INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
Autorka koncentruje się w pracy na przekazie treści z zakresu kultury w procesie nauczania języka rosyjskiego jako obcego. W centrum uwagi stawia komunikację jako czynnik nadrzędny, determinujący podejście do nauczania, w tym przekaz treści z zakresu kultury, a osobę uczącą się języka obcego traktuje jako podmiot, którego wyjściowy ogląd świata i system wartości zostały ukształtowane przez ojczysty język i rodzimą kulturę.
W części badawczej zaproponowano koncepcję organizacji materiału, którego oś stanowi termin badawczy leksykultura. Zbadano obecność leksykultur pod kątem ich doboru, sposobu wprowadzenia i działań metodycznych skierowanych do ucznia. Za podstawę analizy posłużyły wybrane podręczniki do nauczania języka rosyjskiego jako obcego.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 202 |
Kategoria | Język rosyjski |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-756-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Przekaz digitalny
do koszyka
Przekaz Elfi Nitche
do koszyka
Przekaz lampy
do koszyka
Przekaz Umysłu
do koszyka
Duchowy przekaz Plejadian
do koszyka
Autentyczność przyciąga. Jak budować...
do koszyka
Duchowe przekazy od Wyższej Energii
do koszyka
Islam, Arabowie i wizerunek kalifów w...
do koszyka
Spis treści
Spis treści | |
Wprowadzenie / | 7 |
Rozdział 1. | |
Nauczanie języka rosyjskiego w Polsce – ustalenia badawcze / | 13 |
1.1. W poszukiwaniu metody „idealnej” / | 13 |
1.2. Od metody do podejścia / | 22 |
1.3. Podejście komunikacyjne w układzie glottodydaktycznym / | 29 |
1.4. Ujęcie rosyjsko-polskie/polsko-rosyjskie. Uzasadnienie stanowiska / | 33 |
Rozdział 2. | |
Wokół pojęcia kompetencja / | 45 |
2.1. Kompetencja w glottodydaktyce – ustalenia wstępne / | 45 |
2.2. Competence – właściwość ludzkiego umysłu a kompetencja w znaczeniu obiegowym / | 46 |
2.3. Kompetencja językowa i kompetencja komunikacyjna / | 51 |
2.4. Kompetencja w zakresie języka rodzimego i w zakresie języka obcego / | 55 |
2.5. Kompetencja komunikacyjna w zakresie języka nauczanego – ustalenia końcowe / | 58 |
Rozdział 3. | |
Kultura a kompetencja komunikacyjna / | 61 |
3.1. Kontekst rzeczywistości kulturowej / | 61 |
3.2. Kultura w nauczaniu językowym (rusycystycznym) – koncepcje organizacji materiału dydaktycznego / | 68 |
3.3. Leksykultura – propozycja badawcza / | 77 |
3.3.1. Leksykultury rosyjskie / | 81 |
3.3.2. Leksykultury rosyjskie złożone / | 97 |
3.4. Aktualizacja leksykultury w komunikacji / | 112 |
3.5. Analiza podręczników do nauczania języka rosyjskiego jako obcego pod kątem obecności/zastosowania leksykultur i leksykultur złożonych / | 117 |
3.5.1. Weryfikacja jakościowa / | 120 |
3.5.2. Weryfikacja ilościowa / | 161 |
Podsumowanie / | 167 |
Bibliografia / | 171 |
Summary / | 195 |
Резюме / | 197 |