Ruch Muzyczny nr 11/2021

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi, pdf

5,90

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł 

#11/2021


W numerze między innymi:


Czy ustawa o uprawnieniach artysty zawodowego to przewrót kopernikański? Z koordynatorem prac nad ustawą, dyrektorem NIFC Arturem Szklenerem rozmawia Mateusz Borkowski. O podobnych rozwiązaniach, funkcjonujących w innych krajach, pisze Anna Karpińska. Z kolei Jan Błaszczak wprowadza perspektywę osobistą, związaną z realnym wpływem zapisów ustawy na funkcjonowanie artystów we współczesnym świecie.


Relacje z 13 Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej Kody, Warszawskich Spotkań Muzycznych, Gdańskiego Festiwalu Muzycznego oraz wystawień oper Benjamina Brittena: Śmierci w Wenecji w Opéra national du Rhin i The Turn of the Screw w Théâtre Royal de La Monnaie.


Recenzje: boxu płytowego wydanego przez NIFC z utworami Fryderyka Chopina w wykonaniu Tatiany Shebanovej, albumów Andrisa Nelsonsa, Małych Instrumentów, Orkiestry Historycznej, Muzyki Zakorzenionej, Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów, „Broken Shadows”, „Fado” Tria Bastarda oraz książki „Intermission. Reflections on a Year of Upheaval”, wydanej przez festiwal Unsound.


„Kocham ten rodzaj żywiołu, jakim jest produkcja w nieznanym teatrze, z nowymi partnerami. Gdy trzeba zaryzykować, czuję się bardziej kreatywna” – przyznaje sopranistka Aleksandra Olczyk w rozmowie z Jackiem Marczyńskim.


Jan Topolski w kolejnej odsłonie „Światów równoległych” kreśli sylwetkę reprezentantki radzieckiej awangardy, skrzypaczki i kompozytorki Walentyny Gonczarowej, a Justyna Rudnicka pisze o Listach Lii Rotbaum do Kazimierza Wiłkomirskiego.


Druga część opowieści Olgierda Pisarenki o tajemniczym stradivariusie podarowanym przez Josepha Goebbelsa japońskiej skrzypaczce Nejiko Suwa.


Rok wydania2021
Liczba stron48
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU

  

Artur Szklener: Większość artystów istnieje poza systemem – Mateusz Borkowski

  

Jak to działa w innych krajach? Ubezpieczenia społeczne artystów – Anna Karpińska

  

Dylemat – Jan Błaszczak

  

 

  

RELACJE

  

Warianty nakładają się na siebie – Krzysztof Stefański, Adam Suprynowicz

  

Krok w przód, krok wstecz – Karolina Dąbek

  

Z fortepianem w roli głównej – Ewa Palińska

  

Precyzyjny spektakl bez duszy – Jacek Marczyński

  

 

  

  

WYDAWNICTWA

  

Usłyszałem Chopina – Andrzej Sułek

  

Reżyser nienazwanych nastrojów – Marcin Majchrowski

  

Bacewicz do odkrycia – Agata Kwiecińska

  

Wibrujące figury – Wioleta Żochowska

  

Kiedy historia wyklucza – Marta Januszkiewicz

  

Sinfonia buffa – Witold Paprocki

  

Tradycja łącząca pokolenia – Ewelina Grygier

  

Texas Jazz – Przemek Psikuta

  

Bastarda po portugalsku – Katarzyna Ryzel

  

Kronika niezapowiedzianych wstrząsów – Piotr Tkacz

  

 

  

  

ROZMOWA

  

Aleksandra Olczyk: Śpiew jest rodzajem służby – Jacek Marczyński

  

 

  

  

SWOBODA RUCHU

  

Światy równoległe (8): Walentyna Gonczarowa (#1953) – Jan Topolski

  

„Mój drogi, kochany Maestro” Listy Lii Rotbaum do Kazimierza Wiłkomirskiego – Justyna Rudnicka

  

 

  

  

FELIETON

  

Jest spokojnie – Rafał Wawrzyńczyk

  

 

  

  

Z ARCHIWUM R

  

– Katarzyna Ryzel

  

 

  

  

HISTORIE Z FOTOGRAFII

  

Stradivarius od Goebbelsa (2) – Olgierd Pisarenko

  

 

  

  

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

RozwińZwiń