POLECAMY
-14%
Autor:
Format:
Publikacja została wsparta wynikami i wnioskami z przeprowadzonych unikatowych badań − należy przy tym zastrzec, że były to badania kilkuaspektowe, ograniczone do określonego terytorium. Celem autorów była analiza komunikacji z mediami i z wykorzystaniem instrumentów mediów placówek oświatowych podległych Kuratorium Oświaty w Katowicach. Uzyskane wyniki mogą jednakże stanowić materiał porównawczy dla podobnych badań, które są lub mogą być prowadzone w innych regionach. Instytucje oświatowe w różnych regionach, pomimo różnic wynikających z warunków lokalnych, wykazują wiele podobieństw w swojej działalności. Rozdział pierwszy ma charakter uniwersalny, pozornie abstrahujący od drugiej części książki, w której prezentowane są wyniki badań. W rozdziale drugim scharakteryzowano zadania i rolę rzecznika prasowego Kuratorium Oświaty, a także przytoczono formy kontaktów z prasą, radiem i telewizją. Rozdział trzeci stanowi studium przypadku miesięcznika „Magazyn Szkolny”. Treścią rozdziału czwartego są badania nad witrynami internetowymi szkół w województwie śląskim. Ich celem było określenie funkcji pełnionych przez te witryny.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 323 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7875-268-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Komunikacja a rozwój społeczności...
do koszyka
Komunikacja bez granic: Odporność na...
do koszyka
Komunikacja elektroniczna
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Media w komunikacji marketingowej organizacji usług publicznych | 13 |
1.1. Media a komunikowanie | 15 |
1.2. Marketing instytucji oświatowych — na tle ewolucji marketingu | 29 |
1.3. Relacja jako podstawa działań marketingowych organizacji usługowej | 46 |
1.4. Szkoła jako instytucja usług publicznych działająca na obszarze samorządu terytorialnego | 68 |
1.5. Podstawy funkcjonowania public relations w administracji samorządowej | 98 |
1.6. Praktyka działań public relations w komunikacji marketingowej instytucji oświaty z wykorzystaniem mediów | 112 |
2. Komunikacja medialna instytucji oświatowych — media tradycyjne | 133 |
2.1. Rola i zadania rzecznika prasowego. Kontakty z prasą, radiem i telewizją | 135 |
2.2. Szkoła w mediach lokalnych | 144 |
2.3. Czasopisma i magazyny adresowane do środowiska oświatowego oraz prasa opinii | 169 |
3. Problematyka „Magazynu Szkolnego” | 183 |
3.1. Zawartość czasopisma — charakterystyka | 185 |
3.2. Przepisy prawne | 224 |
3.3. Relacje z imprez szkolnych, konferencji | 226 |
3.4. Programy, projekty, akcje edukacyjne | 230 |
3.5. Konkursy | 233 |
3.6. Sprawozdania z działalności / rozwój i inwestycje | 235 |
3.7. Współpraca międzyszkolna/międzynarodowa | 238 |
3.8. Nowe rozwiązania edukacyjne | 240 |
3.9. Problemy na drodze wychowawczej | 242 |
3.10. Wspomaganie edukacji | 248 |
3.11. Podsumowania/raporty | 250 |
3.12. Twórczość własna uczniów i nauczycieli | 251 |
3.13. Propagowanie wiedzy ekologicznej | 253 |
3.14. Ogłoszenia/reklamy | 254 |
4. Internet Public Relations w placówkach oświatowych | 259 |
4.1. Polskie doświadczenia Internet PR | 261 |
4.2. Internet PR w szkole | 265 |
4.3. Witryny internetowe szkół w województwie śląskim — wyniki badań | 271 |
Zakończenie | 293 |
Bibliografia | 303 |
Spis rysunków | 317 |
Spis tabel | 318 |
Spis wykresów | 319 |
Aneks | 321 |