POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Autorzy opublikowanych w numerze artykułów piszą m.in. o niemieckiej pedagogice kultury, próbie (re)konstrukcji pojęcia „ogłada”, ubóstwie dzieci, edukacji włączającej uczniów dotkniętych niepełnosprawnościami, a także o przyczynach, dla których nieletni stają się sprawcami czynów zabronionych. W dziale Materiały i sprawozdania z badań znajdują się teksty poświęcone selekcji uczniów u progu szkoły ponadpodstawowej, polsko-niemieckim badaniom kompetencji społecznych studentów, którzy przygotowują się do sprawowania opieki nad osobami starszymi czy autorskim badaniom dotyczącym wiedzy dzieci na temat pieniędzy.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 314 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Pedagogiczny 2020/2 (256)
do koszyka
Spis treści
ARTYKUŁY | |
Mirosław S. Szymański – Recepcja niemieckiej pedagogiki kultury w polskiej humanistyce | 9 |
Katarzyna Wrońska – Ogłada – nieobecny dyskurs w pedagogice. Próba (re)konstrukcji pojęcia | 20 |
Katarzyna Dworakowska – Sztuka bycia nikim, czyli o problemie odpodmiotowienia jako akcie oporu | 39 |
Anna Dąbrowska – O przydatności dla pedagogów diagnoz edukacyjnych w zakresie badania piśmienności młodzieży – uwagi na marginesie analizy dokumentacji egzaminów gimnazjalnych | 53 |
Elżbieta Litwin-Sondej – Spółdzielnia Marii Skłodowskiej-Curie a uniwersytety dziecięce | 71 |
Zbigniew Babicki – Wsparcie społeczne dziecka w sytuacji ubóstwa – przykład rwandyjski | 87 |
Jarosław Bąbka – Proinkluzyjne walory kapitału społecznego osób z niepełnosprawnością | 104 |
Karolina Gniazdowska – Edukacja włączająca – korzyści dla uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności | 120 |
Klaudia Chylińska, Magdalena Kękuś, Iwona Dudek, Malwina Szpitalak – Nieletni jako sprawca czynu zabronionego – determinanty niedostosowania społecznego | 135 |
Wojciech Swędzioł – Turystyka przygodowa jako kierunek kształcenia kadr dla turystyki | 151 |
Agnieszka Koszałka-Silska – Edukacja przygodowa z perspektywy krajów o bogatej tradycji outdoor & adventure education | 170 |
COLLOQUIA | |
Patrizia Breil – Phenomenology in Pedagogical Settings. Overview of the current discourse on phenomenological pedagogy | 183 |
Anna Wileczek – Linguistic images of modern parenthood on parenting websites | 197 |
MATERIAŁY I SPRAWOZDANIA Z BADAŃ | |
Marek Smulczyk, Roman Dolata, Artur Pokropek – Selekcja na progu szkoły ponadgimnazjalnej: merytokracja czy statusowy determinizm? | 216 |
Anna Kanios, Anna Bocheńska-Brandt – Profile kompetencji społecznych studentów przygotowujących się do sprawowania opieki nad osobami starszymi – badania | |
polsko-niemieckie | 237 |
Renata Raszka – Potoczna wiedza dzieci na temat pieniędzy. Wnioski z badań własnych | 255 |
Witold Chmielewski – W trosce o polskość dzieci i młodzieży z okresu drugiej wojny światowej w Nowej Zelandii | 272 |
RECENZJE | |
Jarosław Horowski – Piotr Magiera, Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej | 291 |
Joanna Madalińska-Michalak – Zuzanna Zbróg, Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych. Ujęcie dynamiczne | 294 |
Arleta Suwalska – Christine Broughan, Graham Steventon i Lynn Clouder (red.), | |
Global perspectives on teaching excellence: A new era for higher education [Globalne perspektywy doskonałości w nauczaniu: Nowa era szkolnictwa wyższego] | 301 |
Noty o Autorach | 306 |
ARTICLES | |
Mirosław S. Szymański – Reception of German cultural pedagogy in the Polish humanities | 9 |
Katarzyna Wrońska – Civility – a notion absent from pedagogical discourse. An attempt to (re)construct the concept | 20 |
Katarzyna Dworakowska – The art of being nobody | 39 |
Anna Dąbrowska – About the pedagogical usefulness of educational diagnoses regarding research on youth literacy – comments on the analysis of Polish | |
middle school exams | 53 |
Elżbieta Litwin-Sondej – The Cooperative of Maria Skłodowska-Curie and children’s universities | 71 |
Zbigniew Babicki – Social support for children in a poverty situation – a Rwandan example | 87 |
Jarosław Bąbka – Post-inclusive values of social capital in terms of people with disabilities | 104 |
Karolina Gniazdowska – Inclusive education – benefits for students with and without disabilities | 120 |
Klaudia Chylińska, Magdalena Kękuś, Iwona Dudek, Malwina Szpitalak – Juvenile offenders – determinants of social maladjustment | 135 |
Wojciech Swędzioł – Adventure tourism as a direction of educating personnel for tourism | 151 |
Agnieszka Koszałka-Silska – Adventure education in countries with rich traditions of outdoor & adventure education | 170 |
COLLOQUIA | |
Patrizia Breil – Phenomenology in pedagogical settings. Overview of the current discourse on phenomenological pedagogy | 183 |
Anna Wileczek – Linguistic images of modern parenthood on parenting websites | 197 |
MATERIALS AND RESEARCH REPORTS | |
Marek Smulczyk, Roman Dolata, Artur Pokropek – Selection processes at the threshold of upper secondary school: meritocracy or status determinism | 216 |
Anna Kanios, Anna Bocheńska-Brandt – Social competence profiles of students preparing for caregiving of the elderly – a Polish-German study | 237 |
Renata Raszka – Children’s everyday knowledge of money. Research findings | 255 |
Witold Chmielewski – In an effort to preserve the polish identity of children and youth during the second world war in New Zealand | 272 |
REVIEWS | |
Jarosław Horowski – Piotr Magiera, Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej | 291 |
Joanna Madalińska-Michalak – Zuzanna Zbróg, Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych. Ujęcie dynamiczne | 294 |
Arleta Suwalska – Christine Broughan, Graham Steventon and Lynn Clouder (Eds.), Global perspectives on teaching excellence: A new era for higher education | 301 |
Contributors to this issue | 306 |