INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Autor:
Format:
"Katarzyna Waligóra pokazuje teatr jako zdarzenie, w którym splata się podmiotowość ludzka i pozaludzka. Oddaje głos rekwizytom, które okazują się ukrytymi sprawcami procesu twórczego; czasem partnerami, innym razem antagonistami aktorów. Interesują ją zarówno przedmioty trywialne i codzienne, jak i przedmioty-palimpsesty, zanurzone w sieci nakładających się na siebie znaczeń; przedmioty, które funkcjonują jako miejsca wspólne zbiorowej wyobraźni, jak strój Konrada z Dziadów. Perspektywa, w której widać sprawczość rekwizytów w procesie twórczym, była możliwa dzięki odrzuceniu chłodnej, zdystansowanej pozycji badawczej. Autorka rozumie, że transparentność naukowej narracji jest tak naprawdę strategią wytwarzania obiektywizmu, manifestacyjnie więc zajmuje pozycję odmienną. Przyznaje się do emocjonalnego zaangażowania i kibicowania artystom, podgląda teatralne działania od kulis, od strony pracowni i magazynów."
Z recenzji dr Moniki Żółkoś
"Bardzo więc kibicuję tej książce: jest ożywczo nowatorska, świetnie skomponowana, stanowi świadectwo nowego typu pracy teatrologicznej (wreszcie! wchodzącej w bliski kontakt z teatrem), a przy pozorach niemal reportażowej (więc wciągającej) narracji twardo trzyma się naukowych standardów."
Z recenzji prof. Ewy Guderian-Czaplińskej
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 128 |
Kategoria | Teatrologia |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-9635-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Koń i jego chłopiec
do koszyka
Koń, który nie chciał się ścigać
do koszyka
Koń który skacze przez chmury
do koszyka
Koń na receptę
do koszyka
Koń na receptę
do koszyka
Koń na wzgórzu i inne opowiadania
do koszyka
Koń trojański w mieście Boga
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1: Dlaczego rzeczy? | 11 |
Rozdział 2: Produkcja i proces twórczy | 27 |
Rozdział 3: Sieć semiotycznych powiązań | 51 |
Rozdział 4: Magazynowanie pamięci | 79 |
Rozdział 5: Badania nad materialnością a historia teatru | 97 |
Rozdział 6: Dwie materialności | 115 |
Bibliografia | 121 |
Indeks osób | 125 |