Ruch Muzyczny nr 17/2021

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi, pdf

5,90

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł 

#17/2021


W numerze między innymi:


Flirt z klasyką, czyli crossover. Czy jest katalizatorem zainteresowania muzyką bardziej wyrafinowaną? Mariusz Gradowski przypomina przykłady przekraczania granic gatunkowych, Jacek Hawryluk proponuje przegląd nagrań z pogranicza różnych estetyk, a dyrektorzy polskich instytucji muzycznych, w rozmowach z Karoliną Dąbek, próbują tłumaczyć konieczność wprowadzania lżejszego repertuaru do kalendarza wydarzeń.


Relacje z Salzburger Festspiele, Festiwalu Wagnerowskiego w Bayreuth, Międzynarodowych Letnich Kursów Nowej Muzyki w Darmstadt, Cappelli Angelica w Gdańsku, Dni Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Musica Divina w Krakowie, Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy, Eliminacji XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Kromer Festiwalu w Bieczu.


Recenzje nagrań Jana Lisieckiego, Sinfonii Varsovii, Wrocław Baroque Ensemble, CBSO, „Fidelia”, Alice Coltrane, Changüí, Anton Lukoszevieze i Kerry’ego Yonga, Odyssey one, książek o muzykach ulicznych i publikacji „O samodzielności artysty muzyka” Małgorzaty Sternal.


„Fajnie jest pobyć czasem tym złym” – z Ildarem Abdrazakowem rozmawia Ewa Palińska


Oskar Łapeta kreśli sylwetkę angielskiego kompozytora Havergala Briana. Paweł Gancarczyk przypomina dorobek Josquina des Prez w pięćsetlecie śmierci, a Mateusz Ciupka pisze o dyrygentach, którzy umarli z batutą w ręce.


Szósty odcinek „Historii artysty” – wspomnień Wiktora Brégy.


Rok wydania2021
Liczba stron52
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU

  

Anse, romanse, mezalianse – Mariusz Gradowski

  

Między dźwiękami – Jacek Hawryluk

  

Heretyczka w świątyni sztuki – Karolina Dąbek

  

  

RELACJE

  

Salzburski przegląd damskich obcasów – Jacek Marczyński

  

Panie z Zielonego Wzgórza – Jolanta Łada-Zielke

  

Jak przejąć kontrolę nad festiwalem, nie wychodząc z domu – Monika Żyła

  

Natura i kultura – Małgorzata Kęsicka

  

Zakopiańskie prawykonania – Magdalena Stochniol

  

Dopóki płoną świece – Dominika Micał

  

Świdnica przemieniona – Mateusz Ciupka

  

Indywidualizm konsekwentnie temperowany – Dariusz Marciniszyn

  

Uczestnicy warsztatów krytyki muzycznej NIFC o eliminacjach

  

Festiwal z wycieczkami – Krzysztof Stefański

  

  

WYDAWNICTWA

  

Nokturny – w poszukiwaniu prostoty? – Marcin Majchrowski

  

Uznanie po czasie – Mateusz Borkowski

  

Wrocławski Zieleński – Witold Paprocki

  

Muzyka jak morze – Dominika Micał

  

Fidelio doświadczony przez COVID – Jacek Marczyński

  

Między ciszą a ciszą – Filip Lech

  

Alicja w krainie Wed – Przemek Psikuta

  

Guantánamo Social Club – Magdalena Tejchma

  

Eksperymenty ze Studiem – Wioleta Żochowska

  

Oblicza muzyki ulicy – Ewelina Grygier

  

Samodzielność muzyka za pieniądze rodziców – Ania Karpowicz

  

  

ROZMOWA

  

Ildar Abdrazakow: Fajnie jest pobyć czasem tym złym – Ewa Palińska

  

  

SWOBODA RUCHU

  

Havergal Brian. Ambicje i kompleksy – Oskar Łapeta

  

„Komponował, kiedy chciał”. O Josquinie na pięćsetlecie – Paweł Gancarczyk

  

Dyrygent – ryzykowna robota – Mateusz Ciupka

  

  

OD REDAKCJI

  

Crossem przez świat – Daniel Cichy

  

  

FELIETON
Wszyscy wielcy kompozytorzy nie żyją – Andrzej Babecki

RozwińZwiń