POLECAMY
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
Niniejsza publikacja składa się z dwóch części. W części pierwszej zawarto wyjaśnienie tendencji obecnych w nauce historycznej i w nauczaniu historii w trzech powojennych dekadach XX wieku, ukazanych w porządku chronologicznym i ewolucyjnym. Związki nauki z nauczaniem były oczywiste, zgodne z ponadczasową dyrektywą, mówiącą o tym, że w historii szkolnej należy uwzględnić bieżący dorobek badań dziejów. Warto podkreślić, że w pierwszych dekadach ów związek był wyjątkowo trudny z tego powodu, że sama nauka podlegała silnej presji politycznej i oddziaływaniom radzieckiego modelu marksizmu-leninizmu.
W części drugiej książki opisano wybrane fragmenty rozpraw i artykułów (wypisy źródłowe), przedstawione zgodnie z chronologią ich ukazania się. Nakreślone zostały także sylwetki autorów oraz zestawione wybrane pozycje z ich dorobków dydaktyczno-historycznych.
Publikacja adresowana jest do dydaktyków historii, studentów historii oraz wszystkich zainteresowanych nauczaniem historii w Polsce w połowie XX wieku.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 374 |
Kategoria | Historia Polski |
Wydawca | Uniwersytet Jana Kochanowskiego |
ISBN-13 | 978-83-7133-848-9 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Imiona komunikacji językowej czyli...
do koszyka
Język, Polityka, Ideologia Tom 1.
do koszyka
„Mówimy, jak mówimy...” Gdzie ukryta...
do koszyka
„Mówimy, jak mówimy...” Komunikacja w...
do koszyka
Zarządzanie zasobami pracy w...
do koszyka
Zasady funkcjonowania konsumentów i...
do koszyka