POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Seria „Perspektywy Biograficzne” przeznaczona jest dla reprezentantów nauk humanistycznych i społecznych lokujących swoją profesjonalną tożsamość w horyzoncie paradygmatu auto/biograficznego w wielorakich jego odsłonach.
Tom 3 serii poświęcony jest podmiotowym aspektom praktyk poznania, znajdującym swoje językowe uzewnętrznienie w formach auto/biograficznych. Prezentowane rozważania mieszczą się na przecięciu wymiarów teoretycznego i metodologicznego, głównym punktem odniesienia czyniąc pozostające zwykle na drugim planie doświadczenia indywidualne badaczy.
Tom zawiera treści skoncentrowane na biografiach naukowych, będących w centrum zainteresowania kilkorga badaczy, analizujących je w różnych ramach teoretycznych i z różnych perspektyw, m.in. pedagogicznej, antropologicznej, socjologicznej, kulturoznawczej. Odpowiadając na wspólnie odczuwany „brak” i podążając w refleksji według zasady rozpleniającego się kłącza, czyli zgodnie z inspirującą formułą wspólnego dociekania, finezyjnie zaprojektowaną i zaproponowaną przez Redaktora tomu, indywidualni badacze […] stawali się współbadaczami, RAZEM osiągającymi wieloaspektową konceptualizację podjętego zagadnienia. Wyrażają to ich teksty, świetnie korespondujące ze sobą i – w trzyczęściowej strukturze – znakomicie reprezentujące nową, wspólnie wypracowaną w książce jakość o walorach deskryptywnych, wyjaśniających oraz prospektywnych. Biografie naukowe analizowane przez Autorów wypowiadających się w tym tomie, tworzą rodzaj hologramu, w którego każdym elemencie zawarta jest informacja o całości jego obrazu.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 312 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-223-2 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Aspekty bezpieczeństwa narodowego...
do koszyka
Aspekty finansowe gospodarowania...
do koszyka
Aspekty kultury współczesnej
do koszyka
Aspekty mikrostrukturalne modyfikacji...
do koszyka
Aspekty pedagogiczne Sutry Lotosu
do koszyka
Aspekty polityczne prawa dostępu do...
do koszyka
Spis treści
Marcin KAFAR, Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych – przestrzenie do-świadczeń i refleksji | 9 |
Część I | 31 |
Andrzej Paweł WEJLAND, Patrzeć na świat jak antropolog. Wyzwanie autobiograficzne | 33 |
Danuta URBANIAK-ZAJĄC, Refleksja metodologiczno-biograficzna | 49 |
Natalia BLOCH, O pożytkach płynących z przypadków, szwendania się i nomadologii. Autorefleksyjny reportaż antropologiczny | 63 |
Iwona KABZIŃSKA, Toruń z oddali (migawki wspomnień) | 89 |
Część II | 111 |
Filip WRÓBLEWSKI, Teren: model do składania. Próba etnopoetycka | 113 |
Michał RYDLEWSKI, Wszyscy jesteśmy wymyśleni | 127 |
Marcin KAFAR, „Prawdziwe zmyślenie” w praktyce badawczej. Między doświadczaniem „bycia w terenie” a doświadczaniem literatury – podróż z Paulem Austerem | 147 |
Marcin KAFAR, Michał RYDLEWSKI, „Prawdziwe zmyślenie” – nieoczywiste pola znaczeń metafory literackiej | 173 |
Część III | 203 |
Martyna PRYSZMONT-CIESIELSKA, „Ja” badacza w podejściu auto/biograficznym. Ujęcie metodologiczne | 205 |
Anna KACPERCZYK, „Nie muszę się tak bać!”. Rola autoetnografii w analizie emocjonalnych aspektów działania wspinaczkowego | 215 |
Izabela KAMIŃSKA, O (nie)udanej próbie odnalezienia się w roli praktykującego badacza. Refleksje z pola praktyki | 255 |
Edyta JANUSZEWSKA, Izabela LEWANDOWSKA, Badacz wobec badanego. Różne dyscypliny ― jedna perspektywa | 271 |
Summaries | 301 |
Noty o Autorach | 307 |