INNE EBOOKI AUTORA
#11/2021
W numerze między innymi:
Czy ustawa o uprawnieniach artysty zawodowego to przewrót kopernikański? Z koordynatorem prac nad ustawą, dyrektorem NIFC Arturem Szklenerem rozmawia Mateusz Borkowski. O podobnych rozwiązaniach, funkcjonujących w innych krajach, pisze Anna Karpińska. Z kolei Jan Błaszczak wprowadza perspektywę osobistą, związaną z realnym wpływem zapisów ustawy na funkcjonowanie artystów we współczesnym świecie.
Relacje z 13 Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej Kody, Warszawskich Spotkań Muzycznych, Gdańskiego Festiwalu Muzycznego oraz wystawień oper Benjamina Brittena: Śmierci w Wenecji w Opéra national du Rhin i The Turn of the Screw w Théâtre Royal de La Monnaie.
Recenzje: boxu płytowego wydanego przez NIFC z utworami Fryderyka Chopina w wykonaniu Tatiany Shebanovej, albumów Andrisa Nelsonsa, Małych Instrumentów, Orkiestry Historycznej, Muzyki Zakorzenionej, Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów, „Broken Shadows”, „Fado” Tria Bastarda oraz książki „Intermission. Reflections on a Year of Upheaval”, wydanej przez festiwal Unsound.
„Kocham ten rodzaj żywiołu, jakim jest produkcja w nieznanym teatrze, z nowymi partnerami. Gdy trzeba zaryzykować, czuję się bardziej kreatywna” – przyznaje sopranistka Aleksandra Olczyk w rozmowie z Jackiem Marczyńskim.
Jan Topolski w kolejnej odsłonie „Światów równoległych” kreśli sylwetkę reprezentantki radzieckiej awangardy, skrzypaczki i kompozytorki Walentyny Gonczarowej, a Justyna Rudnicka pisze o Listach Lii Rotbaum do Kazimierza Wiłkomirskiego.
Druga część opowieści Olgierda Pisarenki o tajemniczym stradivariusie podarowanym przez Josepha Goebbelsa japońskiej skrzypaczce Nejiko Suwa.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Artur Szklener: Większość artystów istnieje poza systemem – Mateusz Borkowski | |
Jak to działa w innych krajach? Ubezpieczenia społeczne artystów – Anna Karpińska | |
Dylemat – Jan Błaszczak | |
| |
RELACJE | |
Warianty nakładają się na siebie – Krzysztof Stefański, Adam Suprynowicz | |
Krok w przód, krok wstecz – Karolina Dąbek | |
Z fortepianem w roli głównej – Ewa Palińska | |
Precyzyjny spektakl bez duszy – Jacek Marczyński | |
| |
| |
WYDAWNICTWA | |
Usłyszałem Chopina – Andrzej Sułek | |
Reżyser nienazwanych nastrojów – Marcin Majchrowski | |
Bacewicz do odkrycia – Agata Kwiecińska | |
Wibrujące figury – Wioleta Żochowska | |
Kiedy historia wyklucza – Marta Januszkiewicz | |
Sinfonia buffa – Witold Paprocki | |
Tradycja łącząca pokolenia – Ewelina Grygier | |
Texas Jazz – Przemek Psikuta | |
Bastarda po portugalsku – Katarzyna Ryzel | |
Kronika niezapowiedzianych wstrząsów – Piotr Tkacz | |
| |
| |
ROZMOWA | |
Aleksandra Olczyk: Śpiew jest rodzajem służby – Jacek Marczyński | |
| |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Światy równoległe (8): Walentyna Gonczarowa (#1953) – Jan Topolski | |
„Mój drogi, kochany Maestro” Listy Lii Rotbaum do Kazimierza Wiłkomirskiego – Justyna Rudnicka | |
| |
| |
FELIETON | |
Jest spokojnie – Rafał Wawrzyńczyk | |
| |
| |
Z ARCHIWUM R | |
– Katarzyna Ryzel | |
| |
| |
HISTORIE Z FOTOGRAFII | |
Stradivarius od Goebbelsa (2) – Olgierd Pisarenko | |
| |
| |
REKOMENDACJE | |