POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Przeciętny człowiek, mimo bardziej lub mniej świadomego odbioru muzyki, niekoniecznie zwraca uwagę na akustyczny obraz współczesnego świata. A jeśli już, to postrzega go na zasadzie balansu „cisza – hałas”. Ci, dla których otaczające nas dźwięki stanowią ważną część przestrzeni, wyrabiają go sobie głównie na podstawie nagrań i efektów dźwiękowych obecnych w radiu, kinie, muzyce i innych formach sztuki dźwięku. Zdaniem tych, którym ów obraz jest nieobojętny warto postawić pytanie o sposoby słuchania mediów. Czego słuchamy, słuchając przekazów zapośredniczonych medialnie? Jakie są relacje między naturalną a zapośredniczoną rzeczywistością akustyczną? Czy granica między „naturalnym” a „sztucznym” w kontekście słuchania jest jeszcze do utrzymania? Jak i czego słuchamy, gdy nie potrafimy wskazać źródła słuchanych dźwięków? Jakie znaczenia mają współcześnie doświadczenia akuzmatyczne? Te i inne pytania stanowiły punkt wyjścia dla rozważań zawartych w prezentowanej książce.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 165 |
Kategoria | Teoria sztuki |
Wydawca | Wydawnictwo PWSZ w Koninie |
ISBN-13 | 978-83-65038-39-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Matematyka – słuchanie i historyjki...
do koszyka
Słuchaj głosu serca
do koszyka
Słuchaj, jak szepczę
do koszyka
Słuchaj! Sztuka skutecznej komunikacji
do koszyka
Słuchając psa
do koszyka
Słuchając psa
do koszyka
Słuchajcie siebie
do koszyka