POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
Podręcznik ortografii hiszpańskiej z ćwiczeniami przeznaczony jest dla szerokiego odbiorcy. Zakres materiału obejmuje wszystkie zagadnienia ortograficzne przewidziane w programach nauczania w szkołach i na lektoratach. Poszczególne zagadnienia zostały omówione szczegółowo i zilustrowane wieloma przykładami. Podręcznik zawiera ćwiczenia wdrażające, automatyzujące, utrwalające i testujące (kontrolne), wszystkie opatrzone rozwiązaniami zawartymi w Kluczu, co pozwoli uczącym się przećwiczyć i przyswoić prezentowany materiał. Podręcznik został opracowany konfrontatywnie, szczególną uwagę autor zwraca na różnice i pozorne podobieństwa między językiem hiszpańskim a polskim, co pozwala wyeliminować najczęstsze błędy popełniane przez Polaków.
Podręcznik jest przeznaczony dla szerokiego odbiorcy. Mogą z niego korzystać zarówno słuchacze kursów języka hiszpańskiego, jak i osoby uczące się samodzielnie lub chcące przypomnieć sobie gramatykę hiszpańską. Bardzo dobry do powtórek przed egzaminami, kolokwiami i pracami klasowymi.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 220 |
Kategoria | Język hiszpański |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-16025-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Ortografia dla dzieci 8-10 lat
do koszyka
Ortografia dla dzieci 8-10 lat
do koszyka
Ortografia dla szkoły podstawowej i...
do koszyka
Ortografia dla szkoły podstawowej i...
do koszyka
Ortografia dla szkoły podstawowej i...
do koszyka
Ortografia dla szkoły podstawowej i...
do koszyka
Ortografia sposobem. Zasady pisowni i...
do koszyka
Spis treści
Przedmowa | 7 |
REGUŁY DOTYCZĄCE PISOWNI LITER (REGLAS DE ORTOGRAFÍA DE LAS LETRAS) | 10 |
1. Pisownia litery h i dwuznaku ch. Ortografía de la letra h y del dígrafo ch | 10 |
2. Pisownia liter v, b i w. Ortografía de las letras v, b y w | 14 |
3. Pisownia liter g i j. Ortografía de las letras g y j | 20 |
4. Pisownia litery x. Ortografía de la letra x | 26 |
5. Pisownia liter c i z. Ortografía de las letras c y z | 30 |
6. Pisownia dwuznaku qu oraz liter c i k. Ortografía del dígrafo qu y de las letras c y k | 34 |
7. Pisownia grupy spółgłoskowej cc. Ortografía del grupo consonántico cc | 36 |
8. Pisownia litery y oraz dwuznaku ll. Ortografía de la letra y y del dígrafo ll | 38 |
9. Pisownia liter m i n. Ortografía de las letras m y n | 42 |
10. Pisownia litery r i dwuznaku rr. Ortografía de la letra r y del dígrafo rr | 46 |
REGUŁY DOTYCZĄCE AKCENTOWANIA (REGLAS DE ACENTUACIÓN) | 52 |
11. Reguły akcentowania. Reglas de acentuación | 52 |
12. Reguły akcentowania dyftongów i tryftongów. Reglas de acentuación de diptongos y triptongos | 56 |
13. Reguły akcentowania hiatusów (rozziewów). Reglas de acentuación de hiatos | 60 |
14. Akcentowanie wyrazów jednosylabowych. Acentuación de palabras monosílabas | 68 |
15. Akcentowanie zaimków pytajnych, wskazujących i partykuł. Acentuación de pronombres interrogativos, demostrativos y de exclamativos | 70 |
16. Akcentowanie wyrazów złożonych. Acentuación de palabras compuestas | 74 |
REGUŁY DOTYCZĄCE PISOWNI WYRAZÓW (REGLAS DE ORTOGRAFÍA DE LAS PALABRAS) | 78 |
17. Pisownia wyrazów problematycznych: y/e, o/u, por qué, porqué, porque, por que, con qué, con que, conqué, adónde, adonde, a donde, dónde, donde. Ortografía de palabras problemáticas: y/e, o/u, por qué, porqué, porque, por que, con qué, con que, conqué, adónde, adonde, a donde, dónde, donde | 78 |
18. Wyrazy pisane łącznie lub rozłącznie – zmiany znaczeniowe. Palabras juntas o separadas con distinto significado | 84 |
REGUŁY DOTYCZĄCE STOSOWANIA WIELKICH I MAŁYCH LITER (REGLAS DE USO DE LAS LETRAS MAYÚSCULAS Y MINÚSCULAS) | 92 |
19. Stosowanie wielkich i małych liter. Uso de las letras mayúsculas y minúsculas | 92 |
REGUŁY DOTYCZĄCE INTERPUNKCJI (REGLAS DE PUNTUACIÓN) | 102 |
20. Stosowanie przecinka, kropki i średnika. Uso del punto, de la coma y del punto y coma | 102 |
21. Stosowanie dwukropka i wielokropka. Uso de los dos puntos y de los puntos suspensivos | 110 |
22. Stosowanie pytajników, wykrzykników i nawiasów. Uso de los signos de interrogación y exclamación, los paréntesis y los corchetes | 114 |
23. Stosowanie cudzysłowu, myślnika i łącznika. Uso de las comillas, de la raya y del guión | 118 |
Dodatek | 126 |
Klucz do ćwiczeń | 166 |