Wymagania osób podróżujących samochodami wobec wybranych usług gastronomicznych

Wymagania osób podróżujących samochodami wobec wybranych usług gastronomicznych

1 opinia

Format:

ibuk

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem analizy w monografii są usługi gastronomiczne dla turystów zmotoryzowanych. Zaprezentowano w niej pierwszą w Polsce klasyfikację zwyczajów żywieniowych tej grupy konsumentów, zidentyfikowano strukturę czynników determinujących wymagania zmotoryzowanych turystów w stosunku do lokali gastronomicznych oraz zaprojektowano model wyjaśniający, w jaki sposób preferencje konsumentów z badanego segmentu uwzględniane są w dostępnej ofercie gastronomicznej. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią pierwszy w Polsce zestaw danych pierwotnych dotyczących rynku gastronomicznego dla zmotoryzowanych podróżnych. Mogą one stanowić podstawę identyfikacji luk badawczych i wyznaczania kierunków dalszych badań.


Rok wydania2016
Liczba stron256
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-718-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  
  Rozdział 1. METODYKA BADAWCZA     21
  1.1. Cel i zakres studiów literaturowych     21
  1.2. Metodyka i organizacja badań empirycznych     22
    1.2.1. Przebieg procesu badawczego     22
    1.2.2. Metodyka i organizacja badań jakościowych     24
    1.2.3. Metodyka i organizacja pilotażowych badań ilościowych     26
    1.2.4. Metodyka i organizacja badań głównych     27
  
  Rozdział 2. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE WYMAGANIA KLIENTÓW W STOSUNKU DO LOKALI GASTRONOMICZNYCH – PRZEGLĄD LITERATURY     35
  2.1. Elementy modelu pojęciowego dla usług gastronomicznych oferowanych zmotoryzowanym turystom     35
  2.2. Wymagania klienta a definiowanie jakości     35
    2.2.1. Definiowanie jakości     35
    2.2.2. Wymagania klienta z punktu widzenia zarządzania jakością     38
    2.2.3. Marketingowe podejście do wymagań klienta     41
  2.3. Wybrane aspekty zachowań żywieniowych     45
    2.3.1. Uwagi wstępne     45
    2.3.2. Wyróżniki jakości żywności     45
    2.3.3. Czynniki kształtujące zwyczaje żywieniowe     55
    2.3.4. Zwyczaje żywieniowe Polaków     61
    2.3.5. Rola usług gastronomicznych w zaspokajaniu potrzeb żywieniowych Polaków     67
  2.4. Usługi gastronomiczne i ich jakość     70
    2.4.1. Uwagi wstępne     70
    2.4.2. Pojęcie usług gastronomicznych     71
    2.4.3. Wybrane metody badania i oceny jakości usług gastronomicznych     76
  2.5. Polski rynek gastronomiczny     88
  
  Rozdział 3. ŻYWIENIE W TRAKCIE PODRÓŻY TURYSTYCZNYCH SAMOCHODEM – WYNIKI BADAŃ JAKOŚCIOWYCH     95
  3.1. Przebieg badań jakościowych     95
  3.2. Wyżywienie podczas podróży samochodem     96
    3.2.1. Podróże turystyczne samochodem     96
    3.2.2. Podstawowe wymagania podróżujących samochodami w stosunku do miejsc spożywania posiłków     97
    3.2.3. Wyżywienie jako element planowania podróży     99
    3.2.4. Charakterystyczne cechy lokali gastronomicznych usytuowanych przy drogach     103
  3.3. Wymagania w stosunku do lokali gastronomicznych usytuowanych przy drogach – koncepcja poziomów produktu     107
    3.3.1. Zastosowanie danych jakościowych do konstrukcji modelu poziomów produktu     107
    3.3.2. Wymagania – poziom rdzenia produktu     108
    3.3.3. Wymagania – poziom produktu podstawowego     110
    3.3.4. Wymagania – poziom produktu oczekiwanego     113
    3.3.5. Wykorzystanie modelu poziomów produktu do identyfikacji obszarów przewagi konkurencyjnej     116
    3.3.6. Wymagania – poziom produktu poszerzonego     119
  3.4. Testowanie kwestionariusza do badań głównych     120
  
  Rozdział 4. ZWYCZAJE ŻYWIENIOWE ZMOTORYZOWANYCH TURYSTÓW ORAZ ICH WYMAGANIA W STOSUNKU DO LOKALI GASTRONOMICZNYCH – WYNIKI BADAŃ ILOŚCIOWYCH     123
  4.1. Przebieg badań ilościowych     123
  4.2. Charakterystyka badanej populacji     124
    4.2.1. Profil społeczno-demograficzny     124
    4.2.2. Podział populacji ze względu na czas i długość turystycznych i rekreacyjnych podróży samochodem     127
    4.2.3. Charakterystyka grup podróżujących samochodami     130
  4.3. Zaspokajanie potrzeb żywieniowych w trakcie podróży samochodem – zachowania zmotoryzowanych turystów     132
    4.3.1. Uwagi wstępne     132
    4.3.2. Częstotliwość korzystania z usług gastronomicznych oraz wyżywienia we własnym zakresie w trakcie podróży samochodem     133
    4.3.3. Segmentacja konsumentów ze względu na zachowania dotyczące sposobu zaspokajania potrzeb żywieniowych w trakcie podróży samochodem     139
  4.4. Wymagania w stosunku do lokali gastronomicznych kierujących ofertę do zmotoryzowanych podróżnych     149
    4.4.1. Uwagi wstępne     149
    4.4.2. Istotność poszczególnych wymagań w stosunku do lokali gastronomicznych dla zmotoryzowanych turystów     150
    4.4.3. Klasyfikacja wymagań podróżujących samochodami wobec lokali gastronomicznych     154
  
  Rozdział 5. JAKOŚĆ WYBRANYCH USŁUG GASTRONOMICZNYCH W OPINII OSÓB PODRÓŻUJĄCYCH SAMOCHODAMI     167
  5.1. Przebieg badań jakości usług gastronomicznych     167
  5.2. Charakterystyka badanej populacji i ocena rzetelności narzędzia badawczego     168
  5.3. Jakość usług świadczonych przez lokale gastronomiczne najczęściej odwiedzane w trakcie podróży samochodem     170
  5.4. Jakość jako stopień wymagań klientów – propozycja metody badania jakości     180
    5.4.1. Uwagi wstępne     180
    5.4.2. Analiza stopnia spełnienia wymagań – adaptacja metody IPA     182
    5.4.3. Model analizy stopnia spełnienia kluczowych wymagań klienta – zarys koncepcji     187
  
  Podsumowanie i wnioski     194
  
  Załączniki     200
  Literatura     222
  Spis tabel     240
  Spis rysunków     242
  Streszczenie w języku angielskim     244
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii specjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie     247
RozwińZwiń