POLECAMY
Niesamowity literacki fresk rozpisany na chór postaci, których losy układają się w wielobarwną i głęboką opowieść o mieście, świecie, historii i... człowieku.
Powieściowy debiut Carlosa Fuentesa stanowi nie tylko początek jego literackiej drogi, lecz także jeden z jej szczytowych momentów. Uznanie dla Krainy najczystszego powietrza było - i jest - tak wielkie, że można by zaryzykować tezę, iż gdyby meksykański pisarz nic więcej już nie napisał, i tak zdobyłby miejsce w podręcznikach historii literatury hispanoamerykańskiej.
Opisywano Krainę tak: ,,powieść realistyczna, powieść historyczna, powieść idei, powieść poetycka, powieść biograficzna, powieść satyryczna, pochwała hybrydyczności i niedokończenia, triumfalna epopeja porażki i upokorzenia''.
Niektórzy krytycy porównywali ją do murali Diega Rivery: podobny rozmach, skala i wielorakość.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 474 |
Kategoria | Literatura piękna |
Wydawca | PIW |
Tłumaczenie | Teresa Marzyńska |
ISBN-13 | 978-83-8196-196-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kraina baśni jest dla wszystkich
do koszyka
Kraina Białej Wiśni
do koszyka
Kraina Chichów
do koszyka
Kraina Chichów
do koszyka
Kraina Cienia
do koszyka
Kraina Cienia
do koszyka
Kraina Duchów Darcey
do koszyka
Kraina Elfów 4 - Dzieci trolla
do koszyka
Kraina Elfów 4 - Dzieci trolla
do koszyka
Spis treści
| |
| |
Chronologia | |
Postaci | |
1 | |
Nazywam się Ixca Cienfuegos | |
GLADYS GARCÍA (1951) | |
TAM, GDZIE JEST PĘPEK KSIĘŻYCA | |
GERVASIO POLA (1913) | |
RODZINA DE OVANDO (1910–1951) | |
FEDERICO ROBLES (1907–1951) | |
NORMA LARRAGOITI (1920–1940) | |
RODRIGO POLA (1914–1932) | |
2 | |
W każdą niedzielę staruszek | |
MIASTO PAŁACÓW | |
Ixca Cienfuegos przemierza | |
LIBRADO IBARRA (1923–1951) | |
W sobotę o dziesiątej wieczorem | |
MACEUALLI | |
Aleją Mixcoac kroczy wysoki grubokościsty mężczyzna | |
ROSENDA | |
Policz dobrze, Luis | |
MEKSYK NA JEZIORZE | |
Spoza błękitnawych szyb biura | |
ORZEŁ BYŁ ZWIERZĘCIEM | |
Na dworcu Ramón Guzmán | |
PIMPINELA DE OVANDO (1912–1951) | |
Katalońskie rysy, twarz grubo ciosana | |
CHOCIAŻ CIERŃ UKŁUJE MNIE W RĘKĘ | |
Ojciec, matka, babka | |
PARADISE IN THE TROPICS | |
W korytarzu Sądu Dystryktu | |
ROZSTĄPIENIE SIĘ WÓD | |
Wyjedźmy stąd | |
HORTENSIA CHACÓN (1918–1951) | |
BY WSPIĄĆ SIĘ NA OPUNCJĘ | |
FELICIANO SÁNCHEZ (1938) | |
TRUPIA CZASZKA NA PIĘTNASTEGO WRZEŚNIA | |
MERCEDES ZAMACONA (1914–1915) | |
ORZEŁ PEŁZAJĄCY | |
3 | |
BETINA RÉGULES (1954) | |
RODRIGO POLA (1954) | |
KRAINA NAJCZYSTSZEGO POWIETRZA | |
Posłowie | |
Przypisy | |