POLECAMY
Wydawca:
Format:
ibuk
Prezentowana publikacja dotyczy wybranych zagadnień związanych z kulturą fizyczną i zdrowotną współczesnego człowieka. Autorzy - specjaliści z zakresu pedagogiki, nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej - podejmują m.in. problematykę wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, współczesnych czynników promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, zdrowotnych uwarunkowań aktywności ruchowej czy społecznych kontekstów idei olimpijskiej. Tematyka ta wpisuje się w ważny nurt rozważań, w którym poszukuje się nowych rozwiązań pedagogicznych, zwłaszcza w odniesieniu do idei edukacji olimpijskiej i zdrowotnej.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 260 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-248-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Człowiek w organizacji. Współczesny...
do koszyka
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa...
do koszyka
Kwartalnik Pedagogiczny 2020/2 (256)
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Zbigniew Dziubiński – Zmiana społeczno-kulturowa a renesans sportu powszechnego w Polsce | 9 |
Danuta Umiastowska – Czy podstawa programowa może być inspiracją dla nauczyciela wychowania fizycznego? | 23 |
Krzysztof Zuchora – Olimpizm a edukacja (na przykładzie dorobku Polskiego Komitetu Olimpijskiego) | 33 |
Piotr Kędzia – Idea olimpizmu i zasada fair play w działalności polskich stowarzyszeń sportowych w Łodzi w okresie Drugiej Rzeczypospolitej | 39 |
Marcin Czechowski – Edukacja olimpijska szansą na zmniejszenie zjawiska wypadania | |
dzieci i młodzieży z systemu oświaty | 53 |
Anna Bodasińska, Sławomir Bodasiński, Krzysztof Piech – Widowisko sportowe w kategoriach wartości fair play w ocenie zawodniczek i zawodników zespołowych gier sportowych | 63 |
Ryszard Stefanik – Zjawiska niewłaściwych postaw w szczecińskim sporcie w latach 1945–1956 | 83 |
Marek Zawartka – Edukacja dla bezpieczeństwa widowisk sportowych | 93 |
Paweł Ławniczak – Społeczny, ekonomiczny i kulturowy wymiar widowiska sportowego | 111 |
Małgorzata Stanoch, Dorota Szyszka, Małgorzata Majewska, Roman Celka – Oczekiwania uczestników zajęć dotyczące kompetencji zawodowych instruktorów fitness | 137 |
Małgorzata Ostrowska – Realizacja zajęć wynikających z artykułu 42 Karty Nauczyciela w aspekcie zróżnicowania form aktywności fizycznej | 147 |
Joanna Leek – Edukacja zdrowotna – lokalne rozwiązania, globalne wyzwania. Przykłady dobrych praktyk w angielskich szkołach | 159 |
Agnieszka Szkudlarek, Arkadiusz Kaźmierczak, Jolanta E. Kowalska – Rola i miejsce edukacji zdrowotnej w programach nauczania łódzkich szkół licealnych | 169 |
Anna Maszorek-Szymala, Katarzyna Gumola – Zachowania prozdrowotne licealistów na tle wybranych miast | 185 |
Nela Klimas –Zachowania zdrowotne młodzieży w aktualnym kontekście społecznym i ekonomicznym – przegląd wybranych koncepcji | 199 |
Beata Szczepańska – Szkolny wymiar kultury zdrowotnej w społecznym dyskursie lekarzy w Drugiej Rzeczypospolitej | 213 |
Beata Rogo – Styl życia studentek a ich przekonania zdrowotne i preferowane wartości | 229 |
Jana Juříková – Sedentary employees and their attitude to sport | 247 |