INNE EBOOKI AUTORA
#17/2021
W numerze między innymi:
Flirt z klasyką, czyli crossover. Czy jest katalizatorem zainteresowania muzyką bardziej wyrafinowaną? Mariusz Gradowski przypomina przykłady przekraczania granic gatunkowych, Jacek Hawryluk proponuje przegląd nagrań z pogranicza różnych estetyk, a dyrektorzy polskich instytucji muzycznych, w rozmowach z Karoliną Dąbek, próbują tłumaczyć konieczność wprowadzania lżejszego repertuaru do kalendarza wydarzeń.
Relacje z Salzburger Festspiele, Festiwalu Wagnerowskiego w Bayreuth, Międzynarodowych Letnich Kursów Nowej Muzyki w Darmstadt, Cappelli Angelica w Gdańsku, Dni Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Musica Divina w Krakowie, Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy, Eliminacji XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Kromer Festiwalu w Bieczu.
Recenzje nagrań Jana Lisieckiego, Sinfonii Varsovii, Wrocław Baroque Ensemble, CBSO, „Fidelia”, Alice Coltrane, Changüí, Anton Lukoszevieze i Kerry’ego Yonga, Odyssey one, książek o muzykach ulicznych i publikacji „O samodzielności artysty muzyka” Małgorzaty Sternal.
„Fajnie jest pobyć czasem tym złym” – z Ildarem Abdrazakowem rozmawia Ewa Palińska
Oskar Łapeta kreśli sylwetkę angielskiego kompozytora Havergala Briana. Paweł Gancarczyk przypomina dorobek Josquina des Prez w pięćsetlecie śmierci, a Mateusz Ciupka pisze o dyrygentach, którzy umarli z batutą w ręce.
Szósty odcinek „Historii artysty” – wspomnień Wiktora Brégy.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 52 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Anse, romanse, mezalianse – Mariusz Gradowski | |
Między dźwiękami – Jacek Hawryluk | |
Heretyczka w świątyni sztuki – Karolina Dąbek | |
| |
RELACJE | |
Salzburski przegląd damskich obcasów – Jacek Marczyński | |
Panie z Zielonego Wzgórza – Jolanta Łada-Zielke | |
Jak przejąć kontrolę nad festiwalem, nie wychodząc z domu – Monika Żyła | |
Natura i kultura – Małgorzata Kęsicka | |
Zakopiańskie prawykonania – Magdalena Stochniol | |
Dopóki płoną świece – Dominika Micał | |
Świdnica przemieniona – Mateusz Ciupka | |
Indywidualizm konsekwentnie temperowany – Dariusz Marciniszyn | |
Uczestnicy warsztatów krytyki muzycznej NIFC o eliminacjach | |
Festiwal z wycieczkami – Krzysztof Stefański | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Nokturny – w poszukiwaniu prostoty? – Marcin Majchrowski | |
Uznanie po czasie – Mateusz Borkowski | |
Wrocławski Zieleński – Witold Paprocki | |
Muzyka jak morze – Dominika Micał | |
Fidelio doświadczony przez COVID – Jacek Marczyński | |
Między ciszą a ciszą – Filip Lech | |
Alicja w krainie Wed – Przemek Psikuta | |
Guantánamo Social Club – Magdalena Tejchma | |
Eksperymenty ze Studiem – Wioleta Żochowska | |
Oblicza muzyki ulicy – Ewelina Grygier | |
Samodzielność muzyka za pieniądze rodziców – Ania Karpowicz | |
| |
ROZMOWA | |
Ildar Abdrazakow: Fajnie jest pobyć czasem tym złym – Ewa Palińska | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Havergal Brian. Ambicje i kompleksy – Oskar Łapeta | |
„Komponował, kiedy chciał”. O Josquinie na pięćsetlecie – Paweł Gancarczyk | |
Dyrygent – ryzykowna robota – Mateusz Ciupka | |
| |
OD REDAKCJI | |
Crossem przez świat – Daniel Cichy | |
| |
FELIETON | |