Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 460

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 460

Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

W artykułach zawartych w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazano nowe obszary zastosowań badań marketingowych i wskazano na zwiększające się potrzeby informacyjne różnego typu pod-miotów decyzyjnych na współczesnym rynku oraz na wzrost znaczenia badań marketingowych w zarządzaniu.
Autorzy artykułów umieszczonych w prezentowanej publikacji wskazują na dy¬lematy pomiaru jakości życia w relacji do zdrowia i związane z tym implikacje dla badań marketingowych. Zaprezentowana została również kategoria świadomości ekologicznej klientów w aspekcie jej pomiaru. Ponadto przedmiotem rozważań są metody i techniki badań marketingowych wykorzystywanych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej. Wskazano także na trudności w pozyskiwaniu informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych. Autorzy prezentują również wyniki badania motywów uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. […]
Autorami artykułów umieszczonych w prezentowanym numerze są pracownicy wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce, a także wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwersytetów oraz politechnik.
Przekazując niniejszy numer czasopisma, wyrażamy przekonanie, że wyniki ba-dań i analiz prezentowane w artykułach będą interesujące zarówno dla pracowników naukowych, jak i menedżerów oraz pracowników agencji badawczych.


Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska


Rok wydania2016
Liczba stron276
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Stanisław Skowron: Świadomość ekologiczna klientów i jej pomiar / Ecological awareness of customers and its measurement    9
  Katarzyna Szalonka, Grażyna Światowy, Lucyna Witek: O dylematach pomiaru prozdrowotnego stylu życia w kontekście badań marketingowych / About dilemmas of health measurement of lifestyle in the context of marketing research    19
  Magdalena Olejniczak: Wykorzystanie badań marketingowych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej / Marketing research use in creating innovations on functional food market    28
  Bogdan Sojkin, Szymon Michalak: Motywy uprawiania sportu i rekreacji ruchowej przez studentów / Students motives for participation in sport and physical recreation    38
  Jaroslav Ďaďo, Jan W. Wiktor: „Wojna marketingu z zarządzaniem”. Empiryczna weryfikacja koncepcji A. Riesa i L. Ries (na podstawie badań porównawczych środowiska studentów w Polsce i Słowacji) / ,,War of marketing with management”. Empirical verification of A. Ries and L. Ries concept (based on comparative research of Polish and Slovak students)    51
  Magdalena Jaciow: Ekwiwalencja w badaniach europejskich – wybrane aspekty / Equivalence in European research – selected aspects    62
  Agata Stolecka-Makowska: Akulturacja a zachowania konsumentów – obszary i wyzwania badawcze / Acculturation vs. behaviour of consumers – research areas and challenges    71
  Robert Kozielski: Pomiar działań marketingowych – proces i obszary / Measuring marketing – process and dimensions    82
  Wioleta Kucharska: Wartość marki jako wskaźnik. Metody pomiaru / Brand value as an indicator. Measurement methods    90
  Magdalena Grębosz: Badania postaw nostalgicznych konsumentów wobec marek / The research on nostalgic attitudes of consumers towards brands    101
  Beata Marciniak: Jawne i ukryte postawy nabywców wobec marek producentów oraz pośredników handlowych / Explicit and implicit attitudes of consumers towards manufacturer brands and private distributor brands    111
  Łukasz Skowron: Satysfakcja klientów lubelskiego sektora centrów handlowych w latach 2013-2015 / Customer satisfaction of the Lublin shopping centers sector in years 2013-2015    126
  Urszula Garczarek-Bąk: Różnice pomiędzy deklaracjami dotyczącymi zakupu produktów marek własnych sieci handlowych a faktycznymi decyzjami zakupowymi młodych nabywców / Differences between purchase declarations of shopping chains private labels vs. real buying behaviour of young consumer    137
  Radosław Mącik: Style podejmowania decyzji zakupowych a zachowania konsumentów w symulowanych zakupach w środowisku porównywarki cenowej / Consumer decision-making styles vs. consumer behavior in simulated shopping in the environment of price comparison websites    152
  Ilona Bondos: Reakcje na dynamicznie ustalane ceny – czy konsumenci mają podwójne standardy oceny uczciwości cen online? / Reactions to dynamic pricing − do consumers have the double standards of assessment of online price fairness?    167
  Sławomir Smyczek: Badania patologii w zachowaniach konsumentów na rynku / Research on pathologies in consumer behavior on the market    177
  Katarzyna Kolasińska-Morawska: Dzieci w XXI wieku – wyniki badań nad rolą i znaczeniem dziecka w procesach decyzyjnych gospodarstw domowych / Children in the XXI century – research results on the role and significance of children in decision-making processes of households    189
  Edyta Rudawska, Marta Bloch: Pracownicy w procesie kształtowania partnerskich relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a organizacją pozarządową – wyniki badań empirycznych / Employees in the process of creating partnerships between business and NGO − results of empirical research    199
  Anna Maria Nikodemska-Wołowik, Katarzyna Gierczak-Grupińska: Polskie przedsiębiorstwa rodzinne – przełamanie stereotypów / Polish family enterprises – breaking stereotypes    211
  Bogusław Bembenek: Badania satysfakcji i lojalności członkowskiej w polskich klastrach – nowe wyzwanie w zarządzaniu klastrami / The research of satisfaction and membership loyalty in Polish clusters − new challenges for cluster management    220
  Marcin Haberla: Znaczenie badań marketingowych w działalności klastrów / Importance of marketing research in the activities of clusters    235
  Krzysztof Błoński: Jakość usług świadczonych przez administrację samorządową a jakość życia mieszkańców – wyniki badań / The quality of services provided by local administration vs. the quality of life of residents − results of research    242
  Magdalena Kalińska-Kula, Agnieszka Smalec: Badania marketingowe w kontekście możliwości ich wykorzystania na potrzeby komunikacji w sektorze publicznym / Marketing research considered in the context of using it for communication in the public sector    254
  Aleksandra Kaniewska-Sęba: Skale do pomiaru postaw stosowane w badaniach wizerunku polityka / Attitude scales used in the research of politician’s image    267
RozwińZwiń