między sobą a dźwiękiem – Krzysztof Stefański | |
RELACJE | |
Tu będzie piękniusi tytuł – Dominika Micał, Krzysztof Stefański | |
Matthias Kranebitter: Odgłosy kurczaków są bardzo śmieszne – Wioleta Żochowska | |
Oddajmy głos muzyce polskiej! – Bartosz Witkowski | |
Po co światu muzyka polska? – Radosław Wieczorek | |
Kręte granice, proste pogranicza – Jan Topolski | |
Przekroczyć granicę i umrzeć (z miłości) – Krzysztof Stefański | |
Gdańsk miastem Goldberga! – Igor Torbicki | |
Śmierć na zapleczu świata – Mateusz Ciupka | |
O jeden symbol za daleko – Aleksandra Andrearczyk | |
Powrót do dobrze znanej przyszłości – Jacek Marczyński | |
ZAGRANICA | |
Orkiestrowy tłum w Sali Kongresów – Leszek Bernat | |
WYDAWNICTWA | |
Przerwana myśl? – Jan Topolski | |
Dawno temu w Europie – Magdalena Łoś | |
Zemlinsky noir, czyli urodzinowa retrospektywa – Mateusz Borkowski | |
Królowa mocnego uderzenia – Mateusz Borkowski | |
Ex meridie lux – Filip Lech | |
Inne niguny – Katarzyna Ryzel | |
Dźwiękowe przechadzki z Colinem – Tomasz Gregorczyk | |
Zaśpiewaj mi po żydowsku – Wioleta Żochowska | |
Chwyt uniezwyklenia – Mateusz Ciupka | |
Odpowiedź na recenzję książki O samodzielności artysty muzyka (#17) – Małgorzata Sternal | |
SWOBODA RUCHU | |
Pod stołem w domu i na wielkich scenach – Jacek Marczyński | |
Prawykonanie z przeszłości, czyli II Symfonia Karola Szymanowskiego, jakiej nie znamy – Teresa Chylińska | |
OD REDAKCJI | |
Poloneza czas zacząć – Jacek Marczyński | |
FELIETON | |
Z ARCHIWUM R | |
REKOMENDACJE | |
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY | |
W świecie stworków, myśliwych, giermków i jeńców etiopskich – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk | |