POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Publikacja udowadnia, jak szerokim tematem jest internacjonalizacja, jak dotyka – nie tylko wertykalnie, ale i horyzontalnie uczelnię – przeplatając się i wnikając w praktycznie każdy aspekt funkcjonowania uniwersytetu. Jej autorami są badacze i praktycy kształtujący na różnych poziomach proces umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego.
W tym tomie 30 autorów z 21 ośrodków akademickich i instytucji związanych ze szkolnictwem wyższym prezentuje teksty przeglądowe, analityczne, badania własne, studia przypadku. Teksty mieszczą się w trzech przyjętych perspektywach:
• rozwojowej i przyszłościowej – w której poruszane są sprawy fundamentalne dla rozwoju fenomenu internacjonalizacji, nie tylko w ramach „polskiego podwórka”, ale w kontekście generalnych tendencji i zmian zachodzących w globalnym systemie szkolnictwa wyższego;
• zarządczej – w której dotyka się problematyki istotnej na poziomie bieżącego zarządzania uczelnią oraz procesami umiędzynarodowienia kadry, nauki, administracji czy studentów i doktorantów;
• operacyjnej – związanej z realizacją konkretnych, szczegółowych przedsięwzięć – projektów, które mogą, a wręcz powinny, być żywą inspiracją dla podejmowania działań w innych jednostkach.
Ambicją inicjatorów i autorów tej publikacji nie jest proponowanie gotowych recept i schematów działania, lecz skłonienie wszystkich zainteresowanych do wspólnej re?eksji i działania na rzecz lepszego przygotowania naszych uniwersytetów do stojących przed nimi wyzwań.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 412 |
Kategoria | Socjologia edukacji |
Wydawca | Elipsa |
ISBN-13 | 978-83-8017-139-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Czas przeszły: pamięć - mit
do koszyka
Czas białych nocy
do koszyka
Czas białych nocy
do koszyka
Czas chaosu
do koszyka
Czas chaosu. Furia Wikingów
do koszyka
Czas cieni
do koszyka
Czas czarnych luster
do koszyka