POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
Pod wieloma względami sytuacja naszego regionu nie jest wyjątkowa. Tak jak w innych województwach twórcy i edukatorzy kultury zmagają się z podobnymi problemami, pracują na podobnych zasobach i próbują przezwyciężać podobne ograniczenia. Jednak praca z kulturą lokalną na Ziemiach Zachodnich i Północnych ma także swoją odmienną charakterystykę. Historia regionu po 1945 roku wskazuje nam na trud podjętego przez mieszkańców wysiłku nad stworzeniem od nowa instytucji – w tym instytucji kultury. Czy spełniają swoje zadanie? Jaka jest skala ich oddziaływania na środowisko lokalne? Właśnie na te pytania staramy się znaleźć odpowiedź w książce, przyglądając się zarówno twórcom, jak i edukatorom kultury.
Od Autora
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 118 |
Kategoria | Teoria kultury |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
ISBN-13 | 978-83-7972-210-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Lokalne dziedzictwo kulturowe w...
do koszyka
LOKALNE FUNDUSZE ROZWOJU GOSPODARCZEGO
do koszyka
Lokalne organizacje społeczne. Koła...
do koszyka
Lokalne partnerstwo na rzecz wody
do koszyka
Lokalne problemy społeczne. Potrzeby,...
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I. Lokalne środowiska twórcze w procesie zmian | 15 |
1. Kultura a lokalne problemy społeczne – wprowadzenie | 16 |
2. Środowiska twórcze w województwie zachodniopomorskim wobec problemów społecznych | 24 |
3. Lokalne środowiska twórcze w działaniu | 30 |
4. Sfera kultury i sfera pomocy społecznej. Wzajemne oddziaływania | 34 |
5. Jak działa kultura? | 45 |
6. Wizerunek twórców kultury jako aktorów lokalnej zmiany społecznej | 52 |
Rozdział II. Edukacja kulturowa w województwie zachodniopomorskim | 61 |
1. Zamiast wstępu, czyli jak konkurować z tabletami i komputerami | 61 |
2. Edukacja kulturowa – dla kogo i dlaczego? | 66 |
3. Specyfika województwa zachodniopomorskiego, czyli regionalny kontekst edukacji kulturowej | 70 |
4. Edukacja kulturowa w województwie zachodniopomorskim. Szczegółowe ustalenia badawcze | 75 |
4.1. Aktywni nauczyciele – edukacja kulturowa w sektorze oświaty | 75 |
4.2. Podmioty i edukatorzy kultury | 79 |
4.3. Obszary i metody prowadzenia edukacji kulturowej w regionie | 81 |
4.4. Formy i obszary współpracy | 93 |
4.5. Zasoby i deficyty edukacji kulturowej | 95 |
4.6. Wnioski z przeprowadzonej diagnozy | 96 |
5. Program EKDUS – ewaluacja po roku działania | 100 |
5.1. Ewaluacja warsztatów dla edukatorów i animatorów | 103 |
5.2. Ewaluacja przedsięwzięć finansowanych w ramach projektu EKDUS | 107 |
5.3. Wnioski z przeprowadzonych badań ewaluacyjnych | 111 |
Zakończenie | 115 |
Bibliografia | 117 |