POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 206 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Pedagogiczny 2020/2 (256)
do koszyka
Spis treści
ARTYKUŁY | |
Dorota Klus-Stańska – Wiedza osobista uczniów jako punkt zwrotny w teorii i praktyce dydaktycznej | 7 |
Alexander Połonnikow, Natalia Korczałowa – Uczyć się od... „wyimaginowanego Innego” | 21 |
Ewa Filipiak – Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli – pozory zmiany czy przestrzeń | |
możliwości rozwoju kultury szkoły i jej uczestników | 33 |
Agnieszka Gromkowska-Melosik – Międzynarodowe testy języka angielskiego: japońskie paradoksy i kontrowersje | 47 |
Wojciech Siegień – Metonimie wojny w Polsce i Rosji. O pamięci w warunkach postapokaliptycznych | 59 |
Agnieszka Kruszwicka, Michał Klichowski – Cyberparki jako hybrydowe przestrzenie uczenia się: rozważania na marginesie projektu COST | 71 |
MATERIAŁY I SPRAWOZDANIA Z BADAŃ | |
Maria Groenwald – Wzajemność w uczeniu się | 85 |
Marzenna Nowicka – Uczenie się od praktyków i z praktyki szkolnej – refleksje o barierach peryferyjnego uczestnictwa | 99 |
Anna Józefowicz – Czego można nauczyć się z literatury dla dzieci, prezentującej dzieciństwo naznaczone doświadczaniem uchodźstwa? | 113 |
Grażyna Szyling – Dydaktyki stabilne, pogranicze oraz in statu nascendi. Rozważania o książce Doroty Klus-Stańskiej: Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce | 127 |
COLLOQUIA | |
Irina Manokha – To learn from … different generations: some important issues | 139 |
Agnieszka Nowak-Łojewska, Leah O’Toole, Claire Regan, Manuela Ferreira – „To learn with” in the view of the holistic, relational and inclusive education | 151 |
Nina L. Sungurova, Natalya B. Karabushchenko, Mikhailova Daria – Self-organization of students’ activity as a condition of effective electronic educational communication | 163 |
Leah O’Toole, Claire Regan, Agnieszka Nowak-Łojewska – „To learn with” as an alternative voice for children’s education. Introduction to a European Project: Teaching for Holistic, Relational and Inclusive Early Childhood Education (THRIECE) | 175 |
Michał Daszkiewicz, Laura Kerslake – Dialogue-based school practices as a means of reducing conceptual fossilisation in language learning | 183 |
ARTICLES | |
Dorota Klus-Stańska – Personal knowledge as a turning point in teaching theory and practice | 7 |
Alexander Połonnikow, Natalia Korczałowa – Learning from… “the Imagined Other” | 21 |
Ewa Filipiak – Networks of cooperation and teachers’ self-education – the appearance of change or space for opportunities to develop the school culture and its participants | 33 |
Agnieszka Gromkowska-Melosik – International tests of English: Japanese paradoxes and controversies | 47 |
Wojciech Siegień – Metonymy of war in Poland and Russia. On memory in post-apocalyptic conditions | 59 |
Agnieszka Kruszwicka, Michał Klichowski – CyberParks as hybrid learning spaces: reflections on the COST project | 71 |
MATERIALS AND RESEARCH REPORTS | |
Maria Groenwald – Mutuality in learning | 85 |
Marzenna Nowicka – Learning from practitioners and from school and kindergarten practice – reflections on barriers to peripheral participation | 99 |
Anna Józefowicz – What can be learned from children’s literature presenting childhood marked by the experience of exile? | 113 |
Grażyna Szyling – Stable, borderline and in statu nascendi didactics. Deliberations on Dorota Klus-Stańska’s book, Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce | 127 |
COLLOQUIA | |
Irina Manokha – To learn from … different generations: some important issues | 139 |
Agnieszka Nowak-Łojewska, Leah O’Toole, Claire Regan, Manuela Ferreira – “To learn with” in the view of the holistic, relational and inclusive education | 151 |
Nina L. Sungurova, Natalya B. Karabushchenko, Mikhailova Daria – Self-organisation of students’ activity as a condition of effective electronic educational communication | 163 |
Leah O’Toole, Claire Regan, Agnieszka Nowak-Łojewska – “To learn with” as an alternative voice for children’s education. Introduction to a European Project: Teaching for Holistic, Relational and Inclusive Early Childhood Education (THRIECE) | 175 |
Michał Daszkiewicz, Laura Kerslake – Dialogue-based school practices as a means of reducing conceptual fossilisation in language learning | 183 |