POLECAMY
Wydawca:
Format:
epub, mobi, pdf
Publikacja dotyczy aktualnego nurtu rozważań nad problematyką komunikacji w przestrzeni hipermedialnej. Łączy w sobie wszechstronne studia teoretyczne i wyniki badań naukowych, stanowiące zasadniczą część książki. To rzetelne i merytoryczne opracowanie, w którym ciekawie i syntetycznie zaprezentowano blog jako atrakcyjny instrument interakcji z odbiorcą w wymiarze społecznym i komercyjnym. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na dynamikę jego rozwoju, obserwowany proces ustawicznej ewolucji i potencjalne kierunki zmian. Dzięki temu publikacja staje się inspirującym źródłem wiedzy, umożliwiając Czytelnikom postrzeganie blogosfery jako przestrzeni wielowymiarowej, wielowątkowej, wymagającej przemyślanych strategii działania.
Książka ma walory zarówno poznawcze, metodyczne, jak i praktyczne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Jest adresowana do pracowników naukowych zajmujących się problematyką komunikacji marketingowej, studentów kierunków biznesowych, w tym przede wszystkim z zakresu zarządzania oraz przedstawicieli biznesu zainteresowanych marketingiem w mediach społecznościowych.
Praca jest poświęcona problematyce komunikacji marketingowej w hipermedialnym środowisku komputerowym. Głównym obszarem zainteresowania Autorów są blogi jako stosunkowo nowy i specyficzny instrument komunikacji społecznej i marketingowej w tym środowisku. Z jednej strony instrument wyraźnie spersonalizowany, z drugiej - w pełni interaktywny, dynamiczny i wielowymiarowy. [...] Praca jest dobrze osadzona we właściwej perspektywie - środowiska przestrzeni wirtualnej - w tej perspektywie, jaką stwarza hipermedialne środowisko komputerowe oraz płaszczyzna komunikacji marketingowej. [...] Książka ma charakter monografii będącej udanym połączeniem dwóch nurtów: teoretycznej refleksji nad zagadnieniami blogów, ich funkcji, przesłanek powstania i rozwoju oraz miejsca w systemie komunikacji online, a także własnych, szerokich i pogłębionych badań empirycznych. Studia teoretyczne opierają się na wykorzystaniu bardzo obszernej literatury przedmiotu, zaś badania zaprezentowane w pracy trafnie wpisują się w triadę funkcji badań naukowych: poznanie określonego fragmentu rzeczywistości, jego wyjaśnienie oraz sformułowanie możliwych i prawdopodobnych kierunków rozwoju. Jest to ujęcie, które sytuuje pracę Autorów jako nowatorską, oryginalną, w sposób udany wpisującą się w badania nad systemem komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem w środowisku hipermedialnym i interaktywnym.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Jana W. Wiktora
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 192 |
Kategoria | E-biznes |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-417-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Blog niecodzienny
do koszyka
Blog osławiony między niewiastami
do koszyka
Blog osławiony między niewiastami
do koszyka
¿Cómo ganar dinero con un blog? Curso...
do koszyka
Jak pisać na blog ekspercki, by inni...
do koszyka
Spis treści
O autorach | 7 |
Wstęp | 9 |
Rozdział 1. Komunikacja marketingowa w mediach interaktywnych | 15 |
1.1. Uwarunkowania rozwoju mediów interaktywnych | 15 |
1.2. Klient w przestrzeni interaktywnej | 22 |
1.3. Social media w procesie komunikacji marketingowej | 30 |
Podsumowanie | 42 |
Rozdział 2. Blog jako platforma komunikacji w przestrzeni hipermedialnej | 45 |
2.1. Blog w komunikacji online | 45 |
2.1.1. Blog – pojęcie i istota | 45 |
2.1.2. Blogi korporacyjne | 53 |
2.1.3. Blogi indywidualne | 60 |
2.2. Blogi w procesie komunikacji marketingowej | 73 |
2.3. Polska blogosfera w liczbach | 80 |
Podsumowanie | 88 |
Rozdział 3. Przedmiot, zakres i metodyka badań empirycznych | 91 |
3.1. Ogólny cel badań, hipotezy badawcze oraz etapy procesu badawczego | 91 |
3.2. Cele i metodyka poszczególnych badań oraz charakterystyka prób badawczych | 93 |
3.2.1. Badania wśród przedsiębiorstw | 93 |
3.2.2. Badania wśród blogerów indywidualnych | 97 |
3.2.3. Badania wśród studentów łódzkich uczelni | 100 |
Rozdział 4. Blogi korporacyjne jako narzędzie oddziaływania marki na klientów | 105 |
4.1. Przesłanki wykorzystania blogów korporacyjnych | 105 |
4.2. Blogi korporacyjne w procesie komunikacji | 114 |
4.3. Przyszłość blogów korporacyjnych w perspektywie najbliższych lat | 120 |
Podsumowanie | 125 |
Rozdział 5. Formy, zakres i uwarunkowania wykorzystania blogów indywidualnych przez przedsiębiorstwa | 127 |
5.1. Przesłanki podjęcia współpracy z blogerami indywidualnymi | 127 |
5.2. Aspekt finansowy współpracy z blogerami | 142 |
5.3. Blogi indywidualne w strategii przedsiębiorstw | 149 |
Podsumowanie | 156 |
Zakończenie | 159 |
Bibliografia | 165 |
Spis tabel | 173 |
Spis wykresów | 175 |
Spis ilustracji | 177 |
Załącznik 1. Wzór kwestionariusza skierowanego do przedsiębiorstw | 179 |
Załącznik 2. Wzór kwestionariusza skierowanego do blogerów | 184 |
Załącznik 3. Wzór kwestionariusza skierowanego do blogerów | 187 |
Załącznik 4. Wzór kwestionariusza skierowanego do studentów | 188 |