POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu szeroko pojętej pedagogiki. Zawiera również omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Autorami artykułów są zarówno uznani naukowcy, jak i młodzi badacze stawiający pierwsze kroki w tej dziedzinie.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 332 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Pedagogiczny 2020/2 (256)
do koszyka
Spis treści
Irena Wojnar – Gaston Mialaret. Ostatni animator idei Nowego Wychowania | 9 |
Stefan Mieszalski – Ewolucjonizm wobec kwestii: natura versus kultura – konteksty edukacyjne | 24 |
Krystyna Mihułka, Joanna Chojnacka-Gärtner – A jednak osobowość! Dobry nauczyciel języka obcego w świetle wypowiedzi polskich uczniów i studentów | 38 |
Krzysztof Lindstedt – Zmiany w Ja na gruncie teorii Jeana-Claude Kaufmanna | 54 |
Agnieszka Rumianowska – Pedagogika wobec problematyczności bytu ludzkiego. O konfliktach w życiu człowieka | 70 |
Dorota Pauluk – Akademickie ocenianie i jego niezamierzone konsekwencje. Od wymiaru ukrytego do nowej kultury oceniania | 86 |
Beata Mydłowska – Kompetencje zawodowe w kontekście zasad komunikacji dydaktycznej i możliwości oceny pracy nauczycieli | 102 |
Miłosz Gołyszny – Wybrane czynniki warunkujące kompetencje szkolne z perspektywy współczesnych neuronauk i nauk pedagogicznych | 122 |
Elżbieta Łuczak – Współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego młodzieży – nowymi wyzwaniami edukacyjnymi | 150 |
Tomasz Knopik, Urszula Oszwa, Ewa Domagała-Zysk – Diagnoza funkcjonalna jako standard pomocy psychologiczno-pedagogicznej – od założeń teoretycznych do praktyki diagnostyczno-terapeutycznej | 163 |
Kazimierz Pierzchała – Rola duszpasterstwa więziennego w resocjalizacji penitencjarnej, w kontekście badań własnych i dyskursu naukowego | 176 |
Justyna Siemionow – Ojcostwo – w wypowiedziach dorosłych sprawców przestępstw, odbywających karę pozbawienia wolności | 199 |
C O L L O Q U I A | |
Agnieszka Cybal-Michalska – Management for leadership – on the need for proactivity | 219 |
Christopher Bezzina, Joanna Madalinska-Michalak – Nurturing the leadership that matters in a time of uncertainty | 231 |
Mirosław Woznica – Education as edification: Richard Rorty’s neo-pragmatist philosophy of education | 242 |
Gilles Séraphin – La recherche sur la protection de l’enfance en France: Etat des lieux et enjeux | 254 |
MATERIAŁY I SPRAWOZDANIA Z BADAŃ | |
Katarzyna Lichtanska – Opinie rodziców na temat jakości współpracy oraz wsparcia uzyskiwanego w procesie terapeutycznym ich dziecka z niepełnosprawnością. | |
Raport z badan | 271 |
Ewa Wasilewska-Kaminska, Jerzy Marek – Reforma oswiatowa a zadania dyrektora szkoły | 284 |
R E C E N Z J E | |
Joanna Madalinska-Michalak – Children and Youth in Varied Socio-Cultural Contexts. Theory, Research, Praxis, pod redakcja naukowa Urszuli Markowskiej-Manisty | 302 |
Adam Janas – Mark Lilla, Koniec liberalizmu, jaki znamy. Requiem dla polityki tożsamości | 307 |
Izabella Kust – Badanie. Dojrzewanie. Rozwój (na drodze do doktoratu). Odrębność metodologiczna a dyscyplinarność danej dziedziny wiedzy, praca zbiorowa pod redakcja Franciszka Szloska | 312 |
Noty o Autorach | 325 |