Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
„Problematyka związana z funkcjonowaniem wyższych uczelni publicznych i - szerzej - roli edukacji akademickiej stała się niezwykle popularna, ale i ważna. Prowadzenie uporządkowanej, obiektywnej, opartej na faktach i analizach dyskusji jest niezwykle cennym oraz potrzebnym działaniem. Z tego punktu widzenia książka Marii Czajkowskiej to niezwykle wartościowe dzieło, stanowiące istotny wkład w tę dyskusję. Autorka porusza kwestie zmian społecznych, kulturowych i organizacyjnych mających istotny wpływ na funkcjonowanie współczesnej uczelni wyższej. [...] Książka jest warta polecenia również z tego względu, że Maria Czajkowska, odwołując się do bogatych i niezwykle fachowo przeprowadzonych badań, formułuje praktyczne rekomendacje dotyczące omawianych zagadnień”.
Prof. dr hab. Tomasz Czapla
„W pracy poruszono niezwykle aktualną tematykę sprawowania władzy w uczelniach publicznych. [...] Jest to udana, aktualna i świeża próba refleksji nad tą problematyką.
Jestem przekonany, że książka będzie stanowić znakomitą pomoc dla studentów studiów magisterskich i doktoranckich podejmujących własne badania w tym zakresie, wykładowców, a także wszystkich zainteresowanych sprawowaniem władzy i zarządzaniem w sektorze edukacyjnym”.
Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 210 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-356-7 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Rozproszone mroki
do koszyka
Rozproszone Mroki
do koszyka
Rozproszone światło
do koszyka
Rozproszone umysły
do koszyka
Rozproszone źródła energii
do koszyka
Rozproszony System Edukacji EduP2P
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Warunki funkcjonowania współczesnych uczelni publicznych | 15 |
1.1. Nowoczesność jako tło dla funkcjonowania organizacji | 15 |
1.2. Wybrane warunki otoczenia współczesnych organizacji | 22 |
1.3. Uczelnia publiczna jako organizacja | 31 |
1.4. Model współczesnej uczelni a wyzwania otoczenia | 37 |
Rozdział 2. Założenia teorii zaufania | 45 |
2.1. Pojęcie zaufania | 45 |
2.2. Filozoficzne źródła zaufania | 55 |
2.3. Społeczno-kulturowe funkcje zaufania | 61 |
2.4. Rodzaje zaufania | 67 |
2.5. Wymiary i modele zaufania | 70 |
2.6. Rola zaufania w uczelni publicznej w kontekście sprawowania władzy | 82 |
Rozdział 3. Władza w organizacji | 95 |
3.1. Pojęcie i źródła tradycyjnej władzy kierowniczej | 95 |
3.2. Przeobrażenia istoty władzy w organizacji – od władzy skupionej w kierunku władzy rozproszonej | 105 |
3.3. Przywództwo emocjonalne a przywództwo racjonalne | 113 |
3.4. Koordynacja demokratyczna jako końcowy efekt przywództwa racjonalnego | 129 |
3.5. Możliwości zastosowania koncepcji koordynacji demokratycznej do kierowania uczelnią publiczną | 136 |
Rozdział 4. Badania empiryczne czynników społeczno-kulturowych wpływających na rozproszenie władzy w organizacji | 141 |
4.1. Wartości jako kluczowy element badania postaw | 141 |
4.2. Kultura organizacyjna uczelni publicznej sprzyjająca rozproszeniu władzy | 145 |
4.3. Cel badań, przedmiot i opis metod badawczych | 154 |
4.4. Wyniki badań empirycznych | 161 |
Wnioski | 189 |
Bibliografia | 195 |
Spis rysunków i tabel | 209 |